Lars H. Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Ja, der var han jo! Håper han får plass. Det ligger tydeligvis en del båter der. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Snekker'n Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Det var ganske fullt. Ligger på en plass ved flytebrygga der det står "Reservert Munin". Logisk å tro at Munin er på vei inn, eller kan vi ligge her til i morgen? Buster X med Yamaha 70 Link to post
Security Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Ligger en fiskebåt til kai ved Ørland hovedflystasjon med AIS navn Munin.. Hvis det er den som har tilhold så er den et stykke ifra. Link to post
Magne_F Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Kan se ut som Munin er Fiskeridirektoratet. Har ligget i Nørvevika siden i dag tidlig. http://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/257059500/vessel:MUNIN Link to post
Lars Kirkeng Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Skuta virker bra? :-) Link to post
volfro Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 (redigert) Stemmer, kanskje Munin skruer motor? Redigert 20.Mars.2014 av volfro (see edit history) Link to post
Security Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Og her er nummeret til båten Magne_F linket til. Stor sannsynlighet for at det er denne som ligger der hvor dere er. http://www.fiskeridir.no/om-oss/telefon-og-e-post-til-ansatte/region-moere-og-romsdal2/munin-sjoetjeneste-soer/munin Link to post
Snekker'n Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Det ser ut til at en lekter nettopp flyttet på seg på andre siden av Sundet. Vi vurderer å flytte på oss. Kan jo tenkes at vi blir liggende en stund.... Buster X med Yamaha 70 Link to post
aebi Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Dersom du har behov for legging av trac for videre seilas til Måløy så er det nok flere av oss i rundt Ålesund som kan stikke innom for hjelp. Gi et vink Tom. Link to post
dude Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Artig å se at dere er kommet i gang. Blir nok Ålesundsweekend.. Men det er jo en fin plass :-) Lykke til, og god tur.. Link to post
sunnmøre Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Kall opp Munin, så får de nok svar på om dei kjem. Link to post
VannTro Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Fantastisk !!! Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tom Rør Svart 20.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Da er en "bedre" pølsemiddag fortært, og jeg kjenner at det ikke blir alt for sent på meg i kveld. Får håpe Munin ikke kommer og jager oss bort i natt :-) Link to post
Lars H. Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 (redigert) Går du inn på linken til Fiskeridirektoratet litt lenger oppe i tråden, er det oppgitt et telefonnummer der, 916 15 504. Du kan jo prøve å ringe det nummeret? Og etter bildet under som vel må være tatt omtrent der dere ligger, er det vel ikke tvil om at det snakkes om rett båt? Eller tar jeg feil? Ellers må jeg si at jeg omtrent har fulgt turen minutt for minutt. Det kommer til å bli mye sitting fremfor PC'n en del dager fremover. Jeg får benytte dagen i morgen til å dra til havnen og vaske båt, for etter hva værmeldingen sier, blir dere vel liggende over i Ålesund? Redigert 20.Mars.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 20.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Jeg har forsøkt å ringe, samt kalle opp på vhf, men ingen respons. Flytter oss litt i morgen når fiskerne har dratt tipper jeg. Skal sjekke litt filtre etc. i morgen ihvertfall, så får vi se hva dagen bringer av dårlig vær. Link to post
Jawik Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Tom. Ser ut til at dere kan få et øye rundt Stad, fra kl.18:00 på f.k. Lørdag. Lite vind fra sør, men ser greit ut fra Herøy mot Måløy. Fra kl. 12:00 har dere frisk bris mellom Herøy og Måløy. Noe bølger vil dere møte - etterslep av kulingen, men dette klarer dere med den båten. Diesel. Måløy, Askvoll, Strusshavn, Lervik, Haugesund, Tananger, Egersund osv. God tur videre. The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
MajorAndy Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Lørdag klokken 19: Link to post
Eureka Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 (redigert) Her har det plutselig skjedd mye siden jeg gikk på jobb i formiddag. Kjørte forbi brosundet nettopp og der lå det en pen båt. Mørkt ombord, så det er nok stille der. Fikk beklageligvis ikke tatt imot tampen. Redigert 20.Mars.2014 av Eureka (see edit history) Link to post
volfro Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Steikje flotte gardine, og båt. Tror nok Lørdagen blir tøff Jawik, men man vet aldri. Man kan jo bevege seg via vaulene (forbi fosnavåg) og stikke nasa sør om vaulen og kjenne på forholdene, er det tvilsomt så kan man snu til Fosnavåg, fortsette til Sandsøy/Kvamsøy og se det an. Eg hadde nok ligget i Ålebyen til Søndag morgen og så gjort som nevnt ovenfor. Det er litt viktig å være i nærheten da ting skjer ganske fort, men det er klart at etter storm så tar det litt tid. Men det behagelige valget er nok fremdeles mandag morgen. Skal prøve å oppdatere dere inn imellom, men eg er ingen morgenfugl Link to post
Eureka Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 (redigert) Forøvrig er det Fiskeridirektoratet sin båt som heter Munin, som pleier å ligge der. Søkte den opp på AIS, og ser at den har vært der sent i kveld, men gått videre til Kystverket din kai eller inne ved Gulliksen, VP- verkstedet, innafor Nørvevika. Litt dårlig detaljer på mAIS- kartet. Men i morgen tidlig blir det bedre plass i havna, og da er det bare å legge seg innerst i havna mot broa, eller på den "korte" flytebrygga rett BB for der dere ligger. Men om dere ikke har lyst til å bli skulet på av Munim de nærmeste dagene, så er det sikkert best og legge seg helt innerst i havna :) Redigert 20.Mars.2014 av Eureka (see edit history) Link to post
M/B Nordheim Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Hysj, trur dei søv Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Zitt Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Nei, nå har de nettopp flyttet båten litt lenger inn i vågen. God morgen gutter.....sovet godt? Du er jamen flink å styre det svære skipet på plass! Link to post
Bergen dørk Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Jeg støtter også søndag morgen. Da har vel bølgene begynt å legge seg og dagen starter med ned mot 3 m/s, men her får dere jo glimrende lokal oppfølging hele veien. mvh Bergen Dørk Link to post
Trophy Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Munin bruker ikkje å ha fast plass. Må være nytt av året, som følge av at den er her under torskefiske i februar og mars. Best å ligge inn mot kroken ved Redningsselskapet. Der slipper man det verste festbråket., men nå har eg ikkje vært der i fiskesesongen. Gratulerer med flott båt Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn