Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016


Tom Rør

Recommended Posts

Lite badebilder her ?

Får jeg anbefale å gå inn Reinefjorden og så vestover inn til det gamle Kraftverket. Herfra når du Hermannsdalstinden, også kalt Lofotens tak. ca 1000 høydemeter og en helt fantastisk utsikt i godt vær!

 

Reinebingen bør også besøkes! Det er herfra alle reklamebilder fra Lofoten med respekt for deg selv, tas ?

 

God tur videre!

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Fantastisk natur! Jeg tør å si offentlig at jeg er misunnelig. Dødsens misunnelig for å være ærlig :thumbsup:

Bonus, hvis du tar en sesong og samler opp alle de dagene du har gjemmekontor på Borgen, så har du jo nok til å ta en slik tur! :-)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for flotte bilder fra fantastisk natur, Tom.

Hva slags båt er det du ligger utenpå i Nusfjord?

Jeg svarer, jeg, siden Tom har lagt seg. :-)

Det er visst en Selene 53.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Siden det er en viss interresse for Selene 53, så var vi hos dem på nogle pils og en torskemiddag, og som den nysgjerrige fyren jeg er, måtte jeg kikke ordentlig ombord.

Det er ikke så bra kvalitet på bildene, men det var det jeg fikk til :-)

Ser at det er en relativt stor forskjell på kvaliteten på denne typen fartøy, og de "solskinnsbåtene" vi vanlige folk har.

 

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I dag gikk vi fra Reine og hadde en plan om å gå til Værøy.

Da det var skvalpete og sjø midt i trynet, gikk vi til Sørvågen. Tok enntur med apostlenes hester til Å, hvor vi besøkte tørrfiskmuseet og fiskeværmuseet. En tur på drøyt 3 km hver vei. Besøkte Norsk Telemuseum i Sørvågen på tilbakeveien. Dette drives av sønnen til en han som var siste sjef der.

Slenger ved noen bilder :-)

 

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Norsk Telemuseum

 

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde
Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fantastiske bilder fra en fantastisk tur! :-) Litt misunnelig kan du si.. Men ble nysgjerrig på bilde av "Dagsignalene", hvordan ser disse egentlig ut? Har du noe bilde av det? :-)

Følger ellers tråden og nyter reiseskildringen din.

Tidligere nick Seil-løs

 

RS Totalmedlem

Link to post
Share on other sites

Hei.

Hvis du går ut til Værøy så ta turen til den gamle flyplassen og sjokoladefabrikken.

Det er fantastisk flott på vestsiden av Værøy med Mostad samt badestranden Puin sanden. 

(Nato stasjonen oppe på toppen) hvis den er der enda :saint:  er også en flott fottur

Vestsiden er vær avhengig men god tur videre.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Hvis du går ut til Værøy så ta turen til den gamle flyplassen og sjokoladefabrikken.

Det er fantastisk flott på vestsiden av Værøy med Mostad samt badestranden Puin sanden.

(Nato stasjonen oppe på toppen) hvis den er der enda :saint: er også en flott fottur

Vestsiden er vær avhengig men god tur videre.

Sjokkisfabrikken brant dessverre, så etter det jeg har forstått - er ikke den lengre.

Dessverre

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Da det ikke ble tur til Værøy i dag, må vi vende snuta innover igjen i morgen. Mulig vi går til Kabelvåg. Der var det smekkfullt da vi gikk forbi sist. Må være i Bodø på fredag, da vi skal i et bryllup i Drøbak på lørdag. Blir spennende å se om det blir streik på Bodø lufthavn.

Link to post
Share on other sites

Jag är nu 100% övertygad om vart nästa långtur går. Visst skall detta fungera med en Viknes 1030?

Det vil fungere utmerket! Jeg kjenner noen som er på tur i Nord-Norge med sin Viknes 1030 SB. Du kan følge dem på Facebook her:

https://m.facebook.com/Vilja2016/

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Min gamle mor har fortalt mange historier fra tiden hun vokste opp i Lofoten. Blant annet het det seg at hvis noen gjorde noe galt eller oppførte seg litt merkelig, var det på grunn av det søreuropeiske blodet i oss.

Det er jo en kjent sak at portugisiske, spanske og italienske skip gikk på grunn i stor stil der oppe, og da havnet mannskapet gjerne på land og alle skjønner hvordan det går da.

Jeg fortalte dette til fruen i går, og spurte:

- Synes du jeg ligner på Ronaldo?

Jeg ventet meg ikke dette svaret:

- Nei, men du har en viss likhet med Mussolini!

Nå snakker vi ikke mer om det!

 

En annen ting, Tom! Jeg har endel fetre og kusiner i USA og Canada. Noen har bodd i USA i femti år, og noen er født der borte. De er helt vill etter bilder fra Norge og spesielt Lofoten.

Kan jeg få lov å kopiere noen av bildene dine, og sende til dem?

 

ps. Under tvil, men allikevel enstemmig innvilges dere permisjon til bryllup i Drøbak til helgen. Men så er det så snart som mulig tilbake på "jobb"! :yesnod::giggle::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Zitt: Du kan dele til du blir blå for min del. Det er bare hyggelig :-)
Svensk: Det er minst tre Viksundbåter på tur i Lofoten denne sommeren, så det er helt problemfritt. Jeg møtte et ektepar i Bodø, og vi møtte Vilja i Henningsvær, samt at det er en som har kommet seg ned til vestlandet allerede.
S/Y Rainbow: Sånn så masten med dagsignalene ut   :thumbsup:

Det var også imponerende å høre om hvor tidlig de fikk skikkelig radioutstyr i Lofoten.

Fisket var nok datidens Oljeindustri, og kanskje det blir det på nytt?
bilde

bilde

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er en kjent sak på kysten at både spanjakker og portugisere og verre ting ble tatt i mot med både åpne armer og bein og stor gjestfrihet. Om man var uheldig og forliste kunne det jo ta en liten vinter før man kom seg sørover igjen, og da må en jo holde varmen så best man kunne en lang kald vinter. Noe som resulterte i en del "importert seksualitet" eller noe sånt. Det er jo en grunn til at jo lengre ut på kysten folk slektes fra, jo mer tilslag av mørke øyne og svart hår finner en...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...