Jump to content

Simrad cx 44 starter ikke opp


Inter 9000

Recommended Posts

  • 1 år senere...

Hei. Min CX44 finner ikke tilkoblede enheter lenger, selv om jeg søker og forsøker å navigere menyer for å finne enhetene. Det er ekkolodd, fart/temp, gps og radar og kompass tilkoblet. Jeg tror faktisk den har kontroll på radaren. Dette skjedde fra en dag til en annen i fjor sommer.

Jeg leser i tråden at symptomene er varierte ved flatt internbatteri, men kan dette også skyldes batteri, eller andre faktorer? Spørsmålet er egentlig; når dere med flatt batteri startet plotteren, gikk det an å sette opp slik at det funket igjen, og så mistet dere det ved neste oppstart? #desperat

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
Worry II skrev On 8.12.2017 at 18.48:

Jeg får se an en dag i romjula. Frister å prøve. Men jeg har båten i opplag i Moss, så deg er ikke gjort i en fei. Jeg skal åpne opp å inspisere DS44' i morgen. Jeg trodde den poppet opp i nettverket ? Men den har jo egen kabel, ja.. Kanskje den er full av irr som bare kan fjernes... 

Fortsettelse følger.  Takk igjen for god bistand,  Phoebe.

 

Worry II skrev On 6.12.2017 at 21.28:

 

Skru ut torxskruene som holder fronten og separer (grisete lim, ikke få på finga)

DSC_0342.JPG

 

Ut med disse kablene/flex

 

DSC_0343.JPG

DSC_0344.JPG

 

 

Når demontert,  koble av lcd-kabel

 

DSC_0345.JPG

 

Så må det lille aludekselet av før det grønne printet skrus av

DSC_0346.JPG

 

Så skru av alle mutterene og plast skivene som holder det siste store printkortet på plass.  Det er bak på dette batteriet sitter.

DSC_0348.JPG

DSC_0349.JPG

 

DSC_0345.JPG.64d94f4e0f06e1ba5de556a58d9f3974.JPG

 

Viktig, skru ut skruen som sitter i det svarte feste..

DSC_0351.JPG

 

Batteri, loddejobb. Enkelt..

DSC_0352.JPG

DSC_0354.JPG

Hei, jeg har en sånn Simrad EQ44, (2008modell) som mest sannsynlig backupbatteriet har tatt kveld på, tror du at du kunne tenke deg å prøve å montere inn ett nytt??

Link to post
Share on other sites

Lillelars skrev 12 minutter siden:

 

Hei, jeg har en sånn Simrad EQ44, (2008modell) som mest sannsynlig backupbatteriet har tatt kveld på, tror du at du kunne tenke deg å prøve å montere inn ett nytt??

 

Hei, Lillelars. Beklager, har solgt huset og hobbyrommet, så har pensjonert meg på dette. Kanskje noen andre her inne vil ta opp handsken..  ? Takk for tilliten !

 

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev 5 minutter siden:

 

Hei, Lillelars. Beklager, har solgt huset og hobbyrommet, så har pensjonert meg på dette. Kanskje noen andre her inne vil ta opp handsken..  ? Takk for tilliten !

 

Javel, ok, takk for tilbakemelding, ja det var jo et gammelt innlegg, så jeg var jo forberedt på at det kunne være skjedd forandringer:)))

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...