Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016


Tom Rør

Recommended Posts

En svært positiv tolkning Tom. Akkurat slik jeg kjenner deg. Andre ville laget et helvete og maset om villmannskjøring og galematias.

God tur videre. Ser fram rtil å møte dere igjen i hjemmelige farvann.

 

Stakkaren var sikkert på vei for å starte aggregatet.

Mitt lille daycruiserprosjekt

Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen

Link to post
Share on other sites

Synes det ser ut som du har det bra jeg. Selv om solen har forlatt deg. Håper den kommer tilbake nå snart. Men har enda ikke sett deg i naturhavn. Må kanskje lokke deg med ut på et lite skjær her i Arendal.

 

De fleste havnene vi har ligget i er jo nesten som naturhavner :giggle:

Link to post
Share on other sites

Enda en gang imponerer du med flotte og inspirerende bilder. Røvær skal absolutt få seg et besøk.

Rutevalg er jo snart fiks ferdig for folk som skal seile langs kysten, og med god dokumentasjon og illustrasjon.

 

Jeg regner med at dere har hatt bedre plass på sjøen enn dere er vandt til på deres hjemmebane. Har dere hatt den følelsen av færre båter som er i veien? Det nærmeste var vel han i Kuleseidkanalen, og selv han var jo ikke så stort problem.

 

Håper det går greit over Jæren og Lista!

Link to post
Share on other sites

Det er helt klart vært mindre båter hele veien, enn det vi er vant med hjemmefra, men vi har ofte startet ferien før folk flest, og avsluttet etter dem, og da har det ikke vært så ille på de stedene vi har vært. F.eks. Danmark, og sørlige Sverige.
Vi er fremdeles lamslåtte av den vakre kysten vi har her i landet, og som noen på brygga her sa tidligere i dag. "ikke si det til noen", for da blir det trengsel her også :-)
Noen bilder fra i kveld

bilde

bilde

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå sitter jeg her og tenker mine egne tanker igjen, og da kan jo alt skje.

Jeg leser på nettet at en amerikansk reiserapport har kåret følgende: Verdens ti beste steder å besøke. Jeg finner ingen norske steder der på listen, og det er gjerne like greit, men vi vet bedre! http://www.bt.no/reise/Amerikansk-reiserapport-Her-er-verdens-ti-beste-steder-a-besoke-na-787485_1.snd?xtor=RSS-2

 

En annen ting. Jeg synes at navnet Mon Bijou er et strålende navn på båten, men så snakket jeg med en kamerat som hadde sett bilder jeg har lagt ut på Facebook. Han lurte på hvem som eide den fine båten.

- Jo, det er rørlegger Tom i Oslo det, svarte jeg.

- Jamen da burde båten hete Onkel Toms hytte, var hans kommentar. :giggle:  :confused:  :lol:

Redigert av Zitt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå sitter jeg her og tenker mine egne tanker igjen, og da kan jo alt skje.

Jeg leser på nettet at en amerikansk reiserapport har kåret følgende: Verdens ti beste steder å besøke. Jeg finner ingen norske steder der på listen, og det er gjerne like greit, men vi vet bedre! http://www.bt.no/reise/Amerikansk-reiserapport-Her-er-verdens-ti-beste-steder-a-besoke-na-787485_1.snd?xtor=RSS-2

 

En annen ting. Jeg synes at navnet Mon Bijou er et strålende navn på båten, men så snakket jeg med en kamerat som hadde sett bilder jeg har lagt ut på Facebook. Han lurte på hvem som eide den fine båten.

- Jo, det er rørlegger Tom i Oslo det, svarte jeg.

- Jamen da burde båten hete Onkel Toms hytte, var hans kommentar. :giggle::confused::lol:

Jeg er onkel, og båten er jo hytta vår, samt at det er mer hytte enn juvel, men jeg tror vi beholder Juvel allikevel ?

Link to post
Share on other sites

Jeg liker de stedene som er litt utafor, så Sørgjæslingan,Ona,og denslags steder er ihvertfall kandidater. Nusfjord er også flott, men der er det liksom litt "tilgjort".

Skal prøve å evaluere når vi er hjemme igjen, etter at vi har fordøyd alle inntrykk. En ting er ihvertfall sikkert, og det er at dette skal gjentas før eller siden.

En kyst som den vi er velsignet med, er helt unik :-)

Link to post
Share on other sites

Hvis det lar seg gjøre å gå dit på mandag, blir det tur til Kvitsøy. Det er den nest siste på "to do" lista. Været er ikke vår venn framover, men vi får se hvordan det utarter seg. Mulig Zitt må hyre inn hjelp med flere trommer :-)

Hva er Huvring? :-)

Link to post
Share on other sites

En kyst som den vi er velsignet med, er helt unik :-)

 

Det kan ikke sies bedre!

Og det er så mye å velge i at du kan komme tilbake år etter år og stadig finne nye opplevelser.

 

Takk for bildene fra Rørvær. Forstår ikke hvorfor vi alltid har gått forbi der uten å dra innom.

Neste gang skal vi ihvertfall dit!

Link to post
Share on other sites

Velkommen til Skudeneshavn - en perle! Våger å komme med et par anbefalinger:

- Vafler hos Johannes (Majorstuen kafé)

- Rett ved det store barometeret, er det en en veldig, veldig liten pub i kjelleren under kunstgalleriet. Tidens Minde heter den - og initiativtakeren selv står bak "disken", en utrolig hyggelig kar!

- Vil dere strekke på beina, er det flotte turstier rett øst/nordøst for sentrum. Dere finner stiene fra idrettsanlegget/gamlehjemmet.

 

Edit: Dersom Søstrene Søt&Sur er åpent, anbefales også kanelbollene deres :-)

 

God helg :-)

Redigert av Kenneth82 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...