Jump to content

Nå har Trudelutt startet årets båtferie.


Lars H.

Recommended Posts

Nå er livet bare herlig. Det er kommet en håndfull båter inn i havnen, men det er freden og roden her. På radien surrer og går P1+ med et 1 1/2 times program fra 80-tallet med mine favoritter Tre Busserulls via internett spredt via stereo anlegget i alle rom i båten på behagelig nivå. Herlig!!

 

Ha en god natt alle sammen.

mitt webcam

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei.

 

Vi har ikke glemt dere, men koser oss slik at det har blitt lite skriving. Vi kom til Skärhamn igår i flatt vann med frisk østavind slik at seilerne kunne seile både nordover og sydover. I natt var det ganske mange båter her, helgebåter, men nå er det heller grissent. Vi har frem til nå vært den eneste norske båten her, men nå kom det nettopp inn en annen norsk motorbåt. Her er det mest sol med en temperatur på rundt 22gr. Imorgen går vi til Dyrön etter at kapteinen har hatt en tur på systembolaget for bunkring av rødt.

 

Lars H.

mitt webcam

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Nei da, vi skal ta det med ro. Nå når alle helgebåtene er gått, kommer vi faktisk med på havnens webkamera!
 

 

 

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja, alt er helt på stell. Jeg har til og med rengjort alle vinduer, både glass og i kalesjen. Noe mer orker jeg ikke i den varme østvinden.

 

Både ICE og Telia er OK. ICE med hastighet mellom 5 og 8Mbps. Her hadde jeg igår med mange båter problemer med å få Telia-boksen til å koble over til WiFi. Men da hadde jeg 20Mbps. Nå er jeg på WiFi som ikke belaster datakvoten med rundt 8Mbps.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

 

Høres bra ut. Ice var ikke brukbart på Borgen denne helgen. Telia kjørte greit, men ikke mer enn 2-5 mbits ned.

Jeg fikk låne en ekstern antenne av Sevald, men med denne innkoblet falt signalet markant.

 

På den ruteren jeg har er det to anntenneplugger, kanskje man må ha to antenner. Har du forsket noe på dette?

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Jeg kjører med denne antennen (MiMo antenne med to tilkoblinger fra Kjell og Kompany) for Telia-boksen.

 

bilde

 

Det eneste problemet med den, var tilkoblingen. Kontaktene med plast housing var i groveste laget, men det var bare å finne frem en skarp kniv og skjære bort plasten, så passet kontaktene på routeren.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Her en rask rapport fra oss der vi ligger og nyter solen og 27 graders varme på Källö Knipla.  Mer rapport med bilder og info om mobilt nett og hvorfor vi er kommet oss så langt syd under to uker. Nå må jeg ha meg nok en kald boks øl! :thumbsup: :thumbsup:

 

Mitt webcam

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Jøss, Knippla allerede, Lars!! Skal du over til Danmark, tro ..

 

Nei, jeg har ikke ordnet med rabisvaksine for Max. Men det er herlig med godt med tid. Nå har vi brukt snaut to uker nit her, og med to uker i området her, pluss to uker hjem, er vi hjemme før felleskaoset starter.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...