Jump to content

råd og tips oppussing av sollux snekke


jcjohansen

Recommended Posts

Fått gjort en del I dag, rydda opp I det elektriske, dratt nye kabler til høytalere,vhf, radio,vanntank måler,diesel tank måler, vannpumpe til vasken, lense pumpa.

Siden det ikke blei undervannslys har jeg kjøpt meg to blå led dioder som skal stå på hver sin halvdel av bade plattformen (bakkelys) ;) de blir det lys på I morra;)

 

Fikk også montert givern til den nye kartplotter/gps;)

 

Nå er det en pils å kvell:)

Link to post
Share on other sites

Har sett på en Sollux uten ac som jeg vurderer å kjøpe. Men det brune dekket er malt blått med en lakk jeg ikke vet hva er. Dette løsner rundt om kring og må fjernes. Har du peil på hva som kan bruker for å fjerne dette? Vil nok da male dette med samme farge som skroget med 2-komp.

Link to post
Share on other sites

Nei dessverre, men ville vel prøvd å bruke no sterke midler så lenge du skal male det opp igjen. Å skrape det bort vill vel bare gi masse stygge riper, kanskje en vinkelsliper med en pusse pad a no slag som ikke riper opp alt for mye, det veit jeg flere har brukt å fjerne gammalt lim som sitter no helt jævlig

Link to post
Share on other sites

bilde

 

bilde

 

blei to led dioder bak 10w som skal lyse opp badeplattformen, blir spennende å se åssen detta blir. treverket på plattformen er under oppussing håper å få det på i løpet av de neste dagene:)

 

 

 

bilde

 

fått på carbon filmen på dashbordet istedet for lakk, greit med noe anna også, mangler å legge der som gassen står, prøve å få gjort det i morra kvell:)

 

 

God 17 mai alle sammen:)

Link to post
Share on other sites

bilde

 

litt bilder under oppbygginga også:) har igjen å sette på døra under rattet men den skal få siste strøket med lakk i morra

mangler å sette opp plotttern, men den kommer. ligger inne i eske:)

 

 

bilde

 

sett fra passasjer sida, kabelen som henger ned er til vindusvisker motoren, men den er defekt, har ny å skal sette opp i morra:) pluss at jeg skal rubbe opp det hvite å polere inne sånn at jeg får vekk merkene rundt på kantene

 

 

bilde

 

lys under alle sitte plassene, har også laget nye plater som skal oppi før putene kommer på plass.

 

skal hente litt deler til motoren i morra, håper å få løftet inn denne på fredag så jeg kan begynne å legge gulv:) begynner å se enden nå.

Link to post
Share on other sites

Blir nok Hadeland å randsfjorden på meg gitt torsen67;)

 

I dag har jeg fått fyra motorn ute på pallen å fikk den god å varm å fikk bytta glødeplugger å olje en gang til, den gamle hadde nok Vært der en stund å fått levra seg litt. Fikk også bytta en diesel slange som lakk å lufta den på nytt så på fredag blir den løfta inn igjen;-)

Link to post
Share on other sites

Artig å se hvor bra det blir :) Pusser opp ei 23 fot snekke i vår sjøl! Skal ha båten på Mjøsa og håper å få sjøsatt til helga! Men ett spørsmål.
Hvor mange led lister har du per kurs/bryter? Jeg har 10a sikring pr bryter på panelet. Tror en kan koble ganske mange led på en kurs... trekker ikke mye de listene.. Og har du kjøleskap? Evnt hvilke sikring og tverrsnitt på kabler?

MVH Mats.

Skilsö 23 og bukh dv36. 
Mjøsa  :cheers: 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...