Jump to content

Tur langs svenskekysten nå - galskap eller ikke?


tobixen

Recommended Posts

Men husk at skipperen har stått til rors i snart 10 timer allerede i dag, mesteparten i svarte natten!

 

Lagt til: Ja, der var du før meg tobixen. Kom dere i havn og få dere litt søvn og hvile.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Med den hastigheten de går med nå, 5,8 - 6 knop, burde de være i kanalen rundt midnatt og kunne observeres å webkameraet da inn forbi fergeleiet dersom stoppestedet blir i kanalen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her var det mange dommedagsprofetier om kanalen i Moss. Legg dere bak den blå fiskebåten på bysiden. Det har ligget ei skøyte i kanalen hele julehelgen, den hadde strøm ombord.

Veldig kort vei bort til jernbanen.

 

Det er noen restriksjoner på fortøyning i kanalen om vinteren. Dette på grunn av at gamle bustedunker synker, eieren har ikke penger til å heve vraket. Da må havnevesenet ta regningen og det liker de ikke.

 

Strømmen er ikke noe stort problem, fendre godt på SB side og en tamp klar på midten av båten så kan resten ordnes i fred og ro.

 

Hvis du ikke får kontakt med havnevesenet før dere drar hjem i morgen kan jeg ringe bort og informere om hvorfor dere ligger der.

 

Nå stenger jeg ned her for i kveld men du kan ringe hvis jeg kan bidra med noe i morgen. 971 36 954.

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var en herlig følelse å se dere live via webkameraet da dere kom inn i kanalen. Vel blåst så langt!

 

 

bilde

 

 

 

 

:flag_bp: :flag_bp: :flag_bp:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fusket motoren ved en eller flere anledninger? -tenker da på om du har fått drit i propellen. -men da skal den heller ikke fuske på tomgang...

 

To uheldige omstendigheter kan inntreffe samtidig, uten å ha noe med hverandre å gjøre. Dieselvarmeren fusker de også, helst når du ikke vil det. Men når to dieselfirbrukere fusker samtidig, så skjønner jeg at man tenker at det er en sammenheng. -som det forsåvidt alltids kan være.

Du sier at dieseltankene er smekk fulle, ifølge instrumentene. Kan det stemme? -hvor mange driftstimer siden sist fylling?

 

Var det ikke snakk om noe diesellekkasje tidligere i tråden? Kan det være en lekkasje på slanger som gir luft i systemet?

 

Dessuten tror jeg du kan ha glede av en separat dieseltank til varmeren. Da vil du i større grad utelukke feilkilder. -særlig på årstider hvor varme er kritisk for i det heletatt være ombord.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En konduktør så episoden på plattformen og sørget for å få ham til Oslo S med neste tog uten billett. Fruen fikk beskjed om dette litt for sent, hun hadde allerede kommet seg til togstasjonen for å kjøpe billett til ham. Motoren fusket én gang. Den kjørte da fra sb dieseltank, og jeg antar dieselvarmeren trekker fra bb tank.

 

Fruen antok at Bastøferga ville lukke seg før den startet ferden, og at hun ville få tid til å snike seg ut av kanalen og legge hardt styrbord - men den gang ei - udramatisk, men vi var ubehagelig nært ferga da den forlot.

 

Nå sover den yngste, fruen sitter ved roet, de eldste er i bhg og skole, og jeg kan sove litt...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...