Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016


Tom Rør

Recommended Posts

Her i Svolvær er det en utfordrende gjestehavn. I går gikk to selbåter på grunn, og i dag da jeg sto opp, lå seilbåten tvers over meg på brygga med kraftig slagside.Den har faktisk lagt seg enda mer ned nå. Den ene som gikk på i går, ble advart, men skulle bare prøve. Det kan bli dyrt. :-(

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svolvær er en trivelig og flott plass! fint når det er finvær! Har vært der flrere ganger med MTB. Skulle gjerne feriert i Troms, Nordland og Helgeland med egen skute en gang!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

.. i dag da jeg sto opp, lå seilbåten tvers over meg på brygga med kraftig slagside...

 

Hvis du lå på brygga med en seilbåt tvers over deg så er det godt gjort å stå opp!  :lol:

Spøk tilside, trist med båter som blir utsatt for slikt. 

Kan du supplere med et bilde for oss som sitter foran PC'en i stedet for å være tilstede i den virkelige verden?

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Dette var en utleiebåt, og eier var innom og så på elendigheten. Det kom en journalist fra Lofotposten, og vi spurte pent om han kunne legge ut bilde fra lang avstabd, sånn at båten ikke var så lett å kjenne igjen. Det kunne han ikke love, så vi får se hva han legger ut der. Jeg vil ikke legge ut på nett, av respekt for eier.

Håper dere har forståelse for det?

Mvh: Tom

Link to post
Share on other sites

Er en litt slu, klikker en på meldingen om at en er abonnement likevel. Da får en beskjed at de i øyeblikket ikke finner abonnementet, men en får likevel adgang en kort periode intil de finner ut at det bare var en bløff!

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og i og med at bildet allerede er i avisen, kan jeg vel like så godt gjengi det her med Mon Bijou på første siden i Lofotposten!

 

bilde

 

Kilde: Lofotposten

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Disse kaiene var merket med dybde for sirka hvær båtlengde da de ble lagt ut.Desverre bare med laminerte A4 ark stifta fast på kaikanten.Disse forsvant etterhvert som stiftene 

rusta vekk.Lokalkjente forsøker som regel å advare seilbåter som legger seg på utsatte plasser,men det virker som de tror de blir forsøkt lurt vekk og blir ofte liggende.

Redigert av gunped (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Disse kaiene var merket med dybde for sirka hvær båtlengde da de ble lagt ut.Desverre bare med laminerte A4 ark stifta fast på kaikanten.Disse forsvant etterhvert som stiftene 

rusta vekk.Lokalkjente forsøker som regel å advare seilbåter som legger seg på utsatte plasser,men det virker som de tror de blir forsøkt lurt vekk og blir ofte liggende.

 

Reservert senkekjølsbåter ;-)

Link to post
Share on other sites

Jeg har nok mest sans for den gamle. Jeg hadde som 17-åring sommerjobb som radiooffiser på Sanct Svithun, 6 turer tur/retur Bergen-Kirkenes, året før den forliste.

 

 

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Den nye er helt nye Spitsbergen som er på jomfrutur og skal døpes mens den er i Svolvær.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

I dag gikk vi fra Svolvær, og tok en runde innom Trollfjorden. Gikk innom Kabelvåg for å kikke, og der lå det båter fra alle verdenshjørner ifbm. vestfjordseilasen.
Ligger nå i Henningsvær, og skal innom Stamsund i morgen for å fylle diesel, og vi har ikke bestemt endelig destinasjon for morgendagen enda.Deilig å ta ting på sparket :-)

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Kabelvåg

bilde

bilde

bilde

Henningsvær

1466874383.jpg
Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis du ser rett vest over fjellet når dere er i Stamsund, så ser du Utakleiv helt ut mot havet. Der vokste min mor opp, men flyttet til Stamsund som forholdsvis ung.

Jeg var der en gang på besøk til min oldemor for 100 år siden.

Med litt flaks og tilfeldigheter så kunne jeg stått på kaien i Stamsund og tatt i mot dere. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...