Jump to content

Vannscooter gjengen "ber" om bråk


nomen

Recommended Posts

Popeye70 skrev 6 minutes ago:

 

Om det var idiotisk skal jeg ikke si noe om, men de kjørte i et område hvor det er forbudt, og farten må ha vært ganske høy når sammenstøtet er kraftig nok til å drepe én mer eller mindre momentant og en annen blir så kvestet at hun dør innen et døgn.

 

"Ekstra Bladet har talt med et vidne ved navn Lasse, der sammen med venner lå i en båd ved Islands Brygge, da de så syv-otte vandscootere komme sejlende med høj fart.

»Pludselig hører vi et stort brag. En af vandscooterne har tilsyneladende ramt en af de små udlejningsbåde. Straks efter stikker de andre vandscootere af i retning mod Sjællandsbroen. Jeg så en ung kvinde hænge ud over kanten på udlejningsbåden, og hun blev kørt væk i ambulance,« lyder det fra vidnet."

 Vet vi sikkert at de omkomne var på vannscooterne?

Link to post
Share on other sites

Seilersnobben skrev 2 minutes ago:

 Vet vi sikkert at de omkomne var på vannscooterne?

 

Nei, det gjør vi vel egentlig ikke, når jeg tenker meg om. 

 

I så fall så blir dette om mulig enda verre, i mitt hode. En ting er om man skader seg selv når man holder på sånn, en annen ting er når det går ut over andre.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Kawasaki kaller sine vannscootere for jetski... av en eller annen grunn.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Trønderbygger skrev 2 minutes ago:

Mulig jeg tar feil her men jeg tror ikke de omkomne kommer fra vannscooter'n/jet'ski'n ifølge artikkelen som ble linket lengre opp her om jeg har forstått riktig satt de omkomne i en båt ? 

 

 

Det ser ut til å stemme. BT skriver at kvinnene satt i båten (http://www.bt.dk/krimi/tragisk-doedsulykke-i-koebenhavns-havn-kvinderne-om-bord-paa-baaden-var-helt):

 

"Kvinderne om bord på båden var helt sagesløse,"

 

"Hos Goboat, udlejningsfirmaet bag amerikanerens båd, mener man, at man allerede tager de fornødne forholdsregler, når man udlejer både."

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Mulligan skrev 34 minutes ago:

Var ikke vannscooter.

Jetski.

 

 

danmark.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Tragisk ulykke dette her, og om mulig mer tragisk hvis det er "uskyldige " som har omkommet. 

 

Igår var en av de første skikkelige "sommerdagene", ett sikkert tegn på det, har blitt idioter på vannscooter.

 

 

I går ved to anledninger var jeg vitne til villmannskjøring innenfor 50 meter fra land,  og til dels inne i  en trang fjord.

Altså LANGT innenfor det området som er lovlig for en vannscooter, og  laaaangt utenfor det som kan kalles vettug kjøring uavhengig om det er scooter,RIB eller hva som helst.

 

Det er så lett å glemme hva man har å handskes med, når man sitter på en 10 fot torpedo med 300 hk.

 

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Ser like mye uvettig kjøring med vanlige båter (både store og små) Di er til like stor fare for andre som en vannscooter. Bare for di dere ikke liker vannscooter så betyr det ikke att man skal forby det.  Finnes idioter over alt, til og med i politiet osv. Har vært mange dødsulykker med båter opp gjennom årene men ser ikke det samme stor hylekoret da nei.. Når det kommer en stor båt på 30-40fot for eksempel innover fjorden i godt driv med en hekkbølgegeneral bak roret tror dere virkelig att foreks. en ungdom på en vannscooter lærer seg å følge regler da? Hvorfor skal dem på vannscooter forholde seg til fartsgrensen når "ingen" av di andre på havet gjør det? Hvorfor skal di som har det minste fartøyet være nødt å dra ut på storhavet mens de som sitter å bælmer pils og hvitvin i sine store båter skal ha fjorden for seg selv? Foreslår att folk begynner å tenke litt lenger en nesetippen og ser litt på hva dem selv gjør galt før dem klager på alle andre.

Å ja det er så lett å glemme hva man hanskes med når man sitter på flybridgen på sin 50fots store bonus og drar med seg halve fjorden når man cruiser innover osv osv 

www.scooterforum.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...