Jump to content

Simrad cx 44 starter ikke opp


Inter 9000

Recommended Posts

Ja, det viktigste er å ikke gi opp. Jeg fikk det til, til slutt. Dette gjorde at jeg for et par hundrelapper fikk et fullt fungerende system opp å gå, iallefall i 6-7 år til, før batteriene må byttes på nytt. Jeg har slave, radar, og ikke minst autopilot, koblet opp i denne pakka. Så kan man jo ta en titt på hva en 2018-pakke med dette koster. Blir fort 50.000,- ferdig montert. 

Dessuten liker jeg denne Simrad-pakka. Kjenner den godt og synes den fungerer utmerket. Lykke til med din, cocker.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
cocker skrev On 19.4.2018 at 17.56:

Det var en kontakt som ikke satt godt nok gett. Nå starta den opp igjen. Så håper den husker bedre nå igjen. Men hvordan jeg skriver eier og navn på båten finner jeg ikke ut av. Kommer ikke inn noe sted fra menyen som jeg finner vertfall.

Kunne godt tenke meg å skrive båtnavn og mitt eget, jeg også. Mitt display er på engelsk. Kunne tenke meg det på norsk.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Har byttet batteri på min CX44. Starter fint opp men sliter med å finne satelitter. Har latt den stå på over natten men allikevel er det bare en til tre satelitter som dukker opp og de er heller ikke stabile. Er søpla neste eller er det noen mulighet for denne gamle saken? Skal sies den var også slik før batteribytte.

Link to post
Share on other sites

Jeg leste en artikkel i et båtblad for ikke lenge siden at det kan sitte et batteri i selve GPS-antenna. Gjerne et CR2032. Disse varer jo lenge, men ikke evig. Sjekk det. Jeg skal sjekke det på min. Har samme plotter. Den krangler ikke med å finne satellitter foreløpig, men det kan jo plutselig skje. 

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hei !

Jeg har et oppsett med CX44 hovedskjerm og DS44 slaveskjerm, disse kommer fra forskjellige oppsett og har dermed forskjellig SW, de fungerer sammen, men på grunn av forskjeller i SW så blir ikke fargegjengivelsen på slaveskjermen korrekt.

 

Er det noen her inne som kan påta seg oppgradering av SW på begge enhetene ?

 

Mvh:

Kaptein_Kaos

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Vil bare opplyse at disse CR/CE/CX plotterne er meget populære på finn om noen ønsker å selge.

Jeg la ut min 15år gamle CE44 for 4500,-  Mye respons, spesielt fra utlandet. En kar fra Holland kom med et bud på 7000kr + frakt, han får jo også toll på dette.. Betalte med paypal -knirkefritt, vi er begge fornøyde med handelen og han ba meg om å si ifra hvis jeg visste om flere tilsalgs.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...