Gew77 Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Utrolig flott trearbeid Den som hadde hatt en brøkdel av den møbelsnekkerkompetansen:) Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Arvid_A Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Har uten tvil sans for detaljer du, NilsPils! Flott utført! Link to post
Gunga Din Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 jepp...må si att du har flott finish på grejjene...ikke noe vanligt dusinbygge der ikke S/Y Gunga Din Link to post
Kenneth 81 Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Fantastisk finish på de trearbeidene. Direkte vakkert! Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
lippert Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Håper du har litt bilder fra båtkjøpet i Thailand og litt om prosessen. Følg linken i NilsPils sin signatur http://www.roemcke.no/boatbuilder/ En blogg jeg husker jeg gledet meg til hver oppdatering av. Hvis du alt har fått svar så glem denne. mvh Knut Erik Link to post
fernanda Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 (redigert) Dette er jo helt proft, ser jo ut til å være kjøpe greier alt sammen... Likte spesielt ideen med teak rundt vifta og de flotte krokene til varmedressen. Imponert Hva bruker du for å behandle dette, det ser ut til at du har truffet meget bra på farge og glans? Fernanda Redigert 24.Februar.2015 av fernanda (see edit history) Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Antilia Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Flott å se på arbeidene dine!!! Riktig noe å strekke seg etter. Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
NilsPils Svart 6.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2015 (redigert) Har vært på reise i Thailand noen uker og løfter denne igjen. Nå er jeg tilbake i landet for å starte vårpussen. Håper å være på sjøen til Påske. Som vanlig har jeg tatt med meg litt teak fra Thailand. Dette er ikke førsteklasses trevirke for utvortes bruk, men egner seg bra til diverse innvendige detaljer. Fargen er fin, men det er hurtigvokst tre med store årringer, sannsynligvis tynningstre fra teakfarm. Likevel er det vel så bra som det BT selger. Det hele kom på rundt 400 kroner. Og frakten er gratis med Thai Air. Så hvorfor ikke? Her har jeg funnet et bilde som viser verktøyet jeg brukte for å lage sinkete hjørner i skuffene. Jeg må innrømme at dette er litt juks i forhold til det fine håndverket til kona til Komodo Og her fra innredningen i forpiggen. Båten ble levert med to separate køyer, men har nå fått avtagbare plater i midten og god madrass. Platene kan stues vekk i rommet under den ene benken og madrassen kan foldes sammen. Madrassen har jeg skåret til av skumgummi og fruen har sydd trekk ................................... Hva bruker du for å behandle dette, det ser ut til at du har truffet meget bra på farge og glans? Fernanda Jeg bruker halvblank enkomponent PU-lakk. Sliper mellom strøkene med stadig finere sandpapir. Takker ellers for god respons og hygelige kommentarer. Redigert 6.Mars.2015 av NilsPils (see edit history) Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
NilsPils Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Her er noen hyller jeg lagde for skapene under kjøkkenbenken. Hjørnestykker Hyller i skapdør. Nederst til venstre skimtes også en holder for små suppeboller. Krydderhylle Og holdere for tallerkener under oppvaskbenken. Det gjelder å utnytte all plass ombord. Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Har vært på reise i Thailand noen uker og løfter denne igjen. Nå er jeg tilbake i landet for å starte vårpussen. Håper å være på sjøen til Påske. Bra! Elsker slike "gjør det selv tråder"! Særlig når noen legger "det lille ekstra" i jobben for å få fram en flott finish. Tydelig at du vektlegger det estetiske, noe du også har nevnt i flere tråder angående valg av materialer i beslag, gjennomføringer osv. Her har jeg funnet et bilde som viser verktøyet jeg brukte for å lage sinkete hjørner i skuffene. Jeg må innrømme at dette er litt juks i forhold til det fine håndverket til kona til Komodo Man skal jo bli ferdig også! En ting er å stå og håndsinke med japsesag og stemjern, men blir egentlig resultatet noe bedre... Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gunga Din Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 forsenker hengslene også ............jeg er 'impregnert' spm ser att du ikke plugger.....skal det komme senere eller er det noen annen anledning? S/Y Gunga Din Link to post
