Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Gratulerer Bjørn !

Alt ser ut til a flakse seg.Men,vi handlet mye enklere du og jeg.Jeg tror jeg er ganske skarp når det gjelder å høre hva slag folk jeg har med å gjøre, og inntrykket jeg fikk i den aller første telefonsamtalen var et aller beste.Det er sjelden at førsteinntrykket ikke har stemt med fortsettelsen.Slik har det vært denne gangen også.Hva som kan skje senere med en gammel Volvopenta 60c vet vi ikke,men du vil ikke være ansvarlig om det skulle skje noe mindre bra.Jeg vet at når en kjøper båt med en nesten 30 år gammel diesel ,så må en være forberedt på at ting bokstavelig talt kan skjære seg..Men etter det vi såg på turen til Bergen ser det ikke akkurat ut til at det skjer med det aller første.

Jeg har hørt sagt at når en ung mann kjøper en gammel bil av en gammel mann,så går det ikke lang tid motor eller drivverk går dukken.Den gamle mannen hadde kjørt den forsiktig.Her er det en gammel mann som kjøper gammel båt av en ung mann.Det burde være en bedre kombinasjon.Jeg kommer ikke til å kjøre den motoren så lakken blir brunsvidd !

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye med enighet, handel og ny, stor og flott båt! Virker som du har gått grundig til verks og sjekket så nøye det går! Da ligger alt til rette for problemfri seilas! Gleder meg til å høre hvordan du trives som skipper på denne på vei hjem! Og JA, jeg er missunnelig! Hehe

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Gratulere med flott båt Bjørn :thumbsup:
og i samme slengen gratulere til Gutek med ny båt :thumbsup:
Så da er det bare å følge med på¨å fortsettelsen på hentetråden :wink:
Flott at alle parter blir fornøyde med handelen og utrolig flott støtte fra forumvenner som sitter inne med utrolig kompetanse og som stiller opp for hverandre ...........................
Det er det som gjør dette foraet unikt syntes jeg .....folk stiller opp for hverandre og gir uvurderlig god hjelp ..... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Her må en som har har vært opptatt på jobb i Trondheim få henge seg på å gratulere !

 

Det var et smart trekk å få med mekaniker fra B & M til å se over det maskinelle. Vi som ikke jobber med slikt til vanlig har ikke nubb-sjans til å se det som en mekaniker ser.

Ellers må jeg også få gratulere Gutek som eier av Nord West og ønske lykke til med en båt som på alle måter har blitt "testet" og funnet sjødyktig av tidligere eier.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...