Jens_P Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Speil er et godt knep for å øke avstanden. Annet forsøk kan være å øke mengden med lys. Kamera velger mindre blenderåpning og du for bedre dybdeskarphet. Føler med deg. Lykken er at du oppdaget det før du fikk all dieselen i bunn. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Tom Rør Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Speil er nok det lureste ja :-) Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 ..... Føler med deg. Lykken er at du oppdaget det før du fikk all dieselen i bunn. Kjedelig sak, men det lar seg løse på en eller annen måte, og som Jens P sier, det er jo flaks at du oppdaget det før du hadde all dieselen i bunn, og at det skjedde nå og ikke midt i juli. Nå har du jo noen måneder på deg Det gjelder å tenke positivt Lykke til Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Gabi Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 (redigert) For å ta bra bilde med mobilkamera er det 2 triks som kan brukes. Det ene er å benytte makrofunksjonen på kamera-det tar da skarpe bilder på nært hold som den ellers ikke klarer. Det andre er å bruke feks 5 sekunder selvutløser. Da rekker du å stappe kameraet inn på riktig sted uten å måtte bruke knappen til å trykke akkurat da. Bildet nedenfor er tatt med Samsung Galaxy S3 kamera med makrofunksjon på 5cm og blits i dunkel belysning.Du kan se tekst inskripsjonen på ringen... Redigert 14.Desember.2014 av nopain99 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Nej inga speglar, det bara kompliserar och försämrar resultatet. Som Komodo och Nopain skriver, dom flesta kompaktkameror eller mobiltelefoner kan ta fina närbilder. Experimentera lite vid skrivbordet och ta sedan många bilder på plats. Hjälp gärna upp belysningen med en nedstucken sladdlampa från sidan eller bakom kameran. Håll in kameran på plats 10 - 20 cm från motivet och tryck av på måfå. Bry Dig inte om att försöka se vad bildskärmen visar. Se till att Du inte håller för någon sensor på kameran. Den här gamle vännen har jag t ex tagit många båtbilder med. Dom blir i regel bra. Men bilden av kameran tog jag alldeles nyss med en enkel mobiltelefon här på skrivbordet. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Det er nok ikke 10-20 cm plass der, men får prøve å skvise inn et kompaktkamera. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Om du har tilgang til kombressor og blåser luft ned i tank så vil lekkasjen sees lettere, har selv gjort dette på Alutank på lastebil, enkelte ganger oppstår sprekkdannelser i sveiser disse kan være vanskelig og finne. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Eureka Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 (redigert) Ad bilde: skal du klare å få et skarpt bilde på så nært hold, så må du uansett sette eller støtte kameraet mot fast gjenstand. Du har sikkert en relativt anstrengt ligge/sittestilling når du kaver nedi der. Puls og puls, utstrakte armer mm gir bevegelse i kamera. Hvil kamerahuset mot noe og bruk hånden til å justere vinkel. -husk å bruke sikringssnoren så det ikke havner i kjølen. Alternativ er å lage et håndholdt kamerastativ av en passe lang trelist. Under kameraet er et skruehull, fest kamera på enden av listen med en passende skrue. Med tidsutløser og seriefotografering, så bør du få noen gode bilder/ eller filme. Lurt tips om å sette svakt trykk på tanken, vil det funke å smøre på såpevann og de etter bobler kanskje. Redigert 15.Desember.2014 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Kjedelig sak dette, er dette i bakkant av tanken kan girkassen evt taes ut for å komme bedre til. Skulle tru at slik spray det brukes å detektere sprekker på løfteutstyr etc kan brukes her.. Lykke til med reparasjonen.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Det er ikke noe gearkasse i veien egentlig, men det er bare trangt rett og slett. Hadde besøk av takstmann fra Gjensidige, og det er ikke en forsikringssak. Det trodde jeg vel egentlig ikke selv, så "no hard feelings" overfor selskapet der. han tipset meg også om noe type kjemisk, som han hadde sett i bruk, og som virket. Det er verdt å forsøke det, da det blir advart mot å sveise med tanken ombord, og å ta ut motor og tank blir en stor jobb, og som Ebonita sa, ca en ukes jobb. Da må de sikkert være to mann store deler av tiden, og da må man ikke være rakettforsker for å regne ut at det blir dyrt :-) Skal sjekke opp disse kjemiske remediene, for å evt. teste disse. Dieselen ble ikke tømt i dag heller, da jeg må prøve å få inn noe penger også, og da må det jobbes :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Lykke til. Håper du får ordnet det uten å måtte blø alt for mye.