Jump to content

Oppussing av trebåt, stort prosjekt!


drfiskå

Recommended Posts

Tusen takk for kjekke tilbakemeldinger ?

 

Jeg har faktisk tenkt å bruke/lage panel til den veggen, både der og i taket innvendig tenkte jeg å bruke samme dimensjon på disse, men det blir etter sjøsetting/i vinteropplag ? Nå vil jeg på sjøen, motorkassen er et annet prosjekt som også fortjener panel/spiler etter hvert, men i første omgang blir det finer ?

 

Må gå til innkjøp av mer ravilakk og olje i dag, så må jeg ha noen lyddempningsplater til motorkassen, skulle vært en tur på Biltema!?

Link to post
Share on other sites

Ja, nå er vi veldig klare for å se sjøsettingsbilder!

 

Snakket med kranbilføreren i dag, de hadde mye ledig i forkant av neste helg, så da blir det sjøsetting om ca. 1 uke :-) passer fint, så får jeg malt et strøk i dørken og innsiden av bordene utvendig!

 

Må vel skru i noen ekstra syrefaste slik at nervene holder når den skal utpå  :giggle:  :lol:  :rolleyes:  :diving:  :pray:

Link to post
Share on other sites

Vi gleder oss til sjøsetting! Tenker du å la den henge i stroppene under trutmunn? Eller satser du kun på lensepumpen? D en er blitt skikkelig fin!

Grugleder meg ? Satser på å låne slippen i havnene der jeg har båtplass, så kjører jeg båten ut og ser det litt an hvor mye den lekker, har 2 pumper klare og tilgang til strøm, så bør gå fint ? Båten står med vann til det andre bordet innvendig nå og er tett der, så pumper ut dette før kranbilen kommer, har sett nøye over andre steder og finner ingen større sprekker. Så er optimistisk ???

Link to post
Share on other sites

Vi venter. Nå må du skynde deg. Ellers må du spikre på ishud i samme slengen! Ellers er det en god plan ikke å starte motoren med en gang. Før i tide var den gjengs der jeg jobbet ikke å starte motor, ikke rigge seilere, før de hadde ligget rundt en uke på vannet. Avhengig av motortype, tilstand på båt, etc.

Link to post
Share on other sites

Vi venter. Nå må du skynde deg. Ellers må du spikre på ishud i samme slengen! Ellers er det en god plan ikke å starte motoren med en gang. Før i tide var den gjengs der jeg jobbet ikke å starte motor, ikke rigge seilere, før de hadde ligget rundt en uke på vannet. Avhengig av motortype, tilstand på båt, etc.

 

Hehe, båten får ligge på sjøen til isen nærmer seg den  :thumbsup:  da blir det på land frem til den forsvinner igjen, i mellomtiden har jeg en hel del jeg vil gjøre mens jeg har den på land, noe må en jo ha å gjøre på vinterstid  :giggle:  :yesnod: 

 

 

Link to post
Share on other sites

Tar så vidt det er inn vann ??? pumpa starter vel omtrent med 5-10 min mellomrom, ligger litt høyt i vannet da, 25-30cm opp til bunnsmøringen, vekta var kun 1200kg, så mulig slankekuren har jort sitt ?✌?️

 

Fant ut at jeg har båtplass også, sjekket oppmåling og der den ligger nå er mitt, alltid trodd at jeg hadde uten utligger og til venstre for der jeg ligger nå! Ble en bra dag dette ????????

Link to post
Share on other sites

Satt og knotet på et lesebrett, blir ikke det samme som et tastatur.

 

Regner med at du skal ha noe ballast i båten for å få den ned. Litt lekkasje etter så lang tid på land er helt normalt. At pumpen ikke starter oftere betyr at båten i bunn og grunn er i godt skikk. Ofte var det slik at det var umulig å holde båtene flytende etter lang tid på land. Men etter en uke eller to, var de fleste potte tette. Regner med at prioritet en nå er at motoren får en kasse over seg, selv om den kun er provisorisk. Båten har blitt innmari fin!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...