Lars H. Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Tullet med 17" Dell maskinen har jeg løst med en ekstern WiFi dongle, gidder ikke å rote med det nok en gang. Det er nok et problem med det innebyggede WiFi kortet. Om jeg tar kontakt med Telia, så blir det ikke i dag. Kanskje jeg venter og ser om det er det samme problemet i andre havner lenger sydover. Nå koser vi oss i hvert fall og er nettopp ferdig med middagen, spekemat med eggerøre og annet. Det er jo 17. mai! Slik værmeldinger er, blir vi over en dag her. Så imorgen blir det vel en tur med stor ryggsekk til Systembolaget. Medbragt rødt går mot slutten. Lars H. båtens webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Særlig trangt om plassen er det ikke her i gjestehavnen i Strömstad der vi og 9 andre båter ligger. Ellers er Pråmmen på plass etter sikkerhetsoppdatering i Norge. Nå er det rehabilitering av interiør og maling ute som står igjen før spetakkelet kan starte. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kenneth82 Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Gratulerer med dagen - og riktig god ferie! Ser frem til reisebrev og bilder :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 God tur Lars. Det blir hyggelig å følge dere på turen Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Dere må ha en god tur i godbåten Lars Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Salt Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 ja, jeg har fått oppdateringer via marinetraffic :) god ferietur! Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lars H. Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Tidligere i dag da vi akkurat hadde passert Moss, oppdaget jeg en lang rad av hvite blåser ut fra land som ble avsluttet med en større rød bøye. Dette svingte jeg selvfølgelig godt utenfor. Men hva i all verden er dette? jeg mener noen har nevnt det her på forumet før, men husker ikke hva det var. Noen som vet? I mørket hadde det ikke vært lett å se. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
kjeros Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Tidligere i dag da vi akkurat hadde passert Moss, oppdaget jeg en lang rad av hvite blåser ut fra land som ble avsluttet med en større rød bøye. Dette svingte jeg selvfølgelig godt utenfor. Men hva i all verden er dette? jeg mener noen har nevnt det her på forumet før, men husker ikke hva det var. Noen som vet? I mørket hadde det ikke vært lett å se. Kan kanskje være dette? Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Worry II Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Ja, det er nok de. Kos med ny ferietråd, Lars. Kos dere på tur nedover, stopp i butikken på Havstensund. Der har de jo alt du ikke vet at du mangler :-) God ferie ! Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Välkommen till Sverige Lars. Vi ser dig ner över kusten. Du tar väl det så sakta o pent neröver och är i Springet om en vecka eller så? Din plats är ledig med ström och vatten som vanligt. Hör bara av dig en eller två dagar före du kommer så löser vi detta. God tur. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Takker for det Klas. Vi drar vel til Grebbestad eller Fjällbacka imorgen torsdag formiddag. Så blir vi sikkert liggende over en dag da det er meldt regnvær på fredag før vi nok går innom Hunnebostrand før det blir en stopp på Springet. Og ja, jeg skal høre av meg før det. Nå er det 16 gr. her i Strömstad, solen titter innom inn i mellom og vi er 5 båter i gjestehavnen. Trude er en tur på butikken for å handle middag og øl til meg. Senere blir det min tur til Systembolaget for litt rødt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marwin Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Følger spent med reisebeskrivelser og bilder. God tur Lars :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Lars H. Svart 18.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Tilbake fra Systembolaget med ryggsekken full av rødt pluss litt hvitt. Det er en egen stemning her i byen nå, helt utenom turistsesongen. På polet var det flere av betjeningen enn kunder. Fiskebåtene kommer og går, og i gatene er det fler biler med svenske skilt enn med norske skilt. Internett funker bra både med ICE og Telia. Med Telia kobler routeren over på lokal WiFi lik at datakvoten ikke belastes. Nå er det overskyet og 6 - 8M/s vind men rundt 16gr. Hilsen Lars H. mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Jeg kan næsten ikke være i min krop, så misundelig er jeg. Jeg vil også være pensionist!!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Jeg pensjonerte meg for 10 år siden da jeg var 62 år, og har ikke angret en dag. Nå har jeg hatt en liten tur bort til fiskebåtene, og det er fint å se at havnen fremdeles er aktiv. Om det ikke er mange gjestebåter her i havnen idag, varierer i hvert fall størrelsen fra vår Saga 27 til en Princess 65!! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
strawberry Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Alltid en glede å følge med på dine turer Lars H., men jeg er ikke mer menneske enn at det sniker seg inn en ørliten snev av misunnelse! Den er ørliten, og jeg ønsker dere enn fortryllende ferie! Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Tom Rør Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Får håpe været blir bedre enn det var i fjor, så dere får dratt så langt dere ønsker Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Ønsker dere en flott tur! Dere holder vel dere både tørre og varme under kalesjen ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Får håpe været blir bedre enn det var i fjor, så dere får dratt så langt dere ønsker Været er ikke så viktig, bare det ikke blir for mye vind og bølger. Men da ligger vi bare i ro. Som pensjonist har vi det ikke travelt, bare vi er hjemme før isen legger seg. Men vi har et ønske om å komme nedover til Björkö og Källö Knipla før vi vender baugen hjemover. Ønsker dere en flott tur! Dere holder vel dere både tørre og varme under kalesjen ? Ingen problemer med det. Her surrer vifteovnen og går, kunne nesten sette opp alt av "vinduer og dører" med ovnen på full guffe for å få litt igjen for de 40 kronene det koster for strøm her i Strömstad. Havneavgiften for vår båt er forresten 200 kroner her. Ellers er kalesjen 100% tett, men vi har fremdeles "Hansentoppen" på. Da får vi et ekstra luftlag som betyr mye for temperaturen inne i båten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marwin Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Nettopp! Det er det som er kunsten: Hvis været er dårlig, er det bare å ligge i ro og slappe av med bok, TV eller Bp :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
176-671 Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Herlig å følge med på turen. Får lyst på både båttur og ...rødt. Ønsker dere en riktig god tur! Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Lars H. Svart 18.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Takker for alle hilsener. Dette er utrolig. Vi startet ferien igår, og nå er det allerede 45 innlegg i tråden og det er 2764 visninger! Jeg lurer på hva tallene blir før vi er hjemm litt ut i juli! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
adeneo Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Har funnet frem popcornet for lengst, og følger med Var i Strømstad senest på fredag (har en "stuga" i Tanum, og bor der det meste av sommeren nå), da lå det tre slike Princess'er der, og gjestehavna var ganske godt befolket til å være så tidlig på året. Det er nok roligere midt i uken. Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Kjekt å følge dere! Det er en type enkelt båtliv med rimelig båt som fascinerer meg. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Resö är en liten fin hamn. Kanske händer det inte så mycket just nu men fint att gå en tur. En liten butik där du finner det mesta. Pass på när räkbåtarna kommer i land kan man få köpt en påse med nykokta småräkor. Mycket pill men smakar gott. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.