Kristina III Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Pinkvin; Du er helt på bærtur. Les rapporten som det er linket til i innlegg 368. Den er datert 30. mars 2012, og har absolutt ingen ting med Frp/Høyre å gjøre. De personene som har sittet i arbeidsgruppen er: Olav Akselsen,Leder Reidar Kjelsrud, Kongelig Norsk båtforbund Harald Andreassen,Kystverket Øystein Hovde, skjærgårdstjenesten Dag Liseth/Erlend Prytz,NORbOAT Peter L. LarsenNorges seilforbund Sveinung Stangeland, politidirektoratet Ingvar Johnsen/Anne Kristine Nergaard,Redningsselskapet Bente Jarl,NHO Reiseliv Geirr Hestad,Vis sjøvett Elisabeth Voldsund Andreassen,Kystverket Bjørn Reppe, sjøfartsdirektorate Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 http://www.rodekors.no/distriktsider/vest_agder/Aktuelt_og_nyheter/barsk-i-vest-/ Sitér dette innlegget Link to post
Kristina III Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Nå har jeg lest det meste av rapporten fra arbeidsgruppen. Rapporten som ble bestilt av Trond Giske i 2011 og som ligger til grunn for alle endringsforslagene vi nå opplever er som nevnt over svært omfattende. Men det som er slående er at rapporten bekrefter at antall ulykker og dødsfall på sjøen har falt dramatisk siden 1975. Gj.snittlig antall dødsfall har sunket med nesten 2/3, samtidig som antall båter og folk til sjøs har doblet seg. De siste 20 årene er antall dødsulykker halvert (side 18). I dag har vi et snittnivå som er langt bedre enn f.eks. Finland og USA, og på nivå med Sverige. Rapporten viser generelt at det er svært trygt å ferdes i båt i Norge. Til tross for dette kommer altså gruppen opp med en rekke hårreisende forslag som vanskelig kan forklares med noe annet enn at man ønsker å sikre bevilgninger til egen organisasjon, salg av utstyr og nye båter, samt politisk styring og preferanser. Av arbeidsgruppen er det kun Peter Larsen fra Norges Seilforbund som stemmer i mot påbud om vest. Han mener at reglene er bra som de er i dag, men er åpen for vestpåbud i motorbåter med høy hastighet. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Det betyr at alle forenklede forelegg som smugling av ei flaske vin, eller kjørt 62km/t i 60 sonen, som vil gi et forenklet forelegg medfører at du ikke får visum.. kunne vært morsomt å vite hvilke land dette gjelder i.. Kan du fortelle hvilket land dette er? Ble først påstått at det ikke ble skrevet ut forenklett forelegg for forseelser ved bruk av fritidsbåt, kun Bot. Dette ble senere dementert, med link til lovdata.no. Forenklede forelegg kommer ikke på Politiattesten. Så svare er som du sikkert vet. Nei Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Erik Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 http://www.rodekors.no/distriktsider/vest_agder/Aktuelt_og_nyheter/barsk-i-vest-/ Legger merke på at de ni mannfolka som er avbildet deler på bare 3 vester. Er det ikke allerede påbudt med egen vest til alle ombord Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
sap_2000 Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 (redigert) Legger merke på at de ni mannfolka som er avbildet deler på bare 3 vester. Er det ikke allerede påbudt med egen vest til alle ombord La merke til det samme. Venter på at ulvegjengen skal gå berserk og klage på manipulering og misbruk, men her er vel faller vel agendaen i smak så.... Redigert 26.Juni.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Sydvesten Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 (redigert) Hva er de ombord i? Et fotostudio, kontor eller en fritidsbåt under 8m? Redigert 26.Juni.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Pinkvin; Du er helt på bærtur. Les rapporten som det er linket til i innlegg 368. Den er datert 30. mars 2012, og har absolutt ingen ting med Frp/Høyre å gjøre. De personene som har sittet i arbeidsgruppen er: Olav Akselsen,Leder Reidar Kjelsrud, Kongelig Norsk båtforbund Harald Andreassen,Kystverket Øystein Hovde, skjærgårdstjenesten Dag Liseth/Erlend Prytz,NORbOAT Peter L. LarsenNorges seilforbund Sveinung Stangeland, politidirektoratet Ingvar Johnsen/Anne Kristine Nergaard,Redningsselskapet Bente Jarl,NHO Reiseliv Geirr Hestad,Vis sjøvett Elisabeth Voldsund Andreassen,Kystverket Bjørn Reppe, sjøfartsdirektorate Et faglig utvalg mao? Men hva er dette maset da? Tror dere regjeringa vil gjennomføre det som rapporten sier uten motstand? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Hva er de ombord i? Et fotostudio, kontor eller en fritidsbåt under 8m? Her er noen av de ombord i båt, og en tom uten vest ;-) Trekker litt på smilebåndet når jeg ser hvor plutselig det har blitt så steintøft og kvinnebedårende å bruke vest :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Her er noen av de ombord i båt, og en tom uten vest ;-) Trekker litt på smilebåndet når jeg ser hvor plutselig det har blitt så steintøft og kvinnebedårende å bruke vest :-) Jeg satser alltid på svømmebriller. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Flott reklamefilm for bruk av vest, det at noen ikke skjønner at dette erregissert er ikke overraskende.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
