Jump to content

Tillit til NSSR


bliss X

Hvordan er din tillit til toppledelsen i NSSR?  

467 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Er ikke dette litt på kanten. :nono:

Er det slike folk man skal ha tillit til som meler sin egen kake.

De må jo forstå at slikt blir oppdaget før eller siden, det er vel det de gjør og så rasker de tilseg mest mulig og stikker(graver sin egen grav) nei stempl :smash: et frimerke i panna på dem og send dem ut.

 

 

God Jul

Link to post
Share on other sites

Redningsselskapet har store interne problemer. Men personlig tror jeg dette er småtteri i forhold til de tillitsproblemene de har utad. Om styret har gjort noe riktg eller galt, spiller ingen rolle. Om styremedlemmene har selskapet sitt beste som ledetråd, burde de trekke seg umiddelbart. NSSR trenger et styre og noen frontfigurer som oser troverdighet og som kan fronte verdiene til NSSR. Jeg blir forb... når jeg hører at en blodsuger har sett sitt snitt til å sanke 75' i styret hos NSSR. Få inn noen gamle ramsalte gamle kapteiner som ikke diskuterer annet enn båt, redning og hav. Få fokus på hva NSSR driver med, kast ut lederbroilerene!!

 

Jeg banner sikkert i kirka nå, men jeg må si at jeg aldri har fattet likheten mellom økonomer og ledere. Min mening er at økonomer er de som skal regne, ledere er de som skal tenke ledelse. Det er ingen likhet mellom dyktighet i regning og dyktighet i ledelse. Kast ut de som sitter med kuleramme, få inn noen som er ledere. Feks erfarne sjøkapteiner. NSSR må klare å kommunisere ut at de egentlig er et redningsselskap, og at det som har vært oppe i media egentlig bare er støy i forhold til de de driver med, å redde liv.....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

De fleste av oss har tillit til de vi forbinder med redningsselkapet og det er skøytene og mannskapet der de har i værtfall min fulle tillit.

Men lederne deres de såkalte styrende organer som knapt nok vet hva drivstoff båtene bruker

skal styre skuta,nei jeg er helt enig med Hallaron i denne saken.

:flag:

Link to post
Share on other sites

Man kan synse mye når man ikke har den fulle og hele innsikt i saken noe jeg selv ikke har.

 

Alikevel: En sak har som regel tre sider.

Begge partenes side og den reelle.

 

Noen betimelige spm?

Tok Solås ansvar for å rydde opp i ukultur? (som tidligere ledere hadde latt utvikle seg over stokk og stein?)

Hadde ikke Solås godkjennelse til å sjekke eposter? Jo?

Når om noen gang har Redningsselskapet trengt mer støtte enn nå?

Kanskje vi skulle la være å sparke en skadet støttespiller gjennom "alle" år og i stedet forsøke å bidra til å bygge opp organisasjonen vi så gjerne vil skal fungere bra når man virkelig trenger den?

Atle

Link to post
Share on other sites

Her inne finner man mange sterke meninger, som medlem av kystpatruljen oppebærer man fulle medlemrettigheter. Det er bare å melde seg til sin lokalforening og søke ansvar for å få til forandringer. Det nytter lite å bære seg på baatplassen. På denne måten får en ogå et godt innblikk i hvordan ting fungerer.

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke se problemene med noen av honorarene. Dere må huske at alle ønsker å tjene penger. Der er ingen forbud.

 

Om en person har oversendt en faktura til en annen som den annen har akseptert da er det ikke mulig i ettertid å klage på dette.

 

Jeg synes det er litt frekt å ta opp denne debatten til diskusjon. :nono:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

I maktkamp - som er det som pågår i Redningsselskapet - er det mange sider av ulike saker.

Her er NSSR's kommentar til investeringsrådene Talleraas har gitt Nettavisen

 

Mitt perspektiv på dette: 500 millioner i overskuddslikviditet skulle plasseres. Man har en person i styret som anses som kompetent av styret til å gjøre jobben og som også er svært billig sammenlignet med andre alternativter. Styret velger da den billigste løsningen som også har gitt dem bra avkastning. At dette kan kalles sugerør i kassen og masse annet - det er jeg helt enig i at det kan kalles. Men ikke dermed sagt at det er det.

 

Poenget mitt er at dette er en skittentøysvask der noen interessenter bruker media svært aktivt for å fremme sitt syn. Det kan være bra å være obs på det når man leser om NSSR i media.

 

Akkurat som at den suspenderte generalsekretæren "stod frem" i en av de store avisene forrige uke med 2 siders intervju. Aktiv bruk av media i en forhandlingsstituasjon er en kjent strategi for å legge press på motparten. Her er NSSR's motsvar

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Redningsselskapet har sannelig problemer så det holder, og jeg skal vokte meg vel for å legge sten til byrden, men jeg tror det ville vært et positivt signal til både givere og donatorer om det nå gikk ut en pressemelding med følgende innhold:

"Administrasjonen av Redningsselskapet dekkes av bevilgningen over statsbudsjettet og alle andre inntekter går mest mulig uavkortet til drift og fornyelse av redningsskøytene."

