Lars H. Svart 21.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Etter noen fine dager på Gullholmen, dog med regn og 10 - 12m/s inn i havnen igår, gikk vi i formiddag videre nordover til Bohus Malmön. Her ligger vi til imorgen eller overmorgen før vi går en kort tur til Springet (Kungshamn). Havnen her er nesten tom og alle ligger kailangs. Det er delvis skyet idag, og turen gikk i 5m/s. Det var kun litt gammel sjø, men vi gikk likevel indre leia fra Lysekil opp mot Saltö og rundet over til Malmøn ved Lumpan. Her er det ikke Telia WiFi, men hastigheten er upåklagelig med Telia, 15 - 35Mbps. ICE gir 3 - 6Mbps. Lars H. pt. Bohus Malmön vårt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Beklager dårlig oppfølging, men når vi ligger på steder vi har vært mange ganger før, glemmer jeg meg litt. Da vi lå på Gullholmen, var det for 18. gang, første gang i 1989! Fra Malmön gikk vi en kort tur på 3Nm til Springet (Kungshavn) der vi ligger på Svensk sin brygge i privat båthavn. Her sto han klar og tok imot oss på torsad og tok bilde av oss på vei inn. Her har vi bare ligget og kost oss gjennom midstsommerhelgen. Svensk med frue dro ut og feiret midsommer sammen med sine venner. Her bilde da de dro ut, og da de kom tilbake idag. Imorgen går vi en liten tur nordover via Sotekanalen til Hunnebostrand, og ut fra værmeldingen ligger vi over der til tirsdag før vi forserer Humparna videre nordover. Lars H. pt. Kungshamn vårt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Uglesett Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Beklager dårlig oppfølging, men når vi ligger på steder vi har vært mange ganger før, glemmer jeg meg litt. Da vi lå på Gullholmen, var det for 18. gang, første gang i 1989! Jeg har vært bekymret og tenkte en stund på sende ut en savnetmelding. Det har vært stille i 5 dager. Du har ikke vært på skjær...??? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Når det ikke skjær skjer noe særlig, er det ikke mye å skrive om he he. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Uglesett Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Skjer'a...Det må ikke skje noe hele tiden. Det er de små tingene i båtlivet som har interresse. Kjøttbullar med lunka mos og lingon....servert på papptellerken og et glass sockervatten mens regnet øser ned og lekker inn i strie strømmer i utette sømmer. Vinden som uler hele natten , kalesjen som blafrer, fendere som gnukker sin klagesang og vaiere i seilmastene som skrangler . Det er båtlivet. Mer av dette Lars'n Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Du kommer garantert ikke til å få høre om svenske kjøttbullar (gud bedre), om papptallerkner og utett kalesje. Papptallerkner og plasglass finnes ikke ombord i Trudelutt, og kalesjen er en god og tett kalesje fra Måløy Industrisøm som har originalmalene til Sagabåtene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Andboats Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Går det i ekte porselen vasket med varmt vann Lars? Forsatt god sailas! Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Enig med Uglesett ALT er av interesse :thumbsup: Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Enig med Lars: Papptallerkner er en uting :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Ikke veldig eksklusivt om bord hos meg, er jeg redd: Har både papptallerkner og melanin... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bay_liner Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 (redigert) Na, na, nah..... Papptallerknene til Europris er HELT fenomenale, det samme er plastbestikket og plast (suppe)tallerknene på REMA..... For ikke å snakke om 0,6L plast ØL glassene på Binders..... Redigert 27.Juni.2016 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Svensk Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Na, na, nah..... Papptallerknene til Europris er HELT fenomenale, det samme er plastbestikket og plast (suppe)tallerknene på REMA..... For ikke å snakke om 0,6L plast ØL glassene på Binders..... Får man då Coop Extra köttbullar med blodplasma o utan kött serverat med löst pulvermos och lingonsylt som till 99 % är vatten socker och äpple är båtferien komplett Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Takk for hyggelig prat på brygga i Hunnebostrand, Lars. Vi fortsetter mot Knipla og Læsø nå. Dere må ha en fin tur videre med baugen vendt hjemover ☺. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 (redigert) Dobbelpost, tregt 4G-nett.... Redigert 27.Juni.2016 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Får man då Coop Extra köttbullar med blodplasma o utan kött serverat med löst pulvermos och lingonsylt som till 99 % är vatten socker och äpple är båtferien komplett Ja, fint skal det være...... ;) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 (redigert) Og så var vel fortøyd i Hunnebostrand, litt mer båter enn da vi var på sydgående i mai da vi lå kailangs, men likevel godt med plasser. Her noen bilder fra vårt webkamera fra vi gikk fra Springet rundt Fisketången, opp forbi Kungshamn, under broen til Smögen og videre Sote kanal til Hunnebo. Webkameraet finner du her. Redigert 27.Juni.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Passerer hverandre i morgen vil jeg tippe. Det ligger ann til røde bojor i morgen håper jeg. Mulig vi lander ved Dannemark, eller i Hunnebostrand. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Vi blir liggende her i Hunnebo til onsdag da det blir øslig svak vind ven Humparna. Her er det godt med ledige plasser både på line og bøye. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Uglesett Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Det har blåst mye .....har Trudelutt kommet seg trygt over gula humpen? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Det har blåst mye .....har Trudelutt kommet seg trygt over gula humpen? Ligger i Strömstad nå - jfr. svenskekyst-tråden. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
goggen000 Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Trudelutt: Ser deg på AIS at du ligge i ytre havnen i Strømstad- Videre nordover i dag? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Ikke tale om, her ligger vi til vinden gir seg og sjøen legger seg. Det har til tider sjøet blåst slik at sjørokket spruter over bølgebryteren og dusjer Trudlutt som ligger 15m unna. jeg har målt 13m/s i kastene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tuffff Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 For litt siden var snittvind på Stavernsodden 15,4 m/sek. Nå har den løyet til 13,9. Sør/sørvest. Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Trudelutt: Fornuftig å holde seg i ro der du er, selv om det er en liten hyggelig plass å ligge når vinden står på som han gjør nå. Mellom 13 og 14 her i Kjøkøysundet. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 en havnevert i Skjærhallen kunne fortelle at det hadde vært målt opptil 15 m/s i masta på en seilbåt langt ute på gjestebrygga i ettermiddag. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.