Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Men en del av de klassiske storebroene har vært plaget med osmose.... Den guffa Fairline blandet i på midten / slutten av åttitallet harvel gjort noen av Fairline sine årganger lite utsatt for slikt. Men for all del: storebro er staselige båter. Kjenner et par tre stykker med 36 / 40 / 420 utgavene, og to av dem har lagt inn noen hundre tusner de siste årene der også.... Mye på teknisk side

skjønner godt hva du mener, er dette de samme karene som jeg kjenner er dette entusiaster som ikke kan annet enn å rose båtene, disse som jeg kjenner har lagt inn mye penger men båtene har blitt topp moderne og fantastiske smykker :)

Link to post
Share on other sites

Hei. Badekar anser jeg for å være noe oppskrytt. Hvertfall om sommeren. . :-)

 

Nå har det oppstått et lite problem. Jeg har regnet feil på noen av regnestykkene når det gjelder samlet gjeld og arv. Dermed ser det ut som at jeg blir sittende med et lån på ca 200 k . Så nå driver jeg å vrir å vrenger hodet for å finne løsninger på dette. Jeg vil jo gjerne få til en større båt for å kunne få til mere plass til ungene og dermed mere samvær. Men akkurat nå er jeg litt rådløs. .

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

 

Denne slår jeg et slag for. Satalog hentet inn en slik sist sesong fra Nederland. Mener den kom på 750 ferdig inn. Står i annonsen er at det er bare å gi bud. Da kan du jo gi bud på 200k ned i pris. Og vips ingen lån på den.

Link to post
Share on other sites

Der er filosofien til Aker Yachts. Skru opp prisen noen hundre tusen, så kan folk prute halvparten .

 

Men det er noe feil med annonsen: Ordet "Kupp" er ikke brukt en eneste gang. Bruken av det ordet er jo første læresetning i Aker Yachts-skolen. :-)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Set var vel en slik som jeg nevnte tidligere, men billigere. En klassisk princess 55 er vel fra tid til annen innenfor budsjettet, ser det ligger en med utropspris 1,5 nå. Fairline Forty har 3 kabiner, og du slipper å låne så mye. Lå noen til 800' i fjor, og en av dem ble ikke solgt. Tror jeg sparte på den annonsen

Link to post
Share on other sites

En seilbåt.. :-) du er jammen modigere en jeg trodde.. :-)

Hehe.

Uten at dette skal bli en tråd om seil kontra motorbåt, så tror jeg at jeg vil prøve å komme meg med en seiler på tur en gang. Kansje kan det friste. :-)

Men det tar vi en annen gang. ;-)

Dette er motorbåttråd. :-)

Men du skal ha plusspoeng for god hjelp Nordan.. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...