Jump to content

Tillit til NSSR


bliss X

Hvordan er din tillit til toppledelsen i NSSR?  

467 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Enig med Lotus, men det kommer aldri til å skje. Til det er der for mange meningsberettigete og for mange komiteer som ennå ikke er satt i virksomhet for å utrede konsekvensene av å gjøre tingene på den måten.

 

På toppen av det hele vil Kystverket pålegge losstasjonene å ikke lytte på K16 lenger ... pluss at de vil vel legge ned noen stasjoner her og der. Da går siste rest av beredskap ytterst ute rett i bøtta.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Håper at det aldri går så langt at NSSR blir lagt inn under et statlig organ ala kystverket eller kystvakt. Det blir en langsom død med budsjettnedskjæringer og rasjonalisering som ender opp med en båt i vær region og knapt nok det.

Og hvem gidder å drive basar eller selge lodder for staten.

Nei , jeg velger å tro at de greier å rydde opp nå som både styret og generalsekretær forsvinner. Måtte det bare komme inn folk med vettet i behold og ikke paranoide ledere som må leie inn både advokater og konsulenter for å drive selskapet.

Da tror jeg også pengene kommer inn til selskapet.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Nå som bordene er ryddet her kan vi jo kanskje begynne å tenke på hvem som kan bygge opp igjen fortroende for NSSR som leder av virksomheten. Et navn jeg har tenkt på en stund som jeg tror hadde vært bra er Thorvald Stoltenberg. Masse erfaring, flink med folk og troverdig. Han leder Røde Kors i Norge i dag

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lurer på om Ludviksen har teften av et bein??

Det skulle være nok av bein å hente, - med tanke på alle skjelettene som finns i skapene på Høvik.

Jeg håper at Ludviksen finner seg et bein andre steder enn i "selskabet".

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke sett at Inger I Redningselskapet har ytret seg. Er han underlagt et taushetsregime eller posisjonerer han seg?

 

Han har ihvertfall hatt kraftige synspunkter tidligere. Og da har han fremstått som talsmann for Redningsselskapet.

 

Kan du vennligst forklare hva som skjer. Vi betaler inn kontingent og nå savner vi et klart svar.

Link to post
Share on other sites

Sitat: Ehh.. Lurer bare... HVOR mange er ansatt på Høvik?? (Spør i uvett.)

 

Her er noen tall hentet fra årsrapporten for 2004 og fra 2003 (tall i hele 1000)

 

2004

Lønninger 67 066

Hyrer sjø 77 468

Folketrygdavgift 18 926

Pensjonskostnader 8 620

Andre ytelser 18 788

Sum lønnskostnader 190 868

 

Antall ansatte pr. 31.12 288

 

2003

Lønninger 66 931

Hyrer sjø 70 921

Folketrygdavgift 15 717

Pensjonskostnader 6 247

Andre ytelser 17 662

Sum lønnskostnader 177 478

 

Antall ansatte pr. 31.12 323

Redigert av Haber (see edit history)

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Link to post
Share on other sites

Ressursutnyttelse av dimensjoner eller blir dette bare et nytt sirumpet, treig og tafatt statlig murmeldyr?

Lotus

Dette har vært tema før og faren for at det blir som ovenstående er nok mer enn overhengende. Staten vil nok aldri greie å bli så kostnadseffektive som det NSSR er nå.

 

Mht ansatte på Høvik, så er nok det i ferd med å bli færre.

Redigert av mini (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sitat: Ehh.. Lurer bare... HVOR mange er ansatt på Høvik?? (Spør i uvett.)

 

Her er noen tall hentet fra årsrapporten for 2004 og fra 2003 (tall i hele 1000)

 

2004

Lønninger 67 066

Hyrer sjø 77 468

Folketrygdavgift 18 926

Pensjonskostnader 8 620

Andre ytelser 18 788

Sum lønnskostnader 190 868

 

Antall ansatte pr. 31.12 288

 

Dette har vært tema før og faren for at det blir som ovenstående er nok mer enn overhengende. Staten vil nok aldri greie å bli så kostnadseffektive som det NSSR er nå.

 

Oppgitte tall for NSRS 2004 gir snitt bruttolønn kr. 501.854,- (ex trygdeavg, pensjoner, annet).

Jeg synes dette er et høyt gjennomsnitt. Skulle likt å vite hvordan ansatte fordeles mellom verdiskapende og administrasjon.

 

Håper endelig ikke statens lønnsutgifter er på samme snittnivå. (Gidder ikke å sjekke statistisk årbok).

 

OG, hold nå avdankede politikere, TV kjendiser, fallerte sjefer og utbrente nek vekk fra NSRS. Få tak i en leder som kan bygge og lede selskapet.

 

Vil også få støtte Lotus' betraktninger om offentlig redningstjeneste. Vi betaler da skatt, eller .....?

Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining.

Link to post
Share on other sites

Redningstjeneste i offentlig regi, kan det nok skytes en pil etter. Trenden er at statlig virksomheter bygges ned.

 

Lønn på kr 500 000 høres ganske greit ut, hvis det er likt fordelt. Bedre at de fleste tjener anstendig lønn, enn at ett knippe ledere skal ha 5 mill , slik som har blitt mer vanlig i private bedrifter. Mange i NSSR har turnustjeneste og en rekke tillegg tilkommer ,som helgetillegg , natttillegg og diettgodgjørelser. Mannskaper på båter har ubekvem arbeidstid og et stort ansvar og må lønnes derretter.

