Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

De gangene vi har gått dette strekket har alltid Egersund hatt desidert billigst diesel. Det er forøvrig 2 pumper i Haugesund havn. Den ene ligger for hånden på styrbord side på veien ut i leia. Den andre er en liten avstikker rett fram og til styrbord fra hurtigbåtkaien.

I og med du har kommet så langt nå, tror jeg du kan fokusere på Tananger i stedet for Egersund i dag. Koselig plass, dieselfylling på hotellbrygga og god mat på hotellet. Men skulle det allikevel bli Egersund, er indre lei utrolig flott!!

Det er veldig godt å ha dere med og. Betryggende på en måte. :-)

:thumbsup:

Ser du nevner Egersund i den andre tråden.

Trivelig plass å farte innom for bunkring og en pause.

Ikke minst artig å kjøre leia mellom Eigerøya og fastlandet.

Edited by SoBo

bilde

Her er et dårlig bilde av plottet kurs. Det går innom Egersund. Men det er så rolig utpå her at jeg vurderer tananger. :-) ruta er plottet til Haugesund. ????

Dieselen koster nok litt mindre i Egersund, men det er kortere omvei innom Tananger. Tror neppe du kunne valgt en bedre dag å gå oppover på. Triveligere morgen enn i dag har vi ikke hatt på flere måneder.

Hva er det med deg og hentetråder ....legger du alltid havet flatt foran deg :pray:
Går jo så det griner dette ...hadde dratt rett opp til Tananger på dette silkeføret .... :thumbsup: ....

Ser at dere er godt igang med dagens etappe. Det virker som om dere har med dere temmelig mange "followers" på denne turen, meg selv inkludert :smiley:. Artig og inspirerende med slike hente/leveringstråder :yesnod:.

Til tross for litt grått vær ser det ut til at dere har fine forhold der ute også.

Siden dette er en kombinert leverings/hentetråd antar jeg at avtale om kjøp av P440 i Bergen allerede er i boks?? (Forutsatt at det ikke dukker opp noe ved nærmere inspeksjon av båten etter løft osv...)

Vil uansett ønske dere masse lykke til, og riktig god tur videre!

Edited by Olepo

Ikke jeg heller har fulgt deg de siste timene på Ais. Det går på andre bøtta med kaffe for meg nå er det like før jeg :puke: ..ikke av deg Bjørn men det blir noen ganger litt mye kaffe.. :giggle: Virker som dette er grei skuring for deg .. God tur videre.