Jump to content

Scand 29 baltic projekt m.m


Scand29bal

Recommended Posts

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

har skruvat färdigt (förhoppningsvis) för i år. har ju lite bilder men blir för jobbigt att lägga upp utan tapatalk tycker jag. båten är sjösatt och premiären avklarad. lite små grejer som jag får åtgärda med motorn byte av matarpumpen igen annars känns det skönt! :)

Link to post
Share on other sites

Nu har jag äntligen fått gått ett varv med slipmaskinen med. Nu väntar jag bara på lite bättre väder och lite värme! Provade att polera lite med ska bli skoj när man kan börja på riktigt

bilde

 

 

Vad har du vaxat/förseglat den svarta randen med ?

Hoppas det behåller den fina glansen du polerat upp. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Känns som det börjar bli dags att uppdatera lite vad som händer och har hänt. Sommaren förlöpte och båten fungerade perfekt. Forden fungerade verkligen exemplariskt denna sommaren efter jag hade klurat ut diesel problemet som var att matarpumpen på något sätt skummade dieselen  en aning och därför var jag tvungen att ha filter efter matarpumpen. Men den ryker ju fortfarande nått så inihelv*te så nu åker den ur igen. och in skall denna klump ta sig in istället

 

bilde

 

Det blir en Volvo penta Tamd 61 som införskaffats. backslaget som hörde till är ett Twin Disc MG 5061SC med 2:1 i reduktion. för att att det inte skulle bli problem med storlek på propeller samt att behöva byta propeller axel till bättre matrial/grövre dimention så lyckades jag hitta ett helt nytt MG5061A 1:54:1 i Danmark som jag införskaffade. Det kommer bli trångt i motorrummet men det skall gå!!!

 

Har påbörjat att fundera på hur motorbädden skall tillverkas men det är mycket tankar och mycket att tänka på för att få alla mått rätt och riktigt.

svarvade lite grejer som jag skall fästa i motorbädden som jag senare skall fästa tassarna i.

bilde

 

jag saknar verkligen tapatalk funktionen som vi hade innan. går det att ladda bilderna till baatplassen ist för att annvända en utomstående server? alla tips mottages ang motor installationen

 

PS Twindisc mg5061sc 2.0:1 backslag finns till försäljning om någon är intresserad.

Redigert av Scand29bal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...