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Takk for det :-) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Dette var ikke noe bra Tom ! Krysser fingrene for at du finner en god løsning ut fra den kompetansen som finnes, uten at det nødvendigvis koster skjorta. Dette høres ut som en produksjonsfeil ved tanken, men det er vel ikke så mye å hente hos produsent da de vel vil påberope seg at den er for gammel Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Astor Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 (redigert) Hadde det samme i Astor for fire år siden. Brukte Lekkasje Tettare fra Maritim. Klipte til en rustfri bit som vi vinklet. Sauset inn med Lekkaske Tettare og varmet med føneten til alt var herdet. Potte tett. Men først må nivået i tanken under lekkasjestedet. https://baatplassen.no/i/topic/78138-tette-lekkasje-i-rustfri-dieseltank/page-2 Redigert 15.Desember.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ray Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Håper du får fiks det på plass Tomrør, Lykke til. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Dette var ikke noe bra Tom ! Krysser fingrene for at du finner en god løsning ut fra den kompetansen som finnes, uten at det nødvendigvis koster skjorta. Dette høres ut som en produksjonsfeil ved tanken, men det er vel ikke så mye å hente hos produsent da de vel vil påberope seg at den er for gammel Tror neppe det er noe å hente her hjemme, da Lunde drev Norsk Båtsenter da denne båten ble solgt. På en annen side, så skulle man forvente at en tank varer lenger enn 6 år, og når det er produksjonsfeil, burde Princess i UK fikset det. De vil nok som du sier, påberope seg at den er for gammel. Synd jeg ikke skal til London på messe, for da kunne jeg snakket "face to face" med dem. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Jeg må prøve få tak i de beste på området :-) Vet ikke om noen bedre. Er det noe lurium som viker så vet Furmanite det , en telefon koster lite. http://www.offshorenorway.no/event/companyDetail/id/9536 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Prøver dem i morgen :-) Takker Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 (redigert) Når jeg jobbet med lim til industrien hadde vi et produkt som ble kalt Delo Metalix. Dette var en kjemikaliebestandig polyester i en 200ml krukke + 20ml krukke med aluminium/herdepulver. Dette blandet man 1-1 og vips så hadde man kjemisk metall med samme utseende som aluminium som tålte diesel. bensin, olje etc. Når dette hadde herdet kunne det slipes, bores og til og med gjenges. Jeg har forsøkt å finne det på nett, men sikkert ikke iherdig nok. Det jeg har funnet er denne nettsiden: http://www.nsncenter.com/PartNumber/DELO-METALIX+A+PULVER/200+ML (har en ørliten mistanke om at de har sluttet å produsere det, men det kan jo være andre produsenter som har overtatt resepten) Redigert 15.Desember.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Mulligan Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 http://www.belzona.com/en/products/purpose/metal-repair.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Kan dette brukes? Lodde med propanbrenner. http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=33&products_id=663&zenid=8d4isilhhq07crnl7fil76vsu4 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 (redigert) Kan dette brukes? Lodde med propanbrenner. http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=33&products_id=663&zenid=8d4isilhhq07crnl7fil76vsu4 Den imponerte stort, men den er avhengig av at jeg har max utlufting av tanken formoder jeg? Hvis det ikke finnes lurium som kan brukes, er dette absolutt en mulighet. Jeg har sendt mail til Belzona og de som Vanntro og roger-jo linket til, så får vi se om det blir noe respons.Når man ser hvilke bransjer og miljøer disse produktene brukes i, så ville det forundre meg om det ikke skulle kunne brukes på en skarve dieseltank. Redigert 15.Desember.2014 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 (redigert) Når jeg jobbet med lim til industrien hadde vi et produkt som ble kalt Delo Metalix. Dette var en kjemikaliebestandig polyester i en 200ml krukke + 20ml krukke med aluminium/herdepulver Nå er jeg på tynn is, men denne fra biltema ligner på den du beskriver. Polyesterbasert i den ene og pulver i den andre. http://biltema.no/no/Bilpleie/Sparkel/Kjemisk-metall-36058/ Redigert 15.Desember.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Allan E Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Ta en slange fra en flaske med co2 eller en annen inertgass og la den ligge inn i tanken. Den kan bare blø mens du holder på. Ikke noe oksygen ikke noe smell. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Bare skummet igjennom, men så ut som det kunne være noen tips og how to's på denne siden http://www.durafix.com Lykke til, håper dette ordner seg på greiest mulig måte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.