Jump to content

Hva har du lært denne sommeren ?


Andboats

Recommended Posts

At det å bruke mannskapet til å forhale et par båter noen få meter på fornuftig vis i gunstige forhold for selv å få plass i en full gjestehavn umiddelbart gjør deg til "folk i båt"  :giggle:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

At 2.5 meter i sjøkartet ikke nødvendigvis er 2.5 i virkeligheten (tror jeg i hvertfall)... ble vel litt skrapt bunnstoff på kjølen som stikker 2m dypt. Det var dog så sakte fart som det vel går ann å ta borti noe så får skrive det på ikke så kostbare lærepenger... Eller var vi borti noe annet?

 

Vet noen om det er gjørmebunn eller stort sett steinbunn inn mot berget på østsiden av bukta? Virket som det var steinete i hvertfall der vi la oss ca. litt nord for 2.5m merkingeb, opp mot første tørrfallet (lille søkket der det er merket 10)

 

bilde

Redigert av Ventus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

At jeg ikke egner mig til at have båd i Nordisk vejr. Alt for meget vejrparanoia, frustrationer når vi ligger indeblæst og en nagende fornemmelse af at jeg kunne bruge mine penge bedre - især når der er mindre end ti år til pensioneringen.

 

Så desværre...

 

http://benny-jessica.com/portfolio/nord-west-390-flybridge-136-2004/

Link to post
Share on other sites

At en god sommer, værmessig, blir etterfulgt av ti dårlige somre, dessverre! Totalt 24 grader fordelt på 11 i luften og 13 i vannet kombinert med vind og tykt med blå brennmaneter gjør gleden ved å ha et sted i sydligere strøk enda større!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

At det var fantastisk lurt å konvertere til tett båt med god komfort.

Nå er det slutt på å droppe helgeturer bare fordi været ikke er i godlune.....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

At det var fantastisk lurt å konvertere til tett båt med god komfort.

Nå er det slutt på å droppe helgeturer bare fordi været ikke er i godlune.....

Så snart Hamar ringer så gjør jeg samme konverteringen!

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Jøss, var det noe igjen av den der? Jeg mente jeg høvlet den ned i pinsen?

 

 

 

At 2.5 meter i sjøkartet ikke nødvendigvis er 2.5 i virkeligheten (tror jeg i hvertfall)... ble vel litt skrapt bunnstoff på kjølen som stikker 2m dypt. Det var dog så sakte fart som det vel går ann å ta borti noe så får skrive det på ikke så kostbare lærepenger... Eller var vi borti noe annet?

 

Vet noen om det er gjørmebunn eller stort sett steinbunn inn mot berget på østsiden av bukta? Virket som det var steinete i hvertfall der vi la oss ca. litt nord for 2.5m merkingeb, opp mot første tørrfallet (lille søkket der det er merket 10)

 

bilde

 

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post
Share on other sites

Jeg har lært rederinnen å føre båten! Så nå kan jeg slenge meg på sofaen med en pils så fort vi ankommer brygga Det lureste jeg noen gang har gjort. I tillegg kan fruen ta med kidsa og blåse utpå selv om jeg er på jobb. Hun er tøff, og lærer fort. Har heldigvis en hjemmehavn som (nesten) alltid ligger i le, så med mottoet "slow is pro'", så bakker hun nå elegant inn i båsen selv uten "pysevisp"

Link to post
Share on other sites

1. At selv om det ikke var behov for dieselvarmer i 2014 kunne det ha vært lurt å fikse den før året sesong :giggle:

 

2. At det er helt greit å slå i hjel en dag med et par pils og en bok selv om sola ikke skinner og vinden uler.

 

3. At det kan være greit å ha interesser som fisking og dykking, ikke bare bading og soling :thumbsup:

 

Det har vært litt lave temperaturer og litt mye vind i sommer, men jeg vil ikke si jeg er skuffet over været allikevel.  Hvis jeg skulle ønske meg noe annerledes måtte det vært litt mindre vind slik at det hadde vært greiere å ta med ungene ut i jolla på fisketurer. Noen regndråper spiller liten rolle da :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...