Jump to content

råd og tips oppussing av sollux snekke


jcjohansen

Recommended Posts

bilde

 

bare en liten prøve, de skal monteres på utsiden av jernet med ett lite avstands stykke så jeg får de helt opp i tillegg at jeg må montere på en stopper på armen sånn at den ikke bare detter rett ned

dårlig utvalg i armlener syns jeg, har titta over alt å fant to forskjellige typer, en fastmontert som man ikke får vippa på å denna typen, skulle helst hatt noe tanke større, men.

Link to post
Share on other sites

bilde

 

alt av skap å små deler å ratt har fått ett strøk med lakk blanda i tynner idag, blir en veldig fin farge i dette, gleder meg til å se når de siste lagene skal legges men er litt sliping å lakking igjen føre den tid men det blir på søndag. bærer av gårde på hytta igjen i morra for å gjøra ferdig resten av brygga å få på plass griller å utepeiser ute lamper med mer:)

Link to post
Share on other sites

I dag har bordet nede fått tre strøk med mahogni beis:) legger på første laget med lakk I kveld. Beisen tørker utrolig fort. Har også fått lagt på lag tre med lakk på alt annet:) bilder kommer I kveld. Lurer også på bak på bade plattformen så er det helt matt, gammel lag med lakk er borte så det er grått. Kan jeg bruke beis å lakk der? Å hva kan jeg bruke for å polere opp metall stengene:)?

Link to post
Share on other sites

takk for det sobo, det ser ut som det bak der har vært lakkert? det flasser av strimler så usikker på hvilket materiale som er i treverket? men prøver med forslaget ditt sobo:)

ok, ser mange bruker batteridrill å no form for pad til den eller det beste å håndpusse det?

Link to post
Share on other sites

bilde

 

skal også bytte ut slik at jeg får en klem flens på akslingen, idag er det splint som går igjennom. sleit litt i fjor at to splinter røyk ifjor når jeg skal legge inn revers, er blitt noen grader selve gjenomgangen til splinten så skal bytte den

Link to post
Share on other sites

bilde

 

skal også legge om eksosen, her ligger den i klem å fått en knekk som jeg vil tro ikke er noe særlig siden også kjølevannet skal ut her. må se ann åssen løsningen blir her. regner med å henge det opp mot reisverket i gulvet. det vill også lagt inn mer luft å mer utlufting. for skal isolere hele gulvet. skal også prøve å få felt inn en elektrisk kjølebag i tillegg. har kjøleskap men alltids greit med mer plass til noen anker pils :cheers:

Link to post
Share on other sites

blir også å bytte ut en del treverk som har fått mye diesel søl som vi blei litt plaga med på varme sommer dager, ligger også litt gammel olje i kjølesvinet fra gamle eier da han hadde bytta olje på motoren. blir nå å ta en stor service på motoren når vi får opp hele gulvet, en del enkere å komme til da før vi legger på nytt gulv.

Link to post
Share on other sites

bilde

 

fått skjært ut resten av gulvet i dag fått fjerna den gamle diesel tanken samt på fyllingsslange å lufte slange.

når jeg tok ut tanken ser jeg den hadde gnagd ett høl i tobben av tanken det er vel grunnen til at jeg fikk sugd opp mange liter diesel idag, sikkert en 15 liter å fått fjerna alt av isolasjonsplater.

Link to post
Share on other sites

bilde

 

i morra blir det å bytte ut masse treverk som er fullt av diesel, få bytte ut detta med nytt treverk i morra. så blir det å ta en stor service med bytting av oljer å alt av det som skal byttes. så blir det å vaske ned alt nedi å male med 2komponent maling.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...