Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Å takk enda en gang for alle gratulasjoner. Det er så hyggelig at dere gleder dere med meg. :-) nå er drømmen gått i oppfyllelse.. nå må jeg bare få båten trygt hjem. For så å leve i min drøm. Ufattelig. . :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Ser været ikke skal bli det beste. Et tips før du legger ut på turen hjemover er å sjekke evt bytte viskebladene. De kan jo rissikere å få gått litt ;-)

Ofte et forsømt kapittel på båter...

 

 

Misunnelig på turen din hjemover, Bjørn :-) Du, matrosen og Princessa greier det med glans selv om det blir litt vær....

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det er vel bare å benke seg til med pc,n igjen når Bjørn setter snuta hjemover. Skal ikke se bort fra at vi kommer bortom for å beskue nyinvesteringen din på veien forbi Arendal, hvis vi ikke har "sløst" bort all tida på sightseeing fra Molde og hjemover. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei.

Må si at jeg ikke er så aktiv her inne, men følger med.

Denne posten kunne det vært laget dokumentar om, minutt for minutt.

Har vært en ekstrem hyggelig og positiv dialog hele veien, i sterk kontrast til mye av det som skjer på nettet i dag.

Gratulere så mye med en utrolig flott båt og en flott tråd.

Fantastisk mye hyggelig folk som har bidratt her :-)

Link to post
Share on other sites

Dette er kanskje litt på siden, (har allerede gratulert Bjørn med den nye flotte Prinsessa).

Men jeg har bare lyst til å rette en stor tommel opp :thumbsup: for medlemene her på BP.

 

Vi lever i et samfunn der de fleste opplever tidsklemma i en eller annen grad, og det snakkes om stress, egoisme, misunnelse og det som verre er.

 

Det er derfor svært hyggelig å se at folk engasjerer seg, deler av sin kunnskap og tilbyr sin hjelp på forskjellige måter til det som ofte er ukjente personer her på BP. Noe denne tråden er et glimrende bevis på.

Ikke minst er det hyggelig å se at så mange gleder seg på andres vegne. I dette tilfellet er det Bjørn som endelig oppnår noe som sikkert har vært en drøm i mange, mange år.

 

Veldig bra folkens!

Ikke meningen å forstyrre tråden din Bjørn, back to topic!

Link to post
Share on other sites

Dette er også jeg fornøyd med Olepo. Å som det også skrives: det har vært en positiv tone. Det er bra.

Tom Rør. Dere er velkommen innom. Å dere er jo selvfølgelig klar over at der er krav til direkte overføring fra hente tråder.. :-)

Regina.lll har de dette rain x på maritim tro?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Hvis denne duger: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Eksteriorrengjoring/Rain-Repellent-3640/ - kan jeg fixe dette i ettermiddag for deg, da jeg allerede har et ærend på Biltema. Ser ut til å gi effekt i retning av det Regina nevner, men andre får uttale seg om det er bra nok.

 

Hvis denne er bedre: http://www.maritim.no/batpuss/batpleiemidler/andre-rensemidler/starbrite-rain-view - så kan det jo være at de har den på Maritim på Søreide. De har imidlertid noe begrenset utvalg på den butikken.

 

Send meg en sms på 92018249 hvis du vil ha den på Maritim og du ikke finner den, så skaffer jeg den evnt på Laksevåg Maritim (hvis ikke de har på Søreide).

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt fra meg også.

 

Fikk selv problemer med vindusvikerne når jeg hentet min båt hjem fra Bergen.

Har de siste årene brukt en gul rund sak fra Biltema som het Rain Off, men jeg finner den ikke på nettsiden deres nå.

Den har fungert bra på biler å båter for meg, men pass på å ha rene ruter ved påføring (må gnikkes en del).

 

Ellers ser jeg at du hadde en fin tur oppover med NWèn.

Selv hadde jeg stiv kuling og da er det viktig å ha noen å bytte med på kjøringen underveis, ble utrolig sliten da det kreves mye "aktiv kjøring".

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...