Jump to content

Påbud om redningsvest fom. 1. juli

DIYglenn

Recommended Posts

Pinkvin; Du er helt på bærtur. Les rapporten som det er linket til i innlegg 368. Den er datert 30. mars 2012, og har absolutt ingen ting med Frp/Høyre å gjøre.

De personene som har sittet i arbeidsgruppen er:

Olav Akselsen,Leder
Reidar Kjelsrud, Kongelig Norsk båtforbund
Harald Andreassen,Kystverket
Øystein Hovde, skjærgårdstjenesten
Dag Liseth/Erlend Prytz,NORbOAT
Peter L. LarsenNorges seilforbund
Sveinung Stangeland, politidirektoratet
Ingvar Johnsen/Anne Kristine Nergaard,Redningsselskapet
Bente Jarl,NHO Reiseliv
Geirr Hestad,Vis sjøvett
Elisabeth Voldsund Andreassen,Kystverket
Bjørn Reppe, sjøfartsdirektorate

Nå har jeg lest det meste av rapporten fra arbeidsgruppen. Rapporten som ble bestilt av Trond Giske i 2011 og som ligger til grunn for alle endringsforslagene vi nå opplever er som nevnt over svært omfattende. Men det som er slående er at rapporten bekrefter at antall ulykker og dødsfall på sjøen har falt dramatisk siden 1975. Gj.snittlig antall dødsfall har sunket med nesten 2/3, samtidig som antall båter og folk til sjøs har doblet seg. De siste 20 årene er antall dødsulykker halvert (side 18). I dag har vi et snittnivå som er langt bedre enn f.eks. Finland og USA, og på nivå med Sverige.

Rapporten viser generelt at det er svært trygt å ferdes i båt i Norge. Til tross for dette kommer altså gruppen opp med en rekke hårreisende forslag som vanskelig kan forklares med noe annet enn at man ønsker å sikre bevilgninger til egen organisasjon, salg av utstyr og nye båter, samt politisk styring og preferanser. Av arbeidsgruppen er det kun Peter Larsen fra Norges Seilforbund som stemmer i mot påbud om vest. Han mener at reglene er bra som de er i dag, men er åpen for vestpåbud i motorbåter med høy hastighet.

Det betyr at alle forenklede forelegg som smugling av ei flaske vin, eller kjørt 62km/t i 60 sonen, som vil gi et forenklet forelegg medfører at du ikke får visum.. kunne vært morsomt å vite hvilke land dette gjelder i.. Kan du fortelle hvilket land dette er?

Ble først påstått at det ikke ble skrevet ut forenklett forelegg for forseelser ved bruk av fritidsbåt, kun Bot.

Dette ble senere dementert, med link til lovdata.no.

Forenklede forelegg kommer ikke på Politiattesten.

Så svare er som du sikkert vet. Nei

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hva er de ombord i? Et fotostudio, kontor eller en fritidsbåt under 8m?

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Guest Avmønstret#

Pinkvin; Du er helt på bærtur. Les rapporten som det er linket til i innlegg 368. Den er datert 30. mars 2012, og har absolutt ingen ting med Frp/Høyre å gjøre.

De personene som har sittet i arbeidsgruppen er:

Olav Akselsen,Leder
Reidar Kjelsrud, Kongelig Norsk båtforbund
Harald Andreassen,Kystverket
Øystein Hovde, skjærgårdstjenesten
Dag Liseth/Erlend Prytz,NORbOAT
Peter L. LarsenNorges seilforbund
Sveinung Stangeland, politidirektoratet
Ingvar Johnsen/Anne Kristine Nergaard,Redningsselskapet
Bente Jarl,NHO Reiseliv
Geirr Hestad,Vis sjøvett
Elisabeth Voldsund Andreassen,Kystverket
Bjørn Reppe, sjøfartsdirektorate

Et faglig utvalg mao?

Men hva er dette maset da? Tror dere regjeringa vil gjennomføre det som rapporten sier uten motstand?

Flott reklamefilm for bruk av vest, det at noen ikke skjønner at dette erregissert er ikke overraskende..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

"Sett meg i fengsel", for jeg har drukket 6 øl og har ikke flytevest på, sjøen har noen små krusninger, 50 grader i sola og 20 grader i sjøen.

Nå må disse dustepolitikerene skjerpe seg, ikke ødelegg høydepunktet til folket langs kysten.

Politiet, la oss heller kalle dem"lekepoliti" skal ut å fange store skurker..

Norge er eneste land i verden som har forslag om påbudt bruk av flytevest, jeg er flau på vegne av politkerene og Norges omdømme.

Sydvesten på forumet sier dette - "Menn over 40 år er dårligst til å bruke redningsvest, og det gjenspeiles også i ulykkesstatistikken.

Over 90 prosent av de som døde i 2013 på sjøen var menn, og nesten halvparten av disse var mellom 40 og 60 år. "

Her er min "Hvalen " sin mening :

Husk at statistikken lyver, hvor mange damer arbeider på havet, hvor mange damer bruker båt ?

Hvorfor drukner flest menn fra 40 år til ca 60 år, svaret er at det er denne gruppen som bruker båt flest ganger i løpet av et år.

Så husk neste gang å få med dette.

God sommer både med og uten vest.

Når høydepunktet på sjøen er å innta seks pils så kan man jo undres litt.

Det jeg undrer meg over er hvor lite sympatisk det går an å bli. Det at sola skinner og havet ligger speil,det nevner du ikke, men at karen har inntatt 6 øl, det skal du hogge ned på. Her skal du ta ting som passer deg ut av en sammenheng, utelukkende for å provosere. Ta med hele innlegget hans da, eller blir det ikke like bra for kverulering? At ikke du skammer deg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...