Bjørn Løvjomås Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Må bare selge ett stk Nord west 900. . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 24.Februar.2014 Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2014 Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Er det så kostbart å registrere den da? Dreier det seg ikke om 4-5000? Går i drømmer om liknende båt selv Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 I følge både Sap og Roland hos Stavanger marinesenter er det en lang og vanskelig prosess. Så den jeg vil ha må være registrert. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2014 Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Ja ok. Leste bare noe tråder om det her før, og så lenge man visste omm tidligere eiere, vare det grei skuring Men har ikke satt meg veldig inn i det. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 24.Februar.2014 Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Min erfaring med registrering i NOR er at det tar tid. Selv om jeg kjøpte en forholdsvis ny båt hvor jeg kjente både Verftet og tidligere eier og alle var velvillige så tok det 2-3 måneder allikevel.... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Ikke jeg heller. Men ble sterkt anbefalt av Sap å droppe forsøk på registrering selv. Å det hører jeg på. Han har jo nettopp gjort det selv. Med sin nye båt. . :-) Det var oppløftende å høre fra forrige eier på båten. Han skrøt den opp i skyene. Ikke vært noe tull med den så lenge han hadde hatt den. Riktignok hadde den og tatt inn vann som nevnt tidligere i denne tråden. Men det kunne dokumenteres vannstand i båten og reparasjon i etterkant. Så da velger jeg å tro at det er fagmessig utført. Fikk og høre at båten må opp for årlig sjekk nedentil. Så det kommer på lista over krav. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 24.Februar.2014 Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Ja, hvem trenger ikke av og til en sjekk, nedetil.....he, he. God den, Bjørn! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Da er Nordwesten havna på finn.. så nå er både fingre armer og ben krysset.. :-) håper på raskt salg. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 24.Februar.2014 Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Registrering går greit om man har absloutt alt som kreves i alle ledd fra båten var ny fra fabrikk OG at de relevante dokumentene er notarialbekreftet og påført apostille. For vår del så var det ikke aktuelt eller mulig og sende 3-4 aktører i NL og i østen på stempeljakt hos myndighetene i disse landene, så da ble det veien til tingretten og sjølovens paragraf 35 med advokatbistand. Kom i mål denne uka... Dokumentbunken min har blitt rimelig tjukk for å si det slik.... Man kan lese mer om hva som kreves her: http://www.sjofartsdir.no/veiledninger/fritidsfartoy-7-15-meter/ Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Gratulerer Sap. Vel fortjent. Jeg kjøper ferdig registrert. ..:-) dvs om jeg får solgt godbåten.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 24.Februar.2014 Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Det gjør du nok lurt i Bjørn. Det kan fort balle på seg om det er et komma på feil sted i ett eller annet dokument også... Ang NW'en, så vil det kanskje være mulig og "tvinge" på et innbytte hos riktig selger? Båtkjøperene står jo ikke i kø, og de får frigitt 2/3 av verdien på båten de vil bli kvitt. Alle vil foretrekke rene penger om de får valget, men de blir som sagt ikke løpt ned av kjøpere om dagen.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Jeg har finansiering i orden nå...så tenkte å høre med dem. . :-) der borte i bergen. . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Allan E Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 (redigert) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=45759570&searchclickthrough=true Kunne dette være et alternativ. Så grei ut ved første øyekast. Den er kanskje allerede gransket. Redigert 25.Februar.2014 av Allan E (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Om det er en båt du vil ha, så sett hardt mot hardt og ikke gi de noe reelt valg om de vil selge båten til deg. Ellers tar du med deg pengene dine til nestemann (og det kommer flere båter). Synes Bergen er litt kort hentetur da ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Allan. Den båten har vært oppe her før. Det er en grei båt. Men har hørt noe negativt som gjør at den ikke er helt aktuell.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Sap. Vi kan jo gå i trawlerfart.. å sjekke om det er noe fint på utsiden av Stord.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 (redigert) Hehe. Fin tur er det hvertfall om man er noenlunde heldig med været. Er det fint vær og lit tutpå våren/ forsommeren så natta ikke er så lang er det noe eget ved å gå om natta i rolig fart :-) Sist gang jeg gikk fra Bergen hadde vi en slitsom tur langs Jæren og Lista med en Viksund 360. Gikk fra bergen på morgenkvisten og la til i Korshavn på kvelden helt fysisk utslitt etter å ha holdt oss fast hele dagen. Utrolig hvor rotete det kan bli rundt Lista. Gjelder å finne riktig dag.... Redigert 25.Februar.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
beauty of aqua Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Det var jo ingen upris du har satt på nord westen.burde jo bli salg ut av det.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Takk for det. . Jeg håpte og interessen skulle bli stor ved å gå lavt i pris.:-) Sap: jeg vil helst gjenta været jeg hadde på sist tur. . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Savner mer eksplisitt info om motor i annonse: Merke, type, antall timer, vedlikehold mm. Det er slikt aktuelle kjøpere av en slik båt er ute etter. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Kanskje jeg som er litt trøtt på morgenen; ser jo at du har oppgitt TAMD60c, men jeg ville fortsatt kostet på meg litt mer info. Aggressiv prising, forresten. Denne må vel bli solgt raskt. Har du hatt noe problemer med lekkasjer i vinduer mv? Bakdør? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Jeg endret..:-) timetallet står på ca 800. Å det tror jeg ikke stemmer. Ikke lekasjer fra vinduer. Bare man husker å stramme skruene på listene. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Da ville jeg opplyst om det også. Lekkasjer, fukt og mugg er jo noe av det en frykter når en skal handle eldre båt. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Ocean Queen Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 En fin annonse du la ut. Om noen ønsker mer detaljerte bilder, og info ;så er det jo bare å sende dem det. Har tipset to jeg kjenner, som er ute etter båt på ca:30 fot .Jeg håper du snart får napp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.