Jo9 Svart 5.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2016 Hvis det er OK Jo9, så har jeg de? Ja for all del, da slipper jeg å ta nye. Link to post
dieselfan Svart 5.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2016 ...denne tråden har visst utviklet seg til å bli mer eller mindre en Grand Mistral tråd på tross av den "universelle" tittelen... (ironi) så jeg sper opp med litt fra en mindre og åpen Windy... med en helt annen historie bak seg... Windy Oceancraft 761- Er det noen som har gode forslag til hvordan man "gjør det beste utav" minicabinen på disse båtene. Det er så mange inspirerende prosjektråder her inne på forumet at jeg har vurdert å omsette noe av inspirasjonen jeg har fått til praktisk arbeid... spørsmålet er da: hvordan kan minikabinen utnyttes ? noen som har inspirasjonsbilder å dele ? Noen som har praktiske forslag ? Da håper jeg på et vidt spekter av innspill Link to post
WGM Svart 5.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2016 Jeg (og sikkert flere med meg) har ingen anelse om hvordan cabinen på en Windy Oceancraft ser ut. Hvis du har et bilde eller to og kanskje en ca målsatt skisse og legge inn, er jeg sikker på at det finnes kreative windy-freaker som kan komme med gode råd og forslag. Her er mitt: Hva med å kle hele kabinen med mellomlilla plysj, led-strips som glitrer i skiftende farger og med 2 mintgrønne sacco-sekker ? De er jo veldig lette å forme så de kan tilpasses skrogformen og bli et herlig lite rede til diverse aktiviteter, både med og uten snorking. Sorry, klarte ikke å dy meg - Bare Kødda ! Link to post
Teerex Svart 6.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2016 (redigert) Draco/Windy Oceancraft 761 kabin... jo den kan vel kalles mini Redigert 6.Desember.2016 av teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dieselfan Svart 6.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2016 Her er mitt: Hva med å kle hele kabinen med mellomlilla plysj, led-strips som glitrer i skiftende farger og med 2 mintgrønne sacco-sekker ? De er jo veldig lette å forme så de kan tilpasses skrogformen og bli et herlig lite rede til diverse aktiviteter, både med og uten snorking. Sorry, klarte ikke å dy meg - Bare Kødda ! Bortsett fra de sacco-sekkane så synes jeg det var et godt råd jeg WGM kjernen i planen var jo og oppnå å gjøre minikabinen godtakbar for madam og dermed kanskje oppnå disse "diverse aktiviteter" noe som igjen vil føre til at jeg ville kunne bruke båten mye oftere... så jeg håper du ikke kødda WGM for jeg trodde jo du ønska oss vel Skisse - var en god ide, det skal jeg fikse neste gang jeg er sørover. Jobber langt borte altfor lenge om gangen så vil aldri oppnå noe kontinuitet... Takk for bildene teerex - min 761 har hatt et tøft og hardt liv før jeg fikk den og nå trenger den en real "bli ny med baatplassen" Link to post
WGM Svart 6.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2016 For all del - jeg ønsker dere alt vel - og for oss som frekventerer dette forum regelmessig går det vel ikke an å ha det mer vel enn på sjøen Hvis Madamen er glad i lilla plysj så har du jo en god begynnelse på prosjektet ditt - og et utmerket mål med det Link to post
WGM Svart 7.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2016 Jeg pleier å fylle filtrene først, ellers er det timevis med pumping før noe skjer. Har kad 300 men tror det er likt som 44 Gir selv en kort tilbakemelding på spørsmålet jeg stilte for en tid tilbake: Gjorde som Jo9 og fylte filtrene godt 3/4 fulle. Løsnet lufteskruen på toppen 4 omdreininger i hht instruksjonsboka, 5-6 pump og all luft var ute, dro til lufteskruen - Ferdig ! Begge motorer startet omgående og gikk rolig og fint så jeg kunne kjøre de med ferskvann før konservering. Link to post
dieselfan Svart 7.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2016 ..du kan også bruke oljesugeren og suge på returen, da lufter du i prinsippet hele systemet med vacuum og det er effektivt og lurt. Hva du enn gjør så ikke dra fram diesel gjennom to tomme filter, da går dieselpumpa tørr og det er den enkleste måten å ødelegge den på.... Link to post
RevierRonny Svart 30.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2016 Hei,jeg vurderer og kjøpe meg en mistral 33 1994 modell.. Er det noen som har noen tanker om denne båten? De ligger jo relativt høyt i pris enda så antar at det er en god båt selv etter alle disse årene ? Link to post
Jo9 Svart 15.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2017 Har demontert turbo på ene maskinen fordi det slever litt olje til mellomkjøleren. Veldig usikker på om det er lurt å åpne turboen, eller om dette bør overlates til proffene. Noen tanker ? Link to post
Teerex Svart 16.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2017 (redigert) Ikke noe problem å åpne turboen hvis man vet hva man gjør. Er man usikker så må man nok lese seg opp litt eller overlate til proffene. Rep. kit med nye lager, tetninger osv. fås jo rimelig til de fleste turboer. Kan være litt forskjellig framgangsmåte fra turbo til turbo. Mange turboer trenger heller ikke å balanseres ved bytte av f.eks. turbinaksling da de kommer ferdig balansert. Man får jo også nye/overhalte CHRA-enheter som er ferdig balansert, altså komplett "turbokjerne" men uten turbinhuset og kompressorhuset. Kompressorhjulets posisjon på akslingen og i forhold til turbinhjulet må som regel merkes nøye før demontering. Skal gjøre dette selv på en K26-turbo. Så har bare lest meg opp litt. Det viktigste er uansett å være sikker på at balansering evt. ikke er nødvendig for akkurat den jobben man utfører på turboen. En turbo som er ute av balanse vil man helst ikke sette i drift, det kan få kostbare konsekvenser. Som vanlig kan youtube være vår venn: Redigert 16.Januar.2017 av Teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
