Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016


Tom Rør

Recommended Posts

Tom hvor stor forskjell er det på Flo og fjære på Skrova. Husker bare at det var veldig stor forskjell fra tiden jeg bodde der med mine forelder og besteforeldre, jeg er født ikke så langt fra der du er men på nordsiden nærmere Borkenes Kvæfjorden. Fantastisk flott område og sted. du har mye og se frem til.

Tipper rundt to meter ihvertfall :-)

Link to post
Share on other sites

Treffer du på Viknesen "Vilja" der oppe får du hilse fra alle oss missunlige i hjemmehavn Måkerø. De går tur-retur Lofoten og er akkurat nå i Henningsvær ser jeg.

Kos dere med fantastisk natur og opplevelser. Krysser fingrene for godt vær på Helgelandskysten som er det ypperste Norge kan by på...etter min mening.

Link to post
Share on other sites

En eller annen gang kunne jeg tenke meg å dra Norge langs kysten helt opp til Finnmark. Hvis det noengang skjer kan det vel hende at jeg har en litt større båt, men ikke nødvendigvis raskere...

 

Koser meg langs svenskekysten nå, men bildene dine gir meg allerede lyst til å fullføre prosjektet. Det vil vel ta så lang tid at jeg må vente til jeg blir pensjonist, tenker jeg... ?

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelig møte og prat på liten "fjelltur" i friskt vær.

Sjøl takk. Alltid hyggelig å treffe baatplassenfolk.

Takk for forklaring av turløypa, og det var litt av en belønning jeg fikk da jeg kom opp. Fantastisk natur :-)

Noen bilder for å bevise at jeg faktisk gikk opp på toppen ;-)

 

bilde

bilde

bilde

 

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flotte bilder, Tom!

Ikke bry deg om det med sveisen, bare tenk hvordan Trump har det!

 

En annen ting;

Hurtigruten får flere hundre millioner av staten, med avtale om å besøke et visst antall havner. Nå viser det seg at de har kansellert endel anløp, og får 11 millioner i bot.

Nå når du skal besøke alle disse småplassene synes jeg at du har rett på noen av disse pengene, et par millioner om ikke annet. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Treffer du på Viknesen "Vilja" der oppe får du hilse fra alle oss missunlige i hjemmehavn Måkerø. De går tur-retur Lofoten og er akkurat nå i Henningsvær ser jeg.

Flere enn dere på Måkerø som er misunnelige. :-)

Jeg ligger nesten ved siden av dem under vinteropplag i Drammen, så jeg har fått med meg litt av forberedelsene deres. Følger dem også på FB.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder, Tom!

Ikke bry deg om det med sveisen, bare tenk hvordan Trump har det!

 

En annen ting;

Hurtigruten får flere hundre millioner av staten, med avtale om å besøke et visst antall havner. Nå viser det seg at de har kansellert endel anløp, og får 11 millioner i bot.

Nå når du skal besøke alle disse småplassene synes jeg at du har rett på noen av disse pengene, et par millioner om ikke annet. :yesnod:

Kunne fått litt diesel bare, så skulle jeg vært fornøyd

Link to post
Share on other sites

Fantastiske bilder og flott natur ! Tenker det blir minner for livet ut av dette og en fornøyelse å følge(både her og på FB) med for oss som enda har en drøy uke igjen før eventyret starter(langs Sørlandet) for året.

God tur videre og lykke til, tenker det blir bra med noen å dele opplevelsene med ombord !

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Da har jeg kommet til Svolvær, og jeg klarte det kunststykket å miste telefonen i sjøen. Heldigvis hadde Elkjøp sånne telefoner, så da overtok jeg en av dem.

 

bilde

 

Där finns/fanns en svensk rekefiskare på Svolver som i dag borde vara ca 50år. Christer heter han. Hälsa från Kungshamn.

Link to post
Share on other sites

Gjør ingenting å miste telefonen så lenge bilder som er tatt med den blir automatsik lagret i en eller annen sky! Ut over det å være bildemaskin er den jo bare et forstyrrende element i så vakre omgivelser som det er på bildene dine!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Rimelig flott den engelske seilbåten.

Må vel si jeg har mer sans for den norske cabincruiseren

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...