 

Forøvrig har jeg disse synpunktene:

http://www.batmagasinet.no/baatweb/webdisk...f8?OpenDocument

Link to post
Share on other sites

Trond Giske opptrer som en amatør. Jeg begynner å lure på om jeg kan mer om dette enn statsråden. Dagens Næringsliv skriver dette om saken idag.

 

http://www.dn.no/forsiden/article670260.ece

 

 

Forøvrig synes jeg litt synd på NSSR . Ikke får de drive automater og ikke konkurrerende virksomheter, da giverne ikke ønsker konkurranse fra NSSR. De er henvist til å selge julekalendere og lodd . De er inne i en vansklig periode .

Link to post
Share on other sites

Og til de som tror alt blir bra om man legger NSSR inn under Kystvakta:

100 færre døgn til havs for kystvakta

 

Virker som de har nok med sine egne budsjettkutt...!

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Eg har henta ut eit avsnitt frå transportselskap. Eg har ikkje prøvd å samanlikne redningsselskapet sine tal med desse når det gjeld antal farty og tilsette. Eg vil tru det er mykje meir krevande å administrere eit transporrtfaty enn ei redningsskøyte.

 

Fjord1 Fylkesbaatane er eit tradisjonsrikt selskap som starta dampskipsfart i 1858 under namnet Nordre Bergenhus Amts Dampskibe. Samstundes som vi ber med oss tradisjonane, er vi i dag eit moderne transportselskap med 550 tilsette som opererer 36 eigne fartøy. I tillegg kjem ei rekkje leigefartøy og fartøy vi opererer i samband med charteroppdrag.

 

Selskapet sine hovudaktivitetsområde er drift av ferjer, ekspressbåtar og lokalbåtar, fartøy i turisttrafikk, charter, fryseskip i utanriksfart, drift av bomstasjonar, eigedomsdrift og finansforvalting.

 

Når det gjeld framtida til redningsselskapet og for å skape ro omkring det, er det etter mitt syn ein av to ting å gjere. Bygg opp ein ny administrasjon ein annan stad i landet vestlandet, midtnorge eller nornorge. Pris?, småpengar i høve til anne millionane som kan sparast. Eller legg aktiviteten til Kystvakta/fiskerioppsynet.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

De som trodde at bråket i NSSR var over for denne gang tok nok litt feil.

 

Styremedlem Anders Talleraas har fått 75.000 kroner for å prate med Monicas admin-dir-vikar om pengeplasseringer. 100 timer av 750 kroner blir 75.000 kroner til eget selskap. Noen i styret mener at dette er inkludert i jobben styremedlemmene skal ha, men Magnus Stangeland har uansett godkjent beløpet. Å plassere 100 millioner kroner med god avkastning fortjener uansett 75.000 kroner i honorar.

 

Litt pussig er det at Talleraas har tid til alt dette. Han var jo oppe i 32 samtidige styreverv, men er nå nede i 27 styreverv. (han har jo stilt sin plass til disposisjon i NSSR) Enkelte kritikere mener at bare styrevervet i Avinor er en fulltidsjobb og vel så det.

 

Dette var jo egentlig en fillesak, men det dukker nok opp flere fillesaker før året er omme.

Et konsulenthonorar på 750 kroner timen må vel også kalles rimelig.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

I " alle " år, har jeg kjøpt lodd av selskapet, når de har ringt meg. Dette har liksom bare blitt en selvfølge for meg, da jeg hele tiden har gått i den tro at pengene har gått til driften av selskapet.

Ble derfor rimlig forbannet, da jeg så nyhetene i kveld, der det kom for en dag at et av styremedlemmene hadde fakturert selskapet for 75000,-, for å komme med invisteringsråd !!!!!!!!!!!

Timepris for samtaler med styrets president var på utrolige 750,- ???? :nono:

Vel, det var dråpen som fikk begeret, hos meg, til å flyte over :nonod: De hygglige telefonselgerene vil ikke få respons hos meg flere ganger vedrørende kjør av lodd. Nok en gang viser dette hvor arrogant ledelsen er. Lurer på hvor mange timer de frivillige må jobbe, får å få inn slike beløp :confused:

For ettertiden er det Norsk Luftambulanse som vil få min støtte.

Link to post
Share on other sites

Er godt det meste i landet her er frivillig og at man kan velge . Og når det gjelder å velge så har man jo iværtfall to valg når det gjelder og være medlem av en redningstjeneste .

Har vært medlem av begge ,men neste år skal det litt til før jeg velger begge to igjen . Er rett og slett for mye dumt som dukker opp i redningsselskapet og jeg tipper , det kommer mere . Fikk foresten bladet redningskøyta her om dagen med ferdig utfylt giro , fikk noen komentarer fra folk som var på besøk . Men det er jo sånn mange gjør så ...

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

De som trodde at bråket i NSSR var over for denne gang tok nok litt feil.

 

Styremedlem Anders Talleraas har fått 75.000 kroner for å prate med Monicas admin-dir-vikar om pengeplasseringer. 100 timer av 750 kroner blir 75.000 kroner til eget selskap. Noen i styret mener at dette er inkludert i jobben styremedlemmene skal ha, men Magnus Stangeland har uansett godkjent beløpet. Å plassere 100 millioner kroner med god avkastning fortjener uansett 75.000 kroner i honorar.

 

Dette var jo egentlig en fillesak, men det dukker nok opp flere fillesaker før året er omme.

Et konsulenthonorar på 750 kroner timen må vel også kalles rimelig.

 

Lotus

Dette er et av de verste eksemplene jeg har sett på "sugerør". Her er man valgt inn i styret for å ivareta selskapets interesser, men suger til seg så mye man kan selv. Nå bør begeret være fullt for generalforsamlingen. Begeret har rent over for min egen del!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...