En midlertidig generalsekretær med en lønn på kr. 210.000 i måneden gir også svært negative signaler til alle dem som gjerne vil støtte Redningsselskapet. Det må da finnes kompetente personer i Redningsselskapet og/eller i styret som kan fungere som konstituert generalsekretær frem til en ny er ansatt? Hvis ikke, står det dårligere til med Redningsselskapet enn jeg er villig til å tro.

Hilsen Syvert :santcheers:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Det må da finnes kompetente personer i Redningsselskapet og/eller i styret som kan fungere som konstituert generalsekretær frem til en ny er ansatt?

Det er akkurat det jeg og har gått og fundert på.

Uten at noen navn bør trekkes frem, så er det vel det prinsipielle det bør fokuseres mer på. Dette er en ideell organisasjon. Folk over hele landet bidrar med det de har og kan. Gratis.

Selvfølgelig bør og skal en så stor organisasjon ha en lønnet stab. Det er ikke der problemet er. Det ser, fra utsiden vel og merke, ut som om medlemmers og bidragsyteres penger blir brukt litt vel friskt. Statlige bidrag er også medlemmenes bidrag.

Jeg driver litt med "styrelse" selv, riktignok i en svært liten organisasjon, men meget viktig for oss som er berørt. Der sørger valgkommite og årsmøte for at styret er sammensatt slik at det har kompetanse til å løse de oppgaver det vil få i løpet av året på alle felt. Selvfølgelig uten at det kompenseres noe for det. Vi har løpende diskusjoner om hva vi kan og må bruke medlemmenes penger på slik at de brukes best mulig. Som nevnt, 210k i måneden for en daglig leder, og 750 i timen for å vurdere selskapets økonomi, vel, jeg får det ikke til å rime med frivillig arbeid.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Om jeg forstod NRK riktig i Dagsrevyen i dag har de nå presset økonomisjefen til å si opp grunnet at han lekket den omtalte Talleråsregningen. Dersom denne regninger er så kurrant som det hevdes skjønner jeg ikke at det er noe å sparke økonomisjefen for å ha lekket....

 

Dette gir seg visst aldri....Hyr inn strikkedamene til å styre skuta.

Link to post
Share on other sites

Om jeg forstod NRK riktig i Dagsrevyen i dag har de nå presset økonomisjefen til å si opp grunnet at han lekket den omtalte Talleråsregningen. Dersom denne regninger er så kurrant som det hevdes skjønner jeg ikke at det er noe å sparke økonomisjefen for å ha lekket....

 

Dette gir seg visst aldri....Hyr inn strikkedamene til å styre skuta.

På norsk kalles det illojalitet mot eiere/styret, og det er avskjedsgrunn.
Link to post
Share on other sites

Om jeg forstod NRK riktig i Dagsrevyen i dag har de nå presset økonomisjefen til å si opp grunnet at han lekket den omtalte Talleråsregningen. Dersom denne regninger er så kurrant som det hevdes skjønner jeg ikke at det er noe å sparke økonomisjefen for å ha lekket....

 

Dette gir seg visst aldri....Hyr inn strikkedamene til å styre skuta.

Er dette sant er det hårreisende. At noen har fortalt eierene (medlemmene/skattebetalerene) hvordan det ligger an skal straffes med oppsigelse?

 

Enig med deg Sebaldus. Inn med strikkedamene.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor tar man en jobb i et styre hvis man skal ta 750 kr pr time i konsulent jobb.

Hvilket signal gir det til de barnehagene husmødrene so steker vafler og har basarer og alle intektene går uavkorta til redningselskapet og alle de som testamenterer livs arven sin til redningsselkapet.

 

Hvilken æresfølese har deler av styret her, hva føler de for jobben sin da......? :headbang:

 

Sitter de og ler av de basar damene og de andre ildskjelene som putter pengene i lomma på de såkalte konsulent tjenestene til enkelte styre medl.

 

Nei jeg bare gjør meg noen tanker om det.

 

Så må jeg bare spørre er dette her riktige folk i riktige posisjoner.

 

Ellers GOD JUL

Link to post
Share on other sites

Hvis det hadde vært folk en kunne bruke i NSSR, så hadde vel de blitt ansatt? Kanskje du skal søke Syvert?

Ut i fra uttalelsene som har kommet i denne tråden fra mange er det flere her som burde føle seg kallet til å få orden på NSSR. :wink:

 

Som forventet topper mediestormen seg frem mot styremøtet. Sjekk Dagbladets forside i dag.

Og her er en annen artikkel

Og her er VG's artikkel

 

Dette er ille, og værre blir det nok frem mot styremøtet

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...