Jump to content

Prosjekt: Nødvendig oppgradering av Princess 35


kdtran

Recommended Posts

_Bliss_ skrev for 5 timer siden:

gratulerer med ny skute! Har du vær i Haugesunds traktene og hentet? så ut som det var noe kjent med denne:)

må gjerne oppdatere med bilder av båt og hente tur om du har det:)

Lykke til med salg av P35èn!

 

 

kdtran skrev for 7 timer siden:

Snipp, snapp, snute, så var mitt P35 eierskap forhåpentligvis snart ute. 
Drømmen om større båt ble for stor, så når en svært velholdt 1991 modell Princess 45 dukket opp innen rimelig avstand fra heimen var det bare å snu seg rundt. 
Båten er såpass strøken at jeg tviler sterkt på at den får en prosjekt tråd tilsvarende denne, men hvem vet?

Kjenner jeg meg selv rett finner jeg nok ett eller annet som kan perfeksjoneres der også. 
447F8A1B-7DB3-4325-B3FD-ADDD312B3CEB.jpeg.f6bd4116f992f983e2ce4a855a8f277a.jpeg

 

Dersom det er noen som kan tenke seg å gjøre ett kupp på en teknisk strøken og kosmetisk meget bra Princess 35 så er det bare å si i fra. Hvis ikke legger jeg den trolig på Finn i løpet av helgen. 😊
 

Hej, jeg er interesseret i køb af din 35 - kan du skrive til mig PM, hvis ikke man må skrive her. Jeg er ny i forummet her :-)
tbinder@gmail.com 
Bedst hilsner Thomas

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...
  • 9 måneder senere...

Hello again from Canada!

 

First of all, let me apologize for posting a reply in English…. Unfortunately my Norwegian is a little rusty!

 

Im wondering if, throughout this rebuild process, you may have some advice (and or some pics) on replacing the ceiling in the P35. Somehow over the winter, mine seems to have acquired a small hole in the ceiling material. Before I start the repair, I wanted to check if you, or anyone on the forum, had experience or intel in this area.

 

Evan

Norloch2

 

IMG_5063.jpeg

IMG_5062.jpeg

IMG_5061.jpeg

Link to post
Share on other sites

Hi @Norloch2

The ceiling had been re-upholstered by the previous owner prior to my purchase, so I have no good tips to give you, unfortunately. I did try to remove the ceiling in the pantry area, but gave up quite quickly. It seems Princess had used screws and expandable plugs that had been pushed into pre-drilled holes in the roof structure and I doubt the ceiling plates can be removed without damaging them. I have the same challenge in the P45 I own now. If the ceiling plates of my P45 ever should need to be removed, they will require replacement. Princess introduced Velcro fastening of the ceiling plates on later models, so that could be an option to go for when refurbishing. 

Link to post
Share on other sites

Hello @Norloch2, I found this link you may find interesting. 

This is a looong story (in norwegian), but pictures say more than words. Maybe you´ll find som tips and ideas. 

I´m a friend of Smuth Sailing, and he did a h.. of a job on this boat. 

 

I think the ceiling are fixed like @kdtran says. Found some pictures from my 460. Probably same fixing.

 

20221203_205446.jpg.b233e93cdda8cead01f597a9e567a81d.jpg20221203_205501.jpg.8bfd9d1b687148ac1837a717f13bcc00.jpg

 

If you use/find right tools (long flat screwdriver and/or plastic-tools) , and are careful, it´s possible to loosen the plates. 

(Please post pictures.........)

Best regards Hekri

 

 

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...