GeirFrode Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 en god tanke, sap 2000. Men med den farten de holder, er de ikke framme før det omtrent er lyst i morgen. det er en drøy strekning i 6 knop. De har omtrent 1,5 time opp til Moss, drøye 3 timer til Drøbak ,og omtrent det samme til Oksval, om jeg ikke tar helt feil. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Svart 4.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 Jeg er trøtt, ønsker å sove i Moss Sitér dette innlegget https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 (redigert) Men husk at skipperen har stått til rors i snart 10 timer allerede i dag, mesteparten i svarte natten! Lagt til: Ja, der var du før meg tobixen. Kom dere i havn og få dere litt søvn og hvile. Redigert 4.Januar.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 Får håpe det ordner seg med strøm Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 Med den hastigheten de går med nå, 5,8 - 6 knop, burde de være i kanalen rundt midnatt og kunne observeres å webkameraet da inn forbi fergeleiet dersom stoppestedet blir i kanalen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Svart 4.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 Jeg tror varmeren tente nå :) Et annet moment med Moss, det tar ikke lengre tid derfra til skolen enn fra Oksval. Og selv om strømmen i kanalen kan være skummel, er det mye enklere å legge til i Moss enn i Oksval. Sitér dette innlegget https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars Kirkeng Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 Jeg ville prøvd på gjestebrygga om det var strøm, da er det kort vei til stasjonen. Hvis ikke er det ikke langt til den andre havna til seilforeningen :-) Ha en riktig god natt alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
GeirFrode Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 Strømmen i kanalen skal du være obs på, det er bra. Hvis jeg tolker tidevannstabellen riktig, vil du ha medstrøm inn fra syd. Strømmen kan være ganske kraftig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Svart 4.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 Ettersom varmeren tente er det ikke så nøye med strøm. Vi ankommer Moss med gloheit varmtvannstank og fulle batterier. Vi ville nok overlevd uansett, men vi har relativt tynne dyner ombord. Sitér dette innlegget https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Flid Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 (redigert) Her var det mange dommedagsprofetier om kanalen i Moss. Legg dere bak den blå fiskebåten på bysiden. Det har ligget ei skøyte i kanalen hele julehelgen, den hadde strøm ombord. Veldig kort vei bort til jernbanen. Det er noen restriksjoner på fortøyning i kanalen om vinteren. Dette på grunn av at gamle bustedunker synker, eieren har ikke penger til å heve vraket. Da må havnevesenet ta regningen og det liker de ikke. Strømmen er ikke noe stort problem, fendre godt på SB side og en tamp klar på midten av båten så kan resten ordnes i fred og ro. Hvis du ikke får kontakt med havnevesenet før dere drar hjem i morgen kan jeg ringe bort og informere om hvorfor dere ligger der. Nå stenger jeg ned her for i kveld men du kan ringe hvis jeg kan bidra med noe i morgen. 971 36 954. Redigert 4.Januar.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 Tobixen på vei inn i Mossekanalen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 (redigert) Det var en herlig følelse å se dere live via webkameraet da dere kom inn i kanalen. Vel blåst så langt! :flag_bp: Redigert 4.Januar.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Antilia Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 Da håper jeg familien på jule tur har fått strøm ombord og at de får seg en god natt`s søvn. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Svart 4.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 Varmeren slokket, og jeg var for sen med å lese tipset om hvordan jeg skulle få strøm. Nærmeste kontaktene er uten strøm. Nei, nå skal jeg sove, orker ikke flytte båt nå. Sitér dette innlegget https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Svart 4.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 Det var lite strøm i kanalen. Sitér dette innlegget https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
dude Svart 5.Januar.2015 Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 For en entusiasme Tusen takk for en flott juletur og lykke til med reparasjoner av varmer og motor slik at det blir flere turer.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Svart 5.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Bommet på målstreken. To barn og en voksen skulle på toget. Døra på toget åpnet seg. Så snart pappa bærende på treåringen hadde kommet seg ombord, gikk døra igjen. Tiåringen var ikke mer enn noen meter bak, men kom seg ikke ombord! Har NSB sluttet med konduktører?? Sitér dette innlegget https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Seilaren Svart 5.Januar.2015 Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 (redigert) What?? Skal ikke være mulig! Stakkar gutt! På denne siden av landet er det konduktører og det gis lydsignal før dørene lukkes. Redigert 5.Januar.2015 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Svart 5.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Ti grader i båten, og varmeren ville ikke virke da jeg forlot båten. Ikke komfort, men så lenge vannsystemene ikke fryser er det ikke krise. Fruen rapporterer at varmeren virket og at det var 12C litt senere. Sitér dette innlegget https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Svart 5.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Jøss, det er vinter på Grorud. Sitér dette innlegget https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
GeirFrode Svart 5.Januar.2015 Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Her var det mange dommedagsprofetier om kanalen i Moss. Dommedagsprofetier? Hvor da? Godt dere kom til havn, tobixen. Hva NSB angår, må de ha hatt en dårlig dag, men jeg er ikke overrasket, dessverre. Konduktøren må ha sovet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Svart 5.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Konduktøren mente han hadde gjort alt etter boka. Jeg tror det var en feil at døra åpnet seg, toget var sikkert egentlig klarert for avgang. Sitér dette innlegget https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Svart 5.Januar.2015 Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 (redigert) Fusket motoren ved en eller flere anledninger? -tenker da på om du har fått drit i propellen. -men da skal den heller ikke fuske på tomgang... To uheldige omstendigheter kan inntreffe samtidig, uten å ha noe med hverandre å gjøre. Dieselvarmeren fusker de også, helst når du ikke vil det. Men når to dieselfirbrukere fusker samtidig, så skjønner jeg at man tenker at det er en sammenheng. -som det forsåvidt alltids kan være. Du sier at dieseltankene er smekk fulle, ifølge instrumentene. Kan det stemme? -hvor mange driftstimer siden sist fylling? Var det ikke snakk om noe diesellekkasje tidligere i tråden? Kan det være en lekkasje på slanger som gir luft i systemet? Dessuten tror jeg du kan ha glede av en separat dieseltank til varmeren. Da vil du i større grad utelukke feilkilder. -særlig på årstider hvor varme er kritisk for i det heletatt være ombord. Redigert 5.Januar.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 5.Januar.2015 Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 (redigert) Fast propell Da håper jeg at du et Gir som får smøring når motoren står og propellen går rundt når du seiler. Tusen takk for en flott juletur. PS. kom guttungen med neste tog? Redigert 5.Januar.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Svart 5.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 En konduktør så episoden på plattformen og sørget for å få ham til Oslo S med neste tog uten billett. Fruen fikk beskjed om dette litt for sent, hun hadde allerede kommet seg til togstasjonen for å kjøpe billett til ham. Motoren fusket én gang. Den kjørte da fra sb dieseltank, og jeg antar dieselvarmeren trekker fra bb tank. Fruen antok at Bastøferga ville lukke seg før den startet ferden, og at hun ville få tid til å snike seg ut av kanalen og legge hardt styrbord - men den gang ei - udramatisk, men vi var ubehagelig nært ferga da den forlot. Nå sover den yngste, fruen sitter ved roet, de eldste er i bhg og skole, og jeg kan sove litt... Sitér dette innlegget https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.