Jump to content

Nå har Trudelutt startet årets båtferie.


Lars H.

Recommended Posts

Etter noen fine dager på Gullholmen, dog med regn og 10 - 12m/s inn i havnen igår, gikk vi i formiddag videre nordover til Bohus Malmön. Her ligger vi til imorgen eller overmorgen før vi går en kort tur til Springet (Kungshamn). Havnen her er nesten tom og alle ligger kailangs. Det er delvis skyet idag, og turen gikk i 5m/s. Det var kun litt gammel sjø, men vi gikk likevel indre leia fra Lysekil opp mot Saltö og rundet over til Malmøn ved Lumpan.

 

Her er det ikke Telia WiFi, men hastigheten er upåklagelig med Telia, 15 - 35Mbps. ICE gir 3 - 6Mbps.

 

bilde

 

 

 

 

Lars H.

pt. Bohus Malmön

vårt webcam

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Beklager dårlig oppfølging, men når vi ligger på steder vi har vært mange ganger før, glemmer jeg meg litt. Da vi lå på Gullholmen, var det for 18. gang, første gang i 1989!

 

Fra Malmön gikk vi en kort tur på 3Nm til Springet (Kungshavn) der vi ligger på Svensk sin brygge i privat båthavn. Her sto han klar og tok imot oss på torsad og tok bilde av oss på vei inn.

 

bilde

 

Her har vi bare ligget og kost oss gjennom midstsommerhelgen. Svensk med frue dro ut og feiret midsommer sammen med sine venner. Her bilde da de dro ut, og da de kom tilbake idag.

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

Imorgen går vi en liten tur nordover via Sotekanalen til Hunnebostrand, og ut fra værmeldingen ligger vi over der til tirsdag før vi forserer Humparna videre nordover.

 

Lars H.

pt. Kungshamn

vårt webcam

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Beklager dårlig oppfølging, men når vi ligger på steder vi har vært mange ganger før, glemmer jeg meg litt. Da vi lå på Gullholmen, var det for 18. gang, første gang i 1989!

 

 

Jeg har vært bekymret og tenkte en stund på sende ut en savnetmelding. Det har vært stille i 5 dager. Du har ikke vært på skjær...???

Link to post
Share on other sites

Når det ikke skjær skjer noe særlig, er det ikke mye å skrive om he he.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Skjer'a...Det må ikke skje noe hele tiden. Det er de små tingene i båtlivet som har interresse. Kjøttbullar med lunka mos og lingon....servert på papptellerken og et glass sockervatten mens regnet øser ned og lekker inn i strie strømmer i utette sømmer. Vinden som uler hele natten , kalesjen som blafrer, fendere som gnukker sin klagesang og vaiere i seilmastene som skrangler . Det er båtlivet. Mer av dette Lars'n

Link to post
Share on other sites

Du kommer garantert ikke til å få høre om svenske kjøttbullar (gud bedre), om papptallerkner og utett kalesje. Papptallerkner og plasglass finnes ikke ombord i Trudelutt, og kalesjen er en god og tett kalesje fra Måløy Industrisøm som har originalmalene til Sagabåtene.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Na, na, nah.....

 

Papptallerknene til Europris er HELT fenomenale, det samme er plastbestikket og plast (suppe)tallerknene på REMA.....

 

For ikke å snakke om 0,6L plast ØL glassene på Binders.....   :drink:

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Na, na, nah.....

 

Papptallerknene til Europris er HELT fenomenale, det samme er plastbestikket og plast (suppe)tallerknene på REMA.....

 

For ikke å snakke om 0,6L plast ØL glassene på Binders.....   :drink:

 

 

Får man då Coop Extra köttbullar med blodplasma o utan kött serverat med löst pulvermos och lingonsylt som till 99 % är vatten socker och äpple är båtferien komplett :giggle:  :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Får man då Coop Extra köttbullar med blodplasma o utan kött serverat med löst pulvermos och lingonsylt som till 99 % är vatten socker och äpple är båtferien komplett :giggle:  :thumbsup:

 

 

Ja, fint skal det være...... ;)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Og så var vel fortøyd i Hunnebostrand, litt mer båter enn da vi var på sydgående i mai da vi lå kailangs, men likevel godt med plasser.

 

Her noen bilder fra vårt webkamera fra vi gikk fra Springet rundt Fisketången, opp forbi Kungshamn, under broen til Smögen og videre Sote kanal til Hunnebo.

Webkameraet finner du her.

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi blir liggende her i Hunnebo til onsdag da det blir øslig svak vind ven Humparna. Her er det godt med ledige plasser både på line og bøye.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ikke tale om, her ligger vi til vinden gir seg og sjøen legger seg. Det har til tider sjøet blåst slik at sjørokket spruter over bølgebryteren og dusjer Trudlutt som ligger 15m unna. jeg har målt 13m/s i kastene.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

en havnevert i Skjærhallen kunne fortelle at det hadde vært målt opptil 15 m/s i masta på en seilbåt langt ute på gjestebrygga i ettermiddag.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...