Jump to content

råd og tips oppussing av sollux snekke


jcjohansen

Recommended Posts

bilde

 

da er motoren på vei ut:)

 

 

bilde

 

motoren ute å her er det vasket en gang, glemte før bildet. men kan si det sånn at det så ikke ut, skal vaskes en gang til før det males:)

 

 

bilde

 

fant impelleren å gitt, tatt den ut for å få tak i ny, denne så hel å fin ut men setter inn nytt.

 

 

bilde

 

motoren stroppa fast på pallen, tappet alt av olje på motor å gir, tatt ut filtrene, får tak i ny starter å innslag i morra. så nå begynner å nærme seg:)

 

i morra blir det maling å presse noen nye slanger å få på plass litt kabler å orden opp skikkelig føre motoren skal inn igjen:)

Link to post
Share on other sites

idag har vi fått gjort litt igjen da, fått malt alt nede i motorrommet ferdig, lagt på ett støk til med mahognybeis, fått begynt på rubbing med maskin på utsiden, fikk tatt hele babord side idag å styrbord i morra så i morra efta får vi nok lagt på siste finihsen med polering;) meget stor forskjell bare nå som vi har fått på rubbing fra autosol:) bilder kommer seinere i kvell, nå er det pils i sola på verandaen:)

Link to post
Share on other sites

bilde

 

fått malt opp i motorbrønn idag

 

bilde

 

kjerringa er flink å begynt å polere, kan allerde der se forskjell fra hver side på bauen, har tro på at den vill skinne til slutt:) men krever mye arbeid dette å. brukte ca 5 timer på en halv side.

Link to post
Share on other sites

bilde

 

meget imponert over autosol å ett topplag med no nanocoat tror jeg det het, tatt nå under siden fra fender lista å ned hele veien på en side idag, en jævla neger jobb men fy ... for ett bra resultat syns jeg, utgangs punktet var som å kjenne på ett 180 sandpapir på sida av båten men glir det som en barnerumpe:) 

man ser kanskje litt mattheta over fenderlista.

 

bilde

 

ser jaggu spelbilde av bilen å:)

 

bilde

 

bilde

 

1 laget med lakk på nedi båten, litt spent på hvordan detta blir seende ut når vi har fått pussa å lakka mange nok ganger

Link to post
Share on other sites

idag har vi fått polert nesten hele båten ferdig:) men, oppe på dekk foran å bak så er det ruglete, slik at en ikke skal skli, dette gikk ikke ann å få polert noe særlig, noen tips til åssen jeg kan få polert opp dette. 

 

ellers blei båten nesten som ny hadde aldri trodd det ville bli dette resultatet:)

Link to post
Share on other sites

bilde

 

fikk trekt om armlenene idag, de blir ikke montert på før jeg har satt setene i båten,

 

bilde

 

fikk også nye klistremerker til båten idag:) imponert at de klarte å få de helt likt som orginalene kun ut ifra ett dårlig bilde, men de tegnet opp å ordnet:) fire dager så var de her.

har også slipt ned alt innvendig lakk med 1200 papir idag å fått lagt på ett strøk til med lakk.

også fått tak i litt olje diesel filter å olje filter til motoren idag, håper på å få innslaget i posten en dag så vi kan få motoren komplett så vi får vippa den inn igjen

Link to post
Share on other sites

fått gjort litt idag men ikke så mye, fått lagt en fuge kant under armelene ettersom det blei litt gløppe rundt ned mot jernet som ikke blei no fint så da la jeg ei stripe rundt hele med akryl i hvit å det blei bra, har også fått fjernet ett sollux merke idag på siden på båten, men da var jentungen fornøyd å ikke ville mer. så da måtte vi finne på litt anna.

 

bilde

det står igjen ett gammalt merke som skal fjernes i morra.

 

i morra har frua fri så da er det bare å starte tidlig, skal få fjernet de to merkene som står igjen, bytte ut lanternene til nye, å prøve å få montert giveren til raymarine bakpå:)

 

alle hullene på siden av båten blir dekket med en plate som jeg har bestilt til hver side av båten som skal ha navnet viktoria. de kommer ikke før sjøsetting men det skal jeg leve med:)

Link to post
Share on other sites

bilde

 

fått på nye merker på begge sider:) fikk fjernet de gamle etter noen timers arbeid:)

 

bilde

 

skal bruke denne på det brune rundt hele båten, så en demonstrasjon på best marin på lillestrøm på en båt som stod der å det blei helt rått, gleder å få den på i morra.

 

fikk også hentet innslagsrele til starteren idag å så da blir det straks komplett motor igjen:) har også idag fått vannslipt allt treverket innvendig å lagt på siste strøk med lakk på veggene, nå blir det litt små pirk her å der fram til mandag da skal motoren inn igjen forhåpentlig:) 

Link to post
Share on other sites

bilde

 

lå på denne gelcoat ristorer å den var helt rå får å si det sånn:) 

fikk ikke lastet inn de siste bildene på grunn av error feil :headbang:  :headbang:

men resultatet rundt hele båten blei helt rått så ut som dette kom rett fra fabrikk:) tok også fender lista rundt å den blei også veldig bra

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...