Jump to content

råd og tips oppussing av sollux snekke


jcjohansen

Recommended Posts

Gjør det til de platene jeg skal løfte opp, men de platene som mer eller mindre permanente ligger mellom dragera, så forrige eier hadde limt alle platene opp under men 50% hadde dette ned igjen å bare å lå I bånn uten no virkning:)

Link to post
Share on other sites

Da er jeg ferdig med å montere innredningen;) må sette på puter å feste to stoler I morra samt en grundig vask så kommer kranbilen litt utpå dagen, endelig;)

Fikk meg en tur på fjorn idag med en kamerat som satt ut båten sin, det var en deilig følelse I dritt vær;)

Link to post
Share on other sites

Hvilke lensepumpe har du valgt? Min har ikke lensepumpe i det hele tatt. Bak ligger det en 1" slange klar som går igjennom skroget. Men her kommer akseleni veien forvanlig pumpe. Alternativet er inlinepumpe, men disse er dyre og har små tilkoblinger. Ellers kan jeg sette en vanlig pumpe foran motoren.

Link to post
Share on other sites

bilde

 

bilde

 

da kan sesongen begynne:) 

 

er igjen noe småtteri på motorkassa men har ikke fått listverket enda, har bestilt av en dreier oppe hos meg som skal lage til rundt motorkassa så den blir hel å pen, mangler også metall listene på gulvet men de kommer på neste hælj, så nå er det bare å fylle opp båten med det nødvendige også er det fjorn i efta å resten av hælja, kommer vel litt bilder på søndag:) krysser fingra for at den er 100% tett:)

Link to post
Share on other sites

takk pam å jadarholm:)

 

båten gikk som en drøm å var potte tett, fikk nesten 6 timer på fjorn i går, eneste som skjedde var at stopp wieren til stoppern røyk men fått kjøpt ny idag så får montere den i morra:)

skal ta noen bilder i morra:)

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

ja da var sesongen over for denne gang:) har hatt mange fine turer samt overnattinger i ny opp pussa båt:) så nå står den vel hjemme på land å klar for nytt prosjekt, da er akter kabin som står for tur. har også sett litt på tanken å bytte motor da den jeg har bråker no jævlig selv med godt isolert mottorrom. noen som vet om noen motorer som er bra til denne type båt å om det er vært å bytte? bruksverdien er større enn verdien på båten kan man vel si:) står igjen en grundig vask nå denne uka som kommer utvendig å få satt opp stativet før vintern melder sin ankomst:)

Link to post
Share on other sites

Ok, begynner vel å dra på åra. Det er vel en 1,7 liter 4 sylindret?

Selv har jeg en VP D2-55 hk. Liker motoren godt så langt, selv om jeg må gjøre en liten operasjon på kjølekretsen da den ikke blir varm nok på lavt turtall. Men du kjører jo i ferskvann så da må du jo ikke ha varmeveksler.

En motor som slår meg, og som mange kjenner godt til, er Bukh DV36. Det er en 3-sylindret danske uten turbo.

 

Har lest at når denne er riktig justert så er det noe av det mest stillegående innen snekkemotorer. Blommenholm motorservice skal vist ha skikkelig greie på denne motoren også.

Link to post
Share on other sites

ja da skal jeg sjekke ut litt:) ja stemmer det at det er 4 sylindra. ja kjører kun i ferskvann så det er ikke no problem sånn sett. takk for hintet da får vi se hva vi gjør. men først så blir det å få satt istand akter kabin å legge nytt gulv nede foran, rakk ikke det i fjor før utsetting:)

men aller først elgjakta:)

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

da blei det en times tid i båten i går med en fire fem grønne bokser å go å varm båt, det har den vært i hele vinter :smiley:  for å se litt hva som trengs. første omgang blir vel å gjøre ferdig gulvet nede i kabinen, å på toalett. blir da samme gulv som oppi båten, ettersom jentungen blir større så blir det å få ordna akter cabin så kjerringa kan hive meg inn der regner med at det blir :lol:

går også å tenker på å sette inn varme, men spørs om det egentlig er verdt det da vi kun ett få talls ganger har savna det men det har ikke vært noe stort problem, er det da webasto som er tingen eller er også eber en bra sak. 

ha en god søndags folkens, snart sesong igjen nå

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 5 år senere...
jcjohansen skrev On 11.5.2015 at 20.56:

bilde

 

fikk trekt om armlenene idag, de blir ikke montert på før jeg har satt setene i båten,

 

bilde

 

fikk også nye klistremerker til båten idag:) imponert at de klarte å få de helt likt som orginalene kun ut ifra ett dårlig bilde, men de tegnet opp å ordnet:) fire dager så var de her.

har også slipt ned alt innvendig lakk med 1200 papir idag å fått lagt på ett strøk til med lakk.

også fått tak i litt olje diesel filter å olje filter til motoren idag, håper på å få innslaget i posten en dag så vi kan få motoren komplett så vi får vippa den inn igjen

Hvor bestilte du logoen fra? 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...