NilsPils Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 forsenker hengslene også ............jeg er 'impregnert' spm ser att du ikke plugger.....skal det komme senere eller er det noen annen anledning? Jeg skjønte ikke helt spørsmålet vedr. plugging. Skapdørene med hengsler ble levert med båten, som er designet og laget hos en italiener som også er gal på detaljer og finish. Jeg lager bare ekstra detaljer som hyller og slikt. Ellers har jeg også en sønn med på laget av og til. Han forlanger blant annet at alle skruhoder skal polers før montering. Mulig han er arvelig belastet. Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Gunga Din Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 nei det er vel meg som mener att skruer ikke skall synes.... men båten er superflott......kul o se en sånn her tråd. det var denne drammeglashyllen jeg tenkte på S/Y Gunga Din Link to post
Fyrlykten Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Fin båt og nydelig håndarbeid lekkert "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
NilsPils Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 nei det er vel meg som mener att skruer ikke skall synes.... men båten er superflott......kul o se en sånn her tråd. det var denne drammeglashyllen jeg tenkte på Nå forstår jeg hva du mener. Men det sitter ikke skruer dirkte i disse hullene (de ville jo eventuelt måtte skrus gjennom glassene). Hullene er der for at jeg skal komme til festeskruene som sitter innenfor glassene. Jeg har valgt å ikke plugge hullene fordi jeg da ikke vil kunne demontere hyllen (uten å bore vekk pluggen). Vanligvis plugger jeg over skruer, men syntes det egentlig ikke var nødvendig her. Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Gunga Din Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 OK.....forstår...... (det var bare noe med det estetiske øyet den dagen ) S/Y Gunga Din Link to post
NilsPils Svart 9.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 (redigert) Jeg kjøpte en gang et veldig praktisk grytesett til båten. Nå har også det fått sin plass i en utsvingbar holder under benken. Jeg regner dette som en av mine "svenneprøver" Det begynte med at jeg lagde en sylinder for å bruke som mal . . . Og her er holderen ferdig montert i skapet og med grytesettet isatt. Den er hengslet og svinges enkelt ut og inn. Veldig praktisk. I båten er det veldig viktig med god plassutnyttelse (særlig når kona tar vare på alt). Redigert 9.Mars.2015 av NilsPils (see edit history) Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
KennethStrand Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 Et utrolig flott arbeid. Liker godt de små detaljene og hvordan du utnytter plassen. Link to post
NilsPils Svart 9.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 OK.....forstår...... (det var bare noe med det estetiske øyet den dagen ) Men det ble godkjent av sønnen, han som polerer skruene . . . . Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Antilia Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 Veldig fin og praktisk gryteholder!!! Også så greit at alt har sin plass ombord. Tror frua her hadde satt pris på om jeg hadde kopiert den. Hva slags lim bruker du til fineren? Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
NilsPils Svart 9.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 (redigert) Veldig fin og praktisk gryteholder!!! Også så greit at alt har sin plass ombord. Tror frua her hadde satt pris på om jeg hadde kopiert den. Hva slags lim bruker du til fineren? Takker! Du er velkommen til å kopiere. Til lamineringen av sylinderen brukte jeg vanlig vannfast Casco sløydlim (det med rød kork). Ellers går det i Casco PU lim (det med grønn kork) til stort sett det meste jeg lager. Det er et fantastisk lim, lett å bruke (enkomponent), ekspanderer og gir usynlige fuger. Egner seg bra også til teak. Redigert 9.Mars.2015 av NilsPils (see edit history) Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 Jeg har stor sans for det flottet sløydarbeidet du gjør med båten din Nils Det jeg kanskje liker mest er de polerte skruehodene Har sans for litt sånne unyttige detaljer som gjør det hele litt spesielt. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NilsPils Svart 10.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2015 Skal formidle det videre til sønnen. Det er han som er polermesteren. Vi har anskaffet en slik benkepolermasin. Den er verd alle pengene! Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hakkannen Svart 10.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2015 Bare følg med på om han klipper håret før det blir for langt, hadde en uheldig (og svært vond) opplevelse med en slik maskin før i tiden da luggen var en del lengre enn den er nå Ellers må jeg henge meg på de andre her, meget fint arbeid, liker finishen Link to post
Komodo Svart 10.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2015 En sånn vil jeg ha også! Hvor kjøpte du den? Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn