Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Ikke jeg heller. Men ble sterkt anbefalt av Sap å droppe forsøk på registrering selv. Å det hører jeg på. Han har jo nettopp gjort det selv. Med sin nye båt. . :-)

Det var oppløftende å høre fra forrige eier på båten. Han skrøt den opp i skyene. Ikke vært noe tull med den så lenge han hadde hatt den. Riktignok hadde den og tatt inn vann som nevnt tidligere i denne tråden. Men det kunne dokumenteres vannstand i båten og reparasjon i etterkant. Så da velger jeg å tro at det er fagmessig utført.

Fikk og høre at båten må opp for årlig sjekk nedentil. Så det kommer på lista over krav. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Registrering går greit om man har absloutt alt som kreves i alle ledd fra båten var ny fra fabrikk OG at de relevante dokumentene er notarialbekreftet og påført apostille.

 

For vår del så var det ikke aktuelt eller mulig og sende 3-4 aktører i NL og i østen på stempeljakt hos myndighetene i disse landene, så da ble det veien til tingretten og sjølovens paragraf 35 med advokatbistand.

Kom i mål denne uka... Dokumentbunken min har blitt rimelig tjukk for å si det slik....

 

Man kan lese mer om hva som kreves her: http://www.sjofartsdir.no/veiledninger/fritidsfartoy-7-15-meter/

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det gjør du nok lurt i Bjørn. Det kan fort balle på seg om det er et komma på feil sted i ett eller annet dokument også...

 

Ang NW'en, så vil det kanskje være mulig og "tvinge" på et innbytte hos riktig selger?

Båtkjøperene står jo ikke i kø, og de får frigitt 2/3 av verdien på båten de vil bli kvitt.

Alle vil foretrekke rene penger om de får valget, men de blir som sagt ikke løpt ned av kjøpere om dagen....

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hehe. Fin tur er det hvertfall om man er noenlunde heldig med været. Er det fint vær og lit tutpå våren/ forsommeren så natta ikke er så lang er det noe eget ved å gå om natta i rolig fart :-)

 

Sist gang jeg gikk fra Bergen hadde vi en slitsom tur langs Jæren og Lista med en Viksund 360. Gikk fra bergen på morgenkvisten og la til i Korshavn på kvelden helt fysisk utslitt etter å ha holdt oss fast hele dagen. Utrolig hvor rotete det kan bli rundt Lista. Gjelder å finne riktig dag....

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...