Jump to content

Prosjekt: Draco 2100 Sportscab - "PimpMyDraco"


ottiss

Recommended Posts

Monterte en ny dings i går. Jeg har voltmeter til forbruksbatteriet i dashbordet, men har ikke hatt noe måling på startbatteriet. Kjøpte derfor et lite voltmeteret på aliexpress, til rundt en 50-lapp.

 

Det morsomme var at jeg nå fikk se at releet virker i praksis. Etter oppstart kunne jeg følge måleren for startbatteriet opp mot 14V, og da kunne jeg se at releet koblet over slik at forbruksbatteriet fikk lading.  :thumbsup:

 

bilde

Redigert av ottiss (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Fare for at du har fått vanninntrengning i gearet ja. Du må nok bytte tetninger.

 

Ellers ser jeg du har gjort en flott jobb med å shine opp Dracoen din :yesnod:  Det som var mindre imponerende var forrige eiers flytting av badeplattform :rolleyes:

 

En annen ting, jeg ser du har påhenger på brakett, det har jeg også tenkt på Dracoen min. Får du tiltet motoren helt opp? Og vet du hvor lang stamme du har på motoren?

Link to post
Share on other sites

Takk for svar begge to, og skryt.. :saint:

 

Det 25" stamme, og det må du nok satse på for at ikke motoren skal havne "under vann" når du går ned fra plan. Jeg får tiltet motoren sånn at motoren kommer over vannflaten ja, men jeg får ikke brukt hele radiusen på tilten..

 

Men vann i gearhuset ja.. Høres knotete ut. Nå har den heldigvis gått i ferskvann, så det begrenser forhåpentligvis skaden..? Hvor kritisk er dette i ferskvann? 

 

Men er dette noe å begi seg ut på for en som ikke har skrudd noe særlig motor? Er det mange steder det kan trenge inn vann, eller er det propell-stag og pakning mellom den nedre delen (bildet) og motorstammen? Akkurat å skru av nedre del ser jo ut som overkommelig, og dersom det da bare er å skifte pakninger eller lignende her, så er jo dette nesten en kosejobb..?

 

Må man forresten skru løs hele nedre del for å komme til og skifte impeller også? Vil tippe at den sitter et sted på det sorte staget der på bildet..?

 

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Undervannshuset må ned ja. Impeller sitter montert på drivaksel, altså det mørke tykke staget. Sitter helt nede inni pumpehuset i sort plastikk. Ang tetning kan det være så enkelt som pakning til tappeplugg og nivåplugg til gearolja. Om ikke så er det simmering rundt drivaksel inn i gearet, og en rundt utgående, og rundt gearvelger (den smale akselen som går ned ved siden av drivaksel). Overkommelig arbeid om du har skrudd litt før. Alternativt må den nok leveres inn til et verksted.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...