Jump to content

Amputert sesong for Bergtatt og Pequod


Pequod

Recommended Posts

Trist å høre. Sjelden har vel gleden over en enkel båt som Nidelv 24 vært beskrevet bedre enn deg. Dine innlegg gjør at vi tenker over at båtlivet ikke har noe med antall fot, duppedingser og andre bekvemmligheter å gjøre, men skjær glede over å være i det våte element! Om du trenger noe hjelp med båten er jeg sikker på at vi på Baatplassen er mer enn glade for å hjelpe til! Ikke vær redd for å spørre! God bedring!

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Veldig kjedelig, Pequod ! Ting kan bare bli bedre herfra. Tenk på det, det er bare en del av et av bena. Livet er i behold og du er under nøye oppsyn. Båtlivet venter på deg og gjør at motivasjonen holdes oppe. Ditt livs kamp for å komme deg tilbake, nesten like god som før. Og det er mer enn nok! Ønsker deg lykke til og stå på !

Hilsen Stig

Link to post
Share on other sites

Kjedelig nytt Pequod, men takk for at du deler. Vi er nok mange her som har lurt på hvordan det stod til med deg.

Nå skal du stå på videre og bruke alle de gode opplevelsene dine til motivasjon for rehabiliteringen. Legger ved et bilde fra i fjor som viser at båtlivet kan være like fint, selv med noen ekstra utfordringer

bilde

Link to post
Share on other sites

Om du trenger noe hjelp med båten er jeg sikker på at vi på Baatplassen er mer enn glade for å hjelpe til! Ikke vær redd for å spørre! God bedring!

Underskrives. Har gått og tenkt på det i dag.

Bergtatt har etter det jeg husker sjøvannskjølt motor og har vel ikke vært oppe siden i fjor vinter?

 

Ang groing, så kan det jo gro litt om den blir liggende ut i juni-juli uten å bli kjørt. Kan den evt løftes og lagres på land på Oksval etter at de andre båtene har kommet ut?

Om motoren skal stå lengre perioder uten gange så hadde det nok vært lurt å kjøre den varm, så med ferskvann og evt glykol for rustbeskyttelse.

 

Pequod får tenke litt på hva han vil ang bergtatt mens han selv er på service.

Jeg er helt sikker på at vi får til noe her via BP om noen ordner med havn og nøkler. Jeg har hvertfall lyst til å stille opp :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Uffda! Trist lesing, Men jeg er sikker på at du er i de beste hender på AHUS og før du vet ordet av det så er du i båten igjen, masse god bedring til deg Pequod

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

 

 

Link to post
Share on other sites

Dette var trasig å lese. Jeg kan bare ønske deg god bedring, Pequod, og lykke til med rehabilitering. Ser frem til å lese reisebrevene dine igjen, og jeg er sikker på at de kommer!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Trist å høre at du må ta beinet. 

Jeg har ikke lest hele tråden men har noen tanker om dette.

Min far måtte igjennom en amputasjon på leggen for 2-3 år siden.

Jeg vet ikke hvor langt de kommet med dette nå.. MEN:

Min søster leste seg opp i fantomsmerter på nett og fant en avhandling gjort av en overlege. Han slo fast at det var 70% mindre sjangse for å få fantomsmerter om man satt epedural 24-30 timer FØR de tar foten mener jeg å huske. 

Dette har noe med at hjernen da glemmer foten... Legene var passe avvisende til dette. De prøvde seg selvfølgelig å si at operasjon ble foretatt før dette, men min far hadde gjort det helt klart på forhånd at dette ville han nekte. Endet opp med at han fikk det som han ville.

Han har ikke hatt fantomsmerter i det hele tatt. Flere av de han går på rehabilitering med er plaget av fantomsmerter.

Det var store problemer med å få såret til å gro og de måtte inn en gang for å skarpe av betennelse på beinstumpen. De var like for de måtte ta å kappe over kneet. Grunnen leser du under.

 

En annen ting. Dette vil ta på og du er avhengig av at famile er veldig på når det gjelder hygiene på sykehuset. Min søster hadde utallige møter med overlege, leger og personalet når det gjaldt å få sårskifte i rent miljø. På tross av forsikringer om dette, prøvde de seg med med sårskifte på 4-mannsrom - rene bakteriefellen. Dette er utrolig viktig og ikke stol på at sykehuspersonalet gjør dette selv om de har fått beskjed om det. Man skal ha helse til å ligge på sykehus.. Sykehuspersonalet har det travelt..

 

Oppfølging etter med protese og opptrening har vært helt fantastisk. Min far skryter av dette. 

 

Lykke til :)

Redigert av Å i sava (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For å oppsummere, motoren må varmes opp, oljen må skiftes og motoren bør konserveres, båten må opp på land og høytrykkspyles. En rekke folk har sagt seg villig til å hjelpe. Alt vi trenger er nøkler og grønt signal fra rederen, pluss litt administratorinnsats. Å kjøre motoren varm og skifte olje er jo enkle greier som bør gjøres snarest, å ta båten på land må vente til båtsesongen er i full fart.

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...