Jump to content

Oppussing av trebåt, stort prosjekt!


drfiskå

Recommended Posts

Regner med at det er "lettere" å knekke ut en perfekt sirkel av glass enn en som er skåret på frihånd. Mulig du kan lage en jigg å sette den glassrisseren du allerede har i for å lage sirkler.

Tror også det ja ???

 

Da gikk jeg tom for polyester, brukt 10 kvadrat med glassfiber, så må har en dunk til samt kjøpe topcoat ??? mulig jeg har vært vel raus med polyesteren, menmen ?✌?️

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei.

hvordan går prosjektet nå?

Blir det vann under kjølen snart? Jo lenger båten står på land i sommervarmen jo lenger tid tar det truttne båten.

Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse

For livets glade gutter går solen aldri ned

Link to post
Share on other sites

Hei.

hvordan går prosjektet nå?

Blir det vann under kjølen snart? Jo lenger båten står på land i sommervarmen jo lenger tid tar det truttne båten.

Gikk tom for polyester, men har skaffet mer så venter på opphold nå ?

 

Tenker det er en 10 timer med arbeid igjen før den er klar for havet, må nok bo i/ved båten noen dager da ja ?

Link to post
Share on other sites

Hei.

hvordan går prosjektet nå?

Blir det vann under kjølen snart? Jo lenger båten står på land i sommervarmen jo lenger tid tar det truttne båten.

Gikk tom for polyester, men har skaffet mer så venter på opphold nå ?

 

Tenker det er en 10 timer med arbeid igjen før den er klar for havet, må nok bo i/ved båten noen dager da ja ?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Mangler et par spiler så er benkene inne ferdig! ???

 

Har primet og smørt topcoat på hele aktre delen av båten nå, med det været vi har hadde jeg ikke annet valg enn å strekke presenning over halve båten, så tar jeg forut når jeg har tatt siste strøket med topcoat akter ?

 

 

bilde

Redigert av drfiskå (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du har da ikke tid til ferie når baatplassen venter på sjøsetting? Spiler inne hadde jeg brukt lakk på. Lettere å holde rent. Klistrer ikke når sommervarmen slår til for fullt.

 

Må ta hensyn til kone og barn  :lol:  :giggle:  

 

Hvilken lakk kan være smart å bruke? Spilene inne blir jo ikke utsatt for samme slitasje som de ute, regner med at det blir en del sko og av/påstigning via disse  :rolleyes:  :wink:

Redigert av drfiskå (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...