Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Jeg har sakset dette til deg fra Store Norske Leksikon;

My house is my castle, en omskrivning av et sitat av den engelske rettslærde Edward Coke (1552–1634), som i sine Institutes of the Laws of England (1628) sier For a man's house is his castle. Men uttrykket finnes også tidligere. Uttrykket går på rettsgrunnsetningen om hjemmets ukrenkelighet.

Redigert av Wiking26AC (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

Må si at jeg ikke er så aktiv her inne, men følger med.

Denne posten kunne det vært laget dokumentar om, minutt for minutt.

Har vært en ekstrem hyggelig og positiv dialog hele veien, i sterk kontrast til mye av det som skjer på nettet i dag.

Gratulere så mye med en utrolig flott båt og en flott tråd.

Fantastisk mye hyggelig folk som har bidratt her :-)

Link to post
Share on other sites

Da må jeg kaste meg på her jeg også......Gratulerer så mye med en flott båt!! :-))

 

Og sier sånn som vi bruker å si her oppe i Trøndelag når man vil ønske god tur hjem å er litt bekymret hvordan det skal gå: "Må itt ferra nålless no da..." ;-))

Oversatt: ikke ta noen sjanser og ta vare på liv og helse.

 

Mvh Jan-R.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Svart (redigert)

Etter å ha bodd i White Lady noen uker nå, er det vel på sin plass å komme med noen tanker om hvordan vi har det. Det har vært noen lærerike uker med tilpassning både for meg og prinsessa. En ting jeg bør ha lært er at gråvannspumpa ikke må slåes av. :-)

Jeg har lært meg bittelitt om å håndtere to motorer. Major Andy kom med noen videoer fra YouTube som jeg har hatt stor nytte av. I dag våget jeg meg inn i Pollen i Arendal for første gang. Vi kom ut igjen uten å ha gjort stor skade på folk eller fe. :-)

Endelig har og White Lady fått på seg en dregg akter. Å det likte hun. Vi prøvde oss på fortøyning mot fjell i dag. Å ho lå så pent i vinden.

 

bilde

 

bilde

 

Ellers har vi funnet ut at loft på båter er egentlig ganske behagelig.

 

bilde

 

Nå venter vi bare i spenning på når vi får vinsjen fremme til å virke. Der venter vi på motor. Det kan bli en ny erfaring i bobåtlivet.

 

Kort oppsummert så langt. Dette er gøy. Vi koser oss.

 

bilde

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg har jo bodd ombord nå i båt siden oktober. Jeg må si så langt har det vært en ren nytelse. Jeg grudde litt for mørketiden. Men det gikk veldig bra. Det var helt fantastisk å sitte å se på naturen fra båten.

 

bilde

 

bilde

 

Dette er jo hva jeg kunne glede meg over. :-)

 

Gamle Grethe hadde jo bare dusj på badeplatformen. Men det ble en vane å dusje ute. Også i 8 minus. :-) jeg er litt fleksibel på div ting og tang.

Nå som det går mot vår og sommer... er jo bare båtlivet helt nydelig.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...