Jump to content

råd og tips oppussing av sollux snekke


jcjohansen

Recommended Posts

Takk for det sjuren:)

 

Har I dag fått vasket nedi under dekk å fått vekk all diesel å olje flekker. Gikk tre liter aceton å mye papir men nå blei det rent å fint. Imorra skal jeg male med 2 komponent maling, tar ikke selve kjøleskapet føres vi har fått bytta olje å ferdig med grise arbeidet, men alt annet vill bli malt.

Det blir også montert 2 lange led striper I motorrommet tilfelle det skjer no på natt kveldstid er det greit med lys;) bilder kommer

Link to post
Share on other sites

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

 

da fikk jeg lagt første strøket på sidene men lille jenta tok formiddagslur:)

 

får se i morra om det trengs ett strøk til, dette dekket bra men får se når det har tørka, ville ikke bytte treverket før jeg har fått vekk all diesel lukt å malt nytt gulv, redd lukta skal sette seg i det nye treverket men det gjør det kanskje ikke? står å luftes hele dagen nå å blitt kvitt 90% av lukta. så da hjelper det nok på å få ut det treveeket som er svart av diesel håper jeg. 

 

i morra er planen å reise å få kjøpt side inn luft å utluft til mototrrommet så jeg får inn litt mer luft. å så får vi se hva dagen strekker til:)

Link to post
Share on other sites

Fått bytta litt treverk I dag. Men fikk ikke satt inn alt for må ned tanken å vanntanken. For å legge ferdig alt. Prøvde å få I gang varmeren I dag men den har nok sett sine bedre dager, så på lørdag blir det å få brukt noen båt lapper på ny varmer, men vet ikke helt hvem type enda. Har sett på https://www.maritim.no/eberspacher-d2-airtronic-luftvarmer#.VUKKnnuhzMJnoen som veit om dette er bra. Blir en kanal til kabinen og en til oppi båten. Maks 1m lengde på hvert rør.

Link to post
Share on other sites

bilde

 

fikk montert vanntanken idag, grundig reingjort å trengtes veldig, må kjøpe ny flottør i morra derfor plata ligger over hølet for unnga dritt i tanken

 

 

 

 

bilde

 

kappet til å tilpassa litt, disse blir montert ferdig slutten av helga skal sette inn ny tank i morra. 

 

bilde

 

mototren fant vi ut idag at den skal opp neste helg, skulle prøve å få ut olje filteret noe som klin umulig for lokket til filteret sitter inn mot ett spant :headbang:  :headbang:  :headbang:

tar ut hele dritten for trenger å bytte noen slanger bak som må presses som er vanskelig å komme til, bytter også alle reimer å gjør reint motoren skikkelig når jeg først skal ha den ut. 

for også vasket skikkelig under nede i kjølesvinet å malt der samtidig da. blir litt ekstra jobb men like godt å ta det skikkelig med en gang. når motoren er inne igjen skal en del treverk til byttes

 

 

bilde

 

skal også sette på en klemflens her, men må fjerne den chimsen som sitter der å bytte ut med en som er litt mindre. noen som vet om det passer eller ser dette hjemme mekk ut? :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

bilde

 

fikk montert vanntanken idag, grundig reingjort å trengtes veldig, må kjøpe ny flottør i morra derfor plata ligger over hølet for unnga dritt i tanken

 

 

 

 

bilde

 

kappet til å tilpassa litt, disse blir montert ferdig slutten av helga skal sette inn ny tank i morra.

 

bilde

 

mototren fant vi ut idag at den skal opp neste helg, skulle prøve å få ut olje filteret noe som klin umulig for lokket til filteret sitter inn mot ett spant :headbang::headbang::headbang:

tar ut hele dritten for trenger å bytte noen slanger bak som må presses som er vanskelig å komme til, bytter også alle reimer å gjør reint motoren skikkelig når jeg først skal ha den ut.

for også vasket skikkelig under nede i kjølesvinet å malt der samtidig da. blir litt ekstra jobb men like godt å ta det skikkelig med en gang. når motoren er inne igjen skal en del treverk til byttes

 

 

bilde

 

skal også sette på en klemflens her, men må fjerne den chimsen som sitter der å bytte ut med en som er litt mindre. noen som vet om det passer eller ser dette hjemme mekk ut? :rolleyes:

Tok du for mye Møllers tran :)) dæven å du står på!!!
Link to post
Share on other sites

Fått bytta litt treverk I dag. Men fikk ikke satt inn alt for må ned tanken å vanntanken. For å legge ferdig alt. Prøvde å få I gang varmeren I dag men den har nok sett sine bedre dager, så på lørdag blir det å få brukt noen båt lapper på ny varmer, men vet ikke helt hvem type enda. Har sett på https://www.maritim.no/eberspacher-d2-airtronic-luftvarmer#.VUKKnnuhzMJnoen som veit om dette er bra. Blir en kanal til kabinen og en til oppi båten. Maks 1m lengde på hvert rør.

 

Har du vurdert denne varmeren?

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Priser tar jeg helst på IM, har sendt deg litt opplysninger der.

 

Bruker forøvrig mindre strøm, mindre drivstoff og lager mindre støy enn konkurrentene. Lettere å koble opp etter "plug-and-play"-prinsippet.

Monteringsanvsning og bruksanvisning på denne linken.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

bilde

 

ny tank med allt av nye slanger:) ny lufte stuss utvendig å bak på siden av båten:)

 

bilde

 

slipt ned alt nesten idag:)

 

 

bilde

 

slipe ned rundt styre plassen i kvell, må demontere litt mer:)

 

så fått gjort litt mer idag men skal ta ei økt i kvell:)
 

Link to post
Share on other sites

Fått vasket alt innvendig med rødsprit I dag, å fått lagt på to strøk med mahognybeis:) får se om det blir ett lag til, fått kjøpt nye fester til kalesje høla I blankt og ikke I hvitt slitt som de er I dag, fikk også tak I midler å olje til badetrappa så kan en ta den mens lakken herder på veggene inne, må få gjort mest mulig så jeg får sjøsatt I slutten av mai;)

Link to post
Share on other sites

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

 

fått gjort litt idag, kamera gir ikke no særlig gode bilder, men det blir en mørk fin farge i treverket.

ved døra ned til kabinen er det litt forskjell på treverket men der kommer det en kasse etterhvert som skal lages:) men i morra begynner første laget med lakk på så er det bare å fortsette å pusse å lakke til en er ferdig:)

Link to post
Share on other sites

Ja håper det, under demontering I dag så knakk en bit av innslags relé til starteren men satser på å få bestilt en ny en I morra. Regner med bosch har siden det var bosch merke med delenr på så satser på å ha motoren inn igjen til neste helg:)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...