Jump to content

Tur langs svenskekysten nå - galskap eller ikke?

tobixen

Recommended Posts

Litt avhengig av hvor Sweden Rescue sleper dere....her bør vi vel klare en liten dugnad i morgen slik at dere kan komme dere hjem og på skole og jobb på mandag.

Jeg kan hente Strømstad/ Grensen i morgen. En av dere andre på forumet overtar mellom Oslo og Moss for transport videre hjem med mannskapet ombord i Solveig?

Alternativt transport til Halden togstasjon...?

:) du får göra som du vill. Men om diselen är ren i glaset, ren i botten på tanken då kan det vara skit som följt med när dom har tankat. Jag har hittat det mest konstiga saker i tankar som folk tappar ner när dom tankar båten. Problemet är ju ändå att man riskerar att suga upp det och täppa till röret. När du har stängt av motorn så ramlar det ut igen eller släpper från sughålet i tanken. Bäst är såklart att öppna tanken och inspektera men förstår att det blir svårt.

Det høres ut som en plausibel teori at det er noe rusk i dieseltankene. Både motoren og dieselvarmeren har oppført seg som du beskrev - fungerte igjen etter å ha vært avskrudd en stund for så å starte den igjen, og problemet manifesterte seg etter mye bølger. Men, vi har jo vært ute i mye bølger før, uten at det har forårsaket problemer. Hm, på vei sørover gikk vi kanskje for seil ...

Vi har stort sett fyllt i Utgårdskilen.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Jeg tenker at det jeg virkelig trenger (som er trivielt å få til, sammenlignet med mannhull på dieseltanken) er muligheten for å koble på en pumpe og få fylt opp en 25l-kanne fra avtappingspunktet nederst i kjølen. Da burde jeg få med meg eventuelle partikler som ligger på bunnen av tanken (eller evt få reprodusert problemet med tilstopping av slange). Nå hadde jeg dårlig med utstyr ombord, så jeg var rett og slett nødt til å tømme ut diesel i kjølsvin, pumpe det opp i en bøtte - og senere skal jeg se hva jeg har av kanner ombord jeg kan overføre det til.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...