enter4u Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Påbudet gjelder fra 1.juli 2015 såvidt jeg fikk med meg..... Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Er vel ikke vedtatt noe enda..... ? Eller har jeg godt glipp av noe.... Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
tobixen Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Nei, ingenting er vedtatt - enn så lenge. Forøvrig brukte jeg "pølsevest" i går, og det endte opp med at jeg like godt hadde den på meg hele dagen. Resultat: gnagsår på skuldrene :-( Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
CB. Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Godt tips er å klistre på en bomullsbit eller tilsvarende Skal du ha den på hele dagen kan sågar plaster være en løsning. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
rogeri Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Gnagsår på skuldre skyldes feil/justert/ vest eller for smale skuldre. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 mer rundt nakken enn skuldrene. Pølsevesten har ingen justeringsmuligheter bortsett fra magebeltet. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Hvalen Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 "Sett meg i fengsel", for jeg har drukket 6 øl og har ikke flytevest på, sjøen har noen små krusninger, 50 grader i sola og 20 grader i sjøen. Nå må disse dustepolitikerene skjerpe seg, ikke ødelegg høydepunktet til folket langs kysten. Politiet, la oss heller kalle dem"lekepoliti" skal ut å fange store skurker.. Norge er eneste land i verden som har forslag om påbudt bruk av flytevest, jeg er flau på vegne av politkerene og Norges omdømme. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Tiltredes Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Hvalen Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Sydvesten på forumet sier dette - "Menn over 40 år er dårligst til å bruke redningsvest, og det gjenspeiles også i ulykkesstatistikken. Over 90 prosent av de som døde i 2013 på sjøen var menn, og nesten halvparten av disse var mellom 40 og 60 år. " Her er min "Hvalen " sin mening : Husk at statistikken lyver, hvor mange damer arbeider på havet, hvor mange damer bruker båt ? Hvorfor drukner flest menn fra 40 år til ca 60 år, svaret er at det er denne gruppen som bruker båt flest ganger i løpet av et år. Så husk neste gang å få med dette. God sommer både med og uten vest. Sitér dette innlegget Link to post
deepblue Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Spørsmålet er egentlig(for de med litt erfaring på nett). Vil en redningsvest redde deg fra en darwin award?.. http://www.darwinawards.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Ragnar B Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 De med saklige og fornuftige innlegg for ha meg unnskyldt. Fritt etter en sjørøver fra Stavern; Før fantes det båter av tre, og menn av stål. Nå er det båter av plast, og treskaller med skrivekløe. Sitér dette innlegget Før fantes det trebåter og menn av stål, nå er det treskaller i plastbåter. Link to post
CB. Svart 28.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2014 Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 28.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2014 Når høydepunktet på sjøen er å innta seks pils så kan man jo undres litt. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Madserazzi Svart 28.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2014 Når høydepunktet på sjøen er å innta seks pils så kan man jo undres litt. Det jeg undrer meg over er hvor lite sympatisk det går an å bli. Det at sola skinner og havet ligger speil,det nevner du ikke, men at karen har inntatt 6 øl, det skal du hogge ned på. Her skal du ta ting som passer deg ut av en sammenheng, utelukkende for å provosere. Ta med hele innlegget hans da, eller blir det ikke like bra for kverulering? At ikke du skammer deg! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.