sap_2000 Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Da går vi fra Farsund og prøver oss. Ringte til skøyta i Farsund, Oscar Tybring IV og tok en prat. De hadde også registrert den kraftige strømmen, men hadde ikke vært ute der i går eller dag. Sa vi hadde AIS ombord og de sa det bare var å ta kontakt om det var noen. Ble enige om at inn rundt hidra kanskje kan være lurt om man skjønner det blir slitsomt å gå hele veien langt ut. Inn til borshavn er også en mulig retrett. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Ser på farten at det skvalper og spruter hvordan ser det ut ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 (redigert) Ser dere snudde ble det utrivelig eller ? hm og snudde oppover igjen skal skal ikke eller Redigert 5.Juli.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 (redigert) Løs dreggluke som slamret. Godt å ha mr gaffa ombord ikke veldig stor, med skikkelig krapp strømsjø, men 22 tonn i 13 knop brøyter vei. Snart ved borshavn og lurer på rundt hidra eller ikke. Blir langt rett over til Egersund nå. Redigert 5.Juli.2017 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 (redigert) Svarer seg nok å krype inn langs Hidra landet er nok litt mere i le der og ut av strømsjøen opp til Egersund Norsk seiler SEREINTY MMSI: 258082860 gikk fra Lista inn mot Hidra litt tidligere så dere kan jo kalle de opp å høre ;-) Redigert 5.Juli.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Zitt Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Jeg må innrømme at jeg ble litt engstelig her i sted! Men heldigvis har jeg gaffatape jeg også, og tapet over øyne slik at jeg ikke kunne lese at dere hadde trøbbel. Godt å se at det var falsk alarm da jeg endelig fikk gaffatapen av igjen. Så nå sitter jeg her uten øyebryn og vipper. Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Hehe.. hører med til historien om en annen kar som skulle tøffe seg. Tapet et stk Delta tape på armen som skulle fjerne hårene... enden på den visa ble en tur på akutten for å lappe hud Så, ikke bruk denne på huden http://nortett.no/tilbehor/delta--multi-band Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Gunga Din Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 litt OT.....men tape er bra til mye...... http://www.gp.se/nyheter/göteborg/här-lagar-de-spårvagnen-med-silvertejp-1.4411986 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
sap_2000 Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Orker ikke tanken på mange timer i stamping og høytrykksspyling, sp vi dro rundt odden 0,7 nm ute. Var faktisk mindre mas der enn lenger ut. Nå går vi i 21 kn med sjøen i siden på vei inn mot s spissen av hidra. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Thorba Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Dere kan jo gå rundt Hidra og så legge dere i rumpa på Bergen Viking som er på vei nordover hvis dere orker. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Det var bedre, ja hvertfall enn så lenge store kontraster. Det er sikkert. eirina benyttet anledningern til å snorke litt på sofaen nå. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 3 minutes ago, Thorba said: Dere kan jo gå rundt Hidra og så legge dere i rumpa på Bergen Viking som er på vei nordover hvis dere orker. Takk for tips. Skal se hvor langt ut og frem/ bak han er. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Han er for langt ute. Jeg burde ha tenkt på det ved lista og ventet Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Marida Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 (redigert) Han er rett utenfor så dere trenger ikke å ta han igjen. Holder dere over 12 knop kan dere bare legge dere bak Edit: Så ikke at du svarte Redigert 5.Juli.2017 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 ca 8 Nm ut til han går 11.2kn Skal til Mongstad Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Tok en avstikker inn innløpet mot åna-sira. Ikke mange tar turen innom her tror jeg. Kraftverket innerst i fjorden kan ved fullt utslipp skape 10+ knop strøm i innløpet. Er en mast med 3 lys i innløpet som viser hvor mye en kan forvente. I dag var det nesten null. Sist jeg var her var med foreldrene mine på båtferie på slutten av 80-tallet. Da gikk P35en for nesten fulle mugger for å takle strømvirvlene. Artig å se dette spesielle stedet igjen Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Kjører ut utløpet nå snart. Skal se om vi orker å gå ut dit å ta han igjen. Takk for tips Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
tilplan Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 (redigert) Skal vel godt gjøres å ta igjen Bergen Viking. Da er det vel bedre å vente på Scan Fjord som er sør for Lista og ser ut til å holde en kurs nærmere land. Går 11 knop og skal til Troms. Tar jo litt tid før den kommer. Ser at både barentswatch og dmi melder under en halv meter bølger langs land. Burde vel gå greit med den båten, eller har varselet bommet litt? Redigert 5.Juli.2017 av tilplan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Har nok bommet litt, men her innenfor øyene ved jøssingfjorden går det i 22 kn. Må snart ned igjen. Vi orker ikke gå ut til Bergen viking. Mulig vi går innom Egersund og venter på neste kolonne om han går langt nok inn? hvor skal scan fjord? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
pacuare Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 sap_2000 skrev 17 minutes ago: Tok en avstikker inn innløpet mot åna-sira. Ikke mange tar turen innom her tror jeg. Kraftverket innerst i fjorden kan ved fullt utslipp skape 10+ knop strøm i innløpet. Er en mast med 3 lys i innløpet som viser hvor mye en kan forvente. I dag var det nesten null. Sist jeg var her var med foreldrene mine på båtferie på slutten av 80-tallet. Da gikk P35en for nesten fulle mugger for å takle strømvirvlene. Artig å se dette spesielle stedet igjen Åna Sira står på listen over steder jeg vil besøke på årets sommerferie. Har bare seilt forbi stedene mellom Egersund og Farsund. Vil innom flest mulig steder der i sommer. Også med bil er dette ett fint område. God tur videre. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 (redigert) Scan Fjord Skal til husøy Redigert 5.Juli.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Hvor er det? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Tja si det Husøy (Senja) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Marida Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Ikke følg han til han stopper, da er du kommet for langt Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Det er en Husøy (industriområde) på Karmøy også, mellom Haugesund og Hydro Karmøy. Tror denne Husøy er mer sannsynlig enn den ved Senja for et slikt skip. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.