Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Den har vært for salg i flere år. Men det er en fin båt

Ser jo veldig fin ut da. Jeg har ikke så peiling på prisene på sånne båter. Du sier den har vært for salg i flere år, men da antakelig til en høyere pris eller? Jeg synes i alle fall det ser ut som typisk "mye båt for penga" båt.

 

Den er jo også ganske gammel, men dette er jo gode og solide motorer. Hvis den er gått i ferskvann frem til 2007, så må jo det også være positivt.

Link to post
Share on other sites

Interessant dette med finansiering. Hvilke tilbakemeldinger får du? Det vil si: Hvilken egenkapital kreves? Hvilke betingelser blir du tilbudt? Avkortes finansieringen basert på båtens alder? Litt nysgjerrig på dette og selvsagt også hvilke banker som du opplever som forståelsesfulle og skjønner dette med NIS/NOR?

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

det ser ut som de har ei grense på tyve år, når det gjelder finansiering over lengre tid en ti år.

De må alltid sende dette til andre folk, avgjørelser blir tatt sentralt.

Hatt en god dialog med nordea og handelsbanken.

Etterhvert har og min egen bank Spbank Sør kommet på banen og.

men det er og noen banker som ikke er interresert siden jeg ikke er kunde fra før

Har ikke lyst å henge ut noen banker, så legger ikke ut navn. :)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Hva mener folket om prisen på denne?

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=46703115

Ser jo helt strøken ut. Slik jeg ser det må jeg dette være "mye båt for penga" båt. Regner med prisen på 1 150 000,- er inn til Norge? Så spørs det da om den er så bra som den ser ut som.

 

Men er ikke denne for gammel i forhold til hva bankene finansierer?

Link to post
Share on other sites

Det må også skaffes "bill of sale" fra forhandler til første eier. Første eier her på berget bør ha det. Jeg kjøpte av broker i England, og jeg fikk da alle papirer fra båten var ny, og til jeg kjøpte. Han som kjøpte den av meg igjen, bør kunne registrere den i Skipsregisteret hvis han skulle ønske.

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...