Jump to content

Tillit til NSSR


bliss X

Hvordan er din tillit til toppledelsen i NSSR?  

467 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Mon tro om vi får hele sannheten snart :confused:

 

Det er i hvertfall sikkert at hun nekter å bli gjort til syndebukk. Det ville vel uansett vært bedre å ta en frivillig permisjon i en ukes tid slik det ble foreslått, enn å klamre seg fast slik hun gjør nå.

Det er ikke opp til henne å vise at hun er "uskyldig", men opp til styret og påvise uregelmessigheter.

Link to post
Share on other sites

Du finner årsrapportene på hjemmesiden til NSSR.

Av inntekter i 2004 på ca. 720 mill, fordeles dette på:

 

-Automatene for ca. 530 mill.

-Redningsskøytene ca. 33 mill

-Lotteri ca. 58 mill

-Testamentariske gaver og donasjoner for 3,8 mill.

-Medlemsinnt. for ca. 22 mill.

-Øvrig inntekt ca 71 mill (antar dette er statsstøtte),

Da ser jeg hvem som finansierer redningselskapet når jeg er på supern og handler, skremmende. Har ikke mye til overs for disse enarmede bandittene. Mener utgiftene i større grad skal tillegges dem som er på sjøen, men det er kanskje en annen sak.

 

Jeg har tillit til NSSR og vil aldri slutte å støtte dem så lenge jeg har båt. Stoler fullt og helt på at jeg får hjelp når jeg virkelig trenger det, såfremt de får beskjed. Men hadde jeg jobbet der (noe jeg ikke gjør) ville jeg ikke hatt tillit til en ledelse som leser eposten min. Det som skjer nå er vel et forsøk på forbedring.

 

Jeg har ikke fulgt så nøye med i saken, men hvis noen hadde lyst til å gjøre noe med ledelsen i selskapet er jo dette noe som naturlig kan skje i alle selskaper.

...er i hvertfall glad vi har et datatilsyn...

Link to post
Share on other sites

...Hvordan dokumenterer man at man IKKE har lest andres epost?

Tja, siden alle vel er uskyldige inntil det motsatte er bevist, så er vel en mulighet å "bevise" feil eller manglende dekning for påstanden at hun/ledelsen faktsik har foretatt slik epost-overvåking. Da behøver hun jo ikke nødvendigvis dokumentere sin uskyld. Hvordan vet f.eks. styreleder Stangeland, som altså bruker nye opplysninger som grunnlag for suspensjonen, at nettopp disse nye opplysningene er korrekte (etter å ha kjent til dem i svært kort tid, slik jeg fikk inntrykk av)?

 

Nei, la oss vokte oss fra å dømme og konkludere for kjapt i en sak jeg tror de aller fleste av oss mangler inngående kjennskap til. Her er jeg på linje med Coronet 27, Worse og andre - det kan være mange agendaer ut og går.

 

Bare så det er klart - jeg holder ikke med noen, og aner ikke hvem som har rett, er "skyldig" osv. Men et par andre saker her på forumet den siste tiden har vel lært noen av oss at ikke alt kanskje er så åpenbart som det ved første øyekast kan se ut som....?

 

Hilsen Ronald

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, la oss vokte oss fra å dømme og konkludere for kjapt i en sak jeg tror de aller fleste av oss mangler inngående kjennskap til.

Det er det jo ikke vanskelig å være enig i.

 

Men skal vi da stenge tråden for postinger nå inntil en rettskraftig dom er avsagt slik jeg leser mellom linjene i enkelte innlegg? Det kan vel ikke være meningen. Dette er en diskusjon og ingen rettsmøte og folk skriver sin mening. Denne meningen kan endre seg etterhvert som nye opplysninger kommer frem. Og meningsytringer som denne fra Ronald er da spesielt viktig :yesnod: men skal etter min mening ikke legge lokk på diskusjonen.

Link to post
Share on other sites

...Men skal vi da stenge tråden for postinger nå inntil en rettskraftig dom er avsagt slik jeg leser mellom linjene i enkelte innlegg?... ...men skal etter min mening ikke legge lokk på diskusjonen....

Nei, kan det jeg skrev oppfattes slik? Det var i alle fall ikke min mening. Tråden har absolutt sin berettigelse. (Men det var kanskje heller ikke mitt innlegg som lå til grunn for dette spørsmålet?)

 

Hilsen Ronald

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, kan det jeg skrev oppfattes slik? Det var i alle fall ikke min mening. Tråden har absolutt sin berettigelse. (Men det var kanskje heller ikke mitt innlegg som lå til grunn for dette spørsmålet?)

Nei, snarere tvert imot. Men jeg innser at det som følger smileyen er for tett opp til henvisninge til deg, slik at det kan oppfattes slik.

 

Prøver igjen: dette er et diskusjonsforum og derfor skal det diskuteres. Å diskutere medfører for en stor del å si sin mening - selv om man ikke ha all verdens grunnlag for meningen. Man gjør så godt man kan - og imorgen 'kan' man kanskje enda bedre. Dette skal man være klar over og ditt innlegg bidrar til å klargjøre dette. Imorgen vet vi mer men vi har også idag lov å si vår mening og det er lov å endre meningen.

 

Håper det ble bedre

 

Andreas - i det filosofiske hjørnet.... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Slik situasjonen nå har utviklet seg så er det lett å se på Solås som den store syndebukken. Imidlertid har hun vel hatt støtte fra styret i de disposisjoner hun har foretatt. Det er jo noen andre i styret som også har gjort noe rart, med hensyn til supplybåtkjøp. Det beste for selskapet hadde nok nå vært en grundig ekstern gransking av de disposisjoner som både styret og generalsekretær har foretatt, uten en offentlig skittkasting. Det redningsselskapet trenger mest nå er å få lagt alt rotet bak seg, eventuelt få en ny ledelse, som ikke har koplinger