drfiskå Svart 17.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2016 Tusen takk for kjekke tilbakemeldinger ? Jeg har faktisk tenkt å bruke/lage panel til den veggen, både der og i taket innvendig tenkte jeg å bruke samme dimensjon på disse, men det blir etter sjøsetting/i vinteropplag ? Nå vil jeg på sjøen, motorkassen er et annet prosjekt som også fortjener panel/spiler etter hvert, men i første omgang blir det finer ? Må gå til innkjøp av mer ravilakk og olje i dag, så må jeg ha noen lyddempningsplater til motorkassen, skulle vært en tur på Biltema!? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 18.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2016 Lister oljet godt inn med rå linolje, benker lakket 2 strøk, gjennstår noen strøk med kokt linolje og ravilakk så snakker vi klar for havet ??? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
index Svart 18.August.2016 Del på Facebook Svart 18.August.2016 Ja, nå er vi veldig klare for å se sjøsettingsbilder! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
drfiskå Svart 18.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2016 Ja, nå er vi veldig klare for å se sjøsettingsbilder! Snakket med kranbilføreren i dag, de hadde mye ledig i forkant av neste helg, så da blir det sjøsetting om ca. 1 uke :-) passer fint, så får jeg malt et strøk i dørken og innsiden av bordene utvendig! Må vel skru i noen ekstra syrefaste slik at nervene holder når den skal utpå Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 21.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2016 Da var det meste klart for sjøsetting på torsdag ? Kommer bare til å gjøre småting her å der, så får det bære eller briste! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Hakkannen Svart 21.August.2016 Del på Facebook Svart 21.August.2016 Og menigheten gleder seg Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22.August.2016 Del på Facebook Svart 22.August.2016 Vi gleder oss til sjøsetting! Tenker du å la den henge i stroppene under trutmunn? Eller satser du kun på lensepumpen? D en er blitt skikkelig fin! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
drfiskå Svart 23.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2016 Vi gleder oss til sjøsetting! Tenker du å la den henge i stroppene under trutmunn? Eller satser du kun på lensepumpen? D en er blitt skikkelig fin! Grugleder meg ? Satser på å låne slippen i havnene der jeg har båtplass, så kjører jeg båten ut og ser det litt an hvor mye den lekker, har 2 pumper klare og tilgang til strøm, så bør gå fint ? Båten står med vann til det andre bordet innvendig nå og er tett der, så pumper ut dette før kranbilen kommer, har sett nøye over andre steder og finner ingen større sprekker. Så er optimistisk ??? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Chilli Solbris Svart 23.August.2016 Del på Facebook Svart 23.August.2016 Det lover godt! Da blir det vel en bildeserie av sjøsettingen? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
index Svart 23.August.2016 Del på Facebook Svart 23.August.2016 Prøv å unngå å starte Sabben de første par-tre dagene etter sjøsetting om mulig. Det er fort gjort å sprenge søm om du får vibrasjoner før båten er trutnet skikkelig... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
drfiskå Svart 23.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2016 Det blir garantert en del bilder, og satser på å la det gå i hvert fall 2 dager før jeg starter Sabben ??? kommer til å bo i båten noen dager ?✌?️ Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 23.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2016 Hadde glemt pullert i baugen ??? Men fikset det ikveld ??? Driver å fester lydisolering i motorkassen nå, etter det skrur jeg den nye lensepumpen på plass i kjølsvinet, og tester ???? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 24.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2016 Da blir båten hentet 13.30 i morgen, har snakket med de som styrer med slippen i båtforeningen på Jørpeland og har tilgjengelig plass der om det skulle være nøvdendig! Kjenner litt på nervene nå ja Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Svaap Svart 24.August.2016 Del på Facebook Svart 24.August.2016 Båten ble veldig flott - fine linjer! Gratulerer, og lykke til med sjøsettingen - den går nok veldig bra :-) Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Treskolars Svart 24.August.2016 Del på Facebook Svart 24.August.2016 Ønsker deg masse lykke til både under og etter sjøsetting. Du fortjener at alt går bra ! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.August.2016 Del på Facebook Svart 24.August.2016 Vi venter. Nå må du skynde deg. Ellers må du spikre på ishud i samme slengen! Ellers er det en god plan ikke å starte motoren med en gang. Før i tide var den gjengs der jeg jobbet ikke å starte motor, ikke rigge seilere, før de hadde ligget rundt en uke på vannet. Avhengig av motortype, tilstand på båt, etc. Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 25.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2016 Vi venter. Nå må du skynde deg. Ellers må du spikre på ishud i samme slengen! Ellers er det en god plan ikke å starte motoren med en gang. Før i tide var den gjengs der jeg jobbet ikke å starte motor, ikke rigge seilere, før de hadde ligget rundt en uke på vannet. Avhengig av motortype, tilstand på båt, etc. Hehe, båten får ligge på sjøen til isen nærmer seg den da blir det på land frem til den forsvinner igjen, i mellomtiden har jeg en hel del jeg vil gjøre mens jeg har den på land, noe må en jo ha å gjøre på vinterstid Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Trønderbygger Svart 25.August.2016 Del på Facebook Svart 25.August.2016 Venter Spent? på bilder fra sjøsetting nå ! ? Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 25.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2016 Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 25.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2016 Tar så vidt det er inn vann ??? pumpa starter vel omtrent med 5-10 min mellomrom, ligger litt høyt i vannet da, 25-30cm opp til bunnsmøringen, vekta var kun 1200kg, så mulig slankekuren har jort sitt ?✌?️ Fant ut at jeg har båtplass også, sjekket oppmåling og der den ligger nå er mitt, alltid trodd at jeg hadde uten utligger og til venstre for der jeg ligger nå! Ble en bra dag dette ???????? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Dinamo Svart 25.August.2016 Del på Facebook Svart 25.August.2016 Nyydelig :yesnod: Korleis skal eg sei - Gratulerer med sjøsatt ! Magne Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.August.2016 Del på Facebook Svart 25.August.2016 Ok, da venter vi på ankerdrammen. Seiler nå sammen med en kompisbåt. Han måtte slippe ankeret flere ganger mens han ventet på oss. Snekka skal vel etter hvert ha noen hundre kilo ballast? Et par hendre? Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 25.August.2016 Del på Facebook Svart 25.August.2016 Gratulerer med en stor dag! Flott båt! Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Hulda Svart 25.August.2016 Del på Facebook Svart 25.August.2016 Satt og knotet på et lesebrett, blir ikke det samme som et tastatur. Regner med at du skal ha noe ballast i båten for å få den ned. Litt lekkasje etter så lang tid på land er helt normalt. At pumpen ikke starter oftere betyr at båten i bunn og grunn er i godt skikk. Ofte var det slik at det var umulig å holde båtene flytende etter lang tid på land. Men etter en uke eller to, var de fleste potte tette. Regner med at prioritet en nå er at motoren får en kasse over seg, selv om den kun er provisorisk. Båten har blitt innmari fin! Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 25.August.2016 Del på Facebook Svart 25.August.2016 Du har hatt en stor jobb. Fin båt, godt å se den på vannet :-) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.