NilsPils Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 ............ Når det gjelder kreps burde det være gode muligheter for deg rett utenfor der du har båten. Regner med du kjører ut Hankøsundet sørover, så kjører du bare ut forbi Garnholmene og finner deg en passelig fjellskrent som går ned til flat bunn på 50-100m. Der er det alltid leire. Du må få teinene helt oppunder denne fjellskrenten, da har du gode muligheter for å få kreps. Takker så mye for tipset. Regner med at ingen andre leste det der ..... Jeg har blitt litt kjent med en svenske i marinaen som driver i området du nevner. Han kommer stadig hjem med bra fangst fra 5 teiner. Problemet hans er at det er en yrkesfisker som også trekker teinene hans . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mastiff Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Underlige greier med disse blokkfryste, ferske greiene. Det var rar konsistens på rundt halvparten, men smaken var den samme i alle. Men jeg er iallfall sikker på hvordan jeg skal gjøre det til høsten. Det blir å koke hummeren fersk og så vakuumfryse den. Det var det jeg gjorde i fjor, og det ga klart bedre konsistens og mer smak. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Mastiff: Var den erfaringen der etter å ha fryst ned hummeren rå? I tilfelle hopper jeg over det eksperimentet. Nils: Hvordan vet han at det er en yrkesfisker som trekker teinene, har han sett det? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mastiff Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Ja, blokkfryst den rå. Det kan du iallfall etter min mening trygt hoppe over! Få deg heller en vakuumpakkemaskin, kok dem ferske, avkjøl dem og vakuumpakk dem tørre. Det var deg som ga suverent best resultat for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Ok, da noterer jeg meg det bak øret. Foreløpig har jeg holdt meg til å ta dem opp fra sanketeina, koke dem, og spise dem (såsant de har vært innom sanketeina overhodet) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mastiff Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Problemet er jo at det ikke er lov å ha dem så lenge i sanketeine. I tillegg er det litt risikabelt, jeg har hørt rykter om folk som har fått solide bøter ved kontroll av sanketeine fordi en hummer som ikke hadde rogn da den ble stappet oppi en måned tidligere, plutselig hadde fått det... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.