Jump to content

Hummersesongen 2015


Komodo

Recommended Posts

............

Når det gjelder kreps burde det være gode muligheter for deg rett utenfor der du har båten. Regner med du kjører ut Hankøsundet sørover, så kjører du bare ut forbi Garnholmene og finner deg en passelig fjellskrent som går ned til flat bunn på 50-100m. Der er det alltid leire. Du må få teinene helt oppunder denne fjellskrenten, da har du gode muligheter for å få kreps.

 

Takker så mye for tipset. Regner med at ingen andre leste det der .....

 

Jeg har blitt litt kjent med en svenske i marinaen som driver i området du nevner. Han kommer stadig hjem med bra fangst fra 5 teiner. Problemet hans er at det er en yrkesfisker som også trekker teinene hans . . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Underlige greier med disse blokkfryste, ferske greiene. Det var rar konsistens på rundt halvparten, men smaken var den samme i alle. Men jeg er iallfall sikker på hvordan jeg skal gjøre det til høsten. Det blir å koke hummeren fersk og så vakuumfryse den. Det var det jeg gjorde i fjor, og det ga klart bedre konsistens og mer smak.

Link to post
Share on other sites

Problemet er jo at det ikke er lov å ha dem så lenge i sanketeine. I tillegg er det litt risikabelt, jeg har hørt rykter om folk som har fått solide bøter ved kontroll av sanketeine fordi en hummer som ikke hadde rogn da den ble stappet oppi en måned tidligere, plutselig hadde fått det... :headbang:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...