Jump to content

OpenCPN - utvikles nå også for installasjon på Android enheter

Seastar

Recommended Posts

Seastar skrev for 15 timer siden:

Dette fikser de for deg hos o-charts...

Uwe hos o-charts jobber med å se om det er en bug i den nye versjonen, og de har frigitt den ene lisensen min :thumbsup:

Posted (edited)

Det er veldig beklagelig å høre slike problemstillinger, - slik skal det ikke være at man ikke får lastet kartene i.f.m diverse oppdateringer.

Jeg er enig i at her må det finnes andre og /eller forbedrede løsninger fremover......., og det er meddelt både o-chart v/ Hubert og Dave både tidligere og nå!

Jeg skrev til Dave om problemene som er oppstått og henviste til erfaringene bl.a. i denne tråden, og fikk svar i halv seks tiden i morges, med forklaring på hvorfor han nå igår måtte ut med en offisiell ny versjon med en viktig forandring initiert av Google Playstore sine forandringer i sikkerhetsretningslinjer.

Så de holder på å finne ut hva som gjør denne overraskende feilen med å ikke få lastet kartene i denne nye versjonen?

Men jeg regner med at de på o-chart er mer enn behjelpelig til å få ting opp å gå igjen når det gjelder kartene!

Lykke til

Seastar

Edited by Seastar
shipahoy skrev 14 minutter siden:

Uwe hos o-charts jobber med å se om det er en bug i den nye versjonen, og de har frigitt den ene lisensen min :thumbsup:

Se der ja, god kommunikasjon løser de aller fleste "problemer", har jeg bestandig levd etter!

Er ikke i tvil om at dette blir bra!

Godt jobba, shipahoy:thumbsup:

Seastar

shipahoy... et all!

Fikk dette svaret nå nettopp, på min siste henvendelse til Dave, vedr dette som du og noen andre har opplevd!

Dave bekrefter også etter samtaler med Hubert, at det i disse tilfellene ikke skal være noen grunn for brukere til å måtte betale flere ganger for kartene pga slike oppdateringsproblemer ifm for eksempel oppgradering til nyere Android versjon på tlf:

Seastar...

Thanks for the user feedback on oeSENC.
There are a couple of points:

1.  The older oeSENC app on Playstore is no longer supported, will be removed shortly.  Now, oeSENC should be installed or updated by the integrated Plugin manager only.

2.  Sometimes, when the user updates their Android version, the oeSENC charts become unreadable.  This is similar to what happens sometimes when Windows automatically updates, as well.  In this case, there is no choice but to download new oeSENC charts.

3.  I  have found that o-charts and Hubert are most accommodating when unexpected  system changes occur on Android.  There should be no reason to purchases new charts, though it may be necessary to download new copies.

Thanks for your help with the users, and for your patience.
Dave

Ha en god helg alle sammen!:thumbsup::sailing:
Seastar