Jump to content

Nå har Trudelutt startet årets båtferie.


Lars H.

Recommended Posts

Vi blev ret glade for Vrångö under vores lidt ufrivillige opholde der sidste år mens vi ventede på at komme til på værkstedet i Långedrag.

 

En flot strand på østkysten:

 

bilde

 

 

Havnen:

 

bilde

 

 

 

 

Klassisk skærgårdsstemning:

 

bilde

 

 

 

 

Aften i havnen:

 

bilde

 

 

 

Færgen kommer:

 

bilde

 

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om dette er mulig fortsatt men for et par år siden var det mulig å ta inn en rekke ukodede svenske tv stasjoner via rikstv boks. Dette var i Oslofjordområdet.

Av og til dukket dansk tv opp og under spesielle forhold tysk TV.

Her er sender og kanaloversikten for sverige.

https://www.teracom.se/privat/tv/

Har ingen mulighet til å verisere dette selv nå.

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei igjen.

 

Så var det tid for å gå fra Skärhamn og videre sydover med nordre havnen på Dyrö som mål. Der lå vi fint kailangs på samme tid sist år, men nå var faktisk hele havnen full! Og å surre med å legge seg utenpå en av seilbåtene som pensjonist med hund, var ikke aktuelt.

 

Her fra vårt webcam på vei ut.

 

bilde

 

 

 

 

Dermed var neste mål sydhavnen. Der la vi oss først inn bak moloen, men med NØ 10 - 12 m/s ble det utrivelig der, så vi flyttet oss inn mot "stora kaien". Der var det ikke noe bedre mot den blå presenningen ned langs den høye kaien.

 

 

 

bilde

 

 

 

Da satte vi like godt kursen mot Källö Knipla! Der ligger vi nå godt i bås sammen med tre andre båter. Her er det lunt og fint, og nå klokken 2235 er temperaturen i luften 23 grader!

 

Mer kommer når jeg får redigert noen bilder.

 

Lars H.

mitt webcam

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her noen bilder fra en tur med skipshunden her på Knippla i eftermiddag.

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg sa igår at jeg skulle komme tilbake til hvordan internett fungerer her. ICE ligger stort sett på 3Mbps. Telia på 40 - 50Mbps, men her er det ikke Homerun slik at boksen kobler ikke over til WiFi. Så da går det på datamengden en har. Og så er det lokalt åpent nett her, Knipplahavnen4 og 6 med rundt 10Mbps. Signalet er svakt, men det holder.

 

Havneavgiften for båter under 10m er SEK250. Det er ikke noe ekstra for strøm, så det er bare å koble seg på. Her i indre havnen er det både gamle og nye uttak. De gamle er på 6A, og de nye 10A.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi gikk forbi både Grebbestad, Fjällbacka, Bohus Malmön, Gullholmen og Käringön også. Men vi skal jo hjemover en gang om noen uker, så da er det greit å ha noe tilgode.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hvordan er tilleggingen på Donsö og Vrångö? Vi har jo en lav båt og en høy "dampskipskai" passer oss dårlig, hverken kailangs eller med baugen inn. Å ligge med baug inn og anker er det vel slutt på over alt, - heldigvis (bortsett fra i Grebbestad)!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Da får vi se hva vi gjør. Vi ligger over her imorgen også. Akkurat nå er vi veldig spent på været her og nå. For en halvtime siden var det sol fra en skyfri himmel og 30gr. med svak vind fra NØ. Nå er himmelen kullsvart det, rumler, temperaturen har sunket til 26gr. og vinden kommer fra NW. Så, - går vi klar av en tordenbyge eller hva?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Syd for oss? Nei, nå er det midt over hodet på oss og det lyner og tordner kontinuerlig. Regnet trommer på taket og temperaturen har sunket fra 30 til 16 grader!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...