mmosberg Svart 16.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2017 Har demontert turbo på ene maskinen fordi det slever litt olje til mellomkjøleren. Veldig usikker på om det er lurt å åpne turboen, eller om dette bør overlates til proffene. Noen tanker ? Verdt å merke seg hvor stor klaring det er mellom gods og turbinskovler på eksossiden aqv turboen. Det er vanlig med rust på eksossiden i turbinhuset på drevinstallasjoner. Er klaringen mellom turbinskovler og gods mer enn 2 mm bør turboen skiftes. Se forøvrig: https://baatplassen.no/i/topic/131328-ny-eller-bytteturbo-kad-300/ Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Teerex Svart 17.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2017 (redigert) Jeg finner nytt turbinhus (vannavkjølt) til min K26 turbo her http://www.invasionautoproducts.com/96vmmak26tu5.html Ikke direkte billig da, ca $700 ++, så mulig at bytteturbo evt. lønner seg hvis det skulle være for mye rustet innvendig. Tråden i linken til mmosberg omhandler jo dette mere inngående. Det ligger utrolig mange snutter på youtube om turbooverhaling, noen dårlige og noen gode. Så det gjelder å sortere ut de tipsene som er relevante. Her en annen tråd om emnet https://baatplassen.no/i/topic/124485-turbo-overhaling-vp-kad-serien-k26-turbo/ Redigert 17.Januar.2017 av Teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 17.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2017 Hei,jeg vurderer og kjøpe meg en mistral 33 1994 modell.. Er det noen som har noen tanker om denne båten? De ligger jo relativt høyt i pris enda så antar at det er en god båt selv etter alle disse årene ? Hei. Båten i seg selv er ikke noe problem. Men man bør jo sjekke motorer og teknisk utstyr i en båt som er passert 20 år. Windy bygget gode båter så skrog etc. tror jeg ikke er noe problem. Link to post
Arkimado Svart 22.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2017 Laget dørkeplater i motorrom og montert i dag. Laget med surrekroker, så jeg kan plassere grillen og solstolene der nede. Link to post
Teerex Svart 23.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2017 Pent. Er platene skrudd til underlaget? Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Arkimado Svart 23.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2017 Ja platene er skrudd nedi. Har lagt 20mm isolasjonsmatte under som er limt til platene. Dette for og slippe klirrelyder. Tror jeg festet hver plate med 4 eller 5 skruer. Raskt og enkelt og fjerne de. Link to post
KSE Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Pent! Selv har jeg et aggregat stående foran motorene. Men det hadde uansett gjort seg med noen dørkplater. Link to post
Arkimado Svart 30.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2017 Er det noen som har eller vait fargekoden på mørkeblått felt Windy scirocco 02 modell?? (Skrog)Har noen små striper i blå gelcoat som jeg skulle fjernet. Evt hvor jeg kan få kjøpt dette? Link to post
KSE Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Sliter med ei septikpumpe som ikke vil suge. Pumpa går, men vil ikke "ta". Det bobler i toalettet, når septiktank er koplet til. Mistenker tett lufting. Andre forslag? Må jo prøve å stake opp både den ene og andre slangen, men tar gjerne i mot tips om dere har lignende erfaringer. Link to post
KSE Svart 18.April.2017 Link til dette innlegget Svart 18.April.2017 Etter å ha lest manualen, som jeg fant på nettet, har jeg nå bestilt service kit til pumpa. Slitt impeller, regner jeg med. Link to post
KSE Svart 29.April.2017 Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 Defekt impeller Tett lufting Tett utløp Ikke rart jeg ikke får tømt tanken... Men jeg må visst skifte utløpsslangen. Får ikke staka opp. Link to post
Bitteliten Svart 29.April.2017 Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 Skift alt av slanger når du først er i gang. Septikslanger holder 5-7 år. Da starter de å lukte gammal gummi. Fordi de ikke lenger er tette Antakelig er de tette av urinstein også. noen kaller det båtlukt. Jeg kaller det drittlukt. Link to post
KSE Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Enig. Tenker jeg tar resten i vinter, på land. Vil skifte ut ventiler også, til kompositt. De er ganske korroderte. Kanskje også gjennomføringer. Link to post
KSE Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Bonus skrev On 15.6.2016 at 20.29: Hehe, de slangene du ser på bildet er originalslangene fra 2006. Jeg har, etter at bildet ble tatt, byttet til slanger jeg kjøpte hos Seatronic. Glattere og mere bøyelige. "Føles" også tettere .. Bonus, husker du hvor lang utløpsslangen fra maceratoren er? Holder det med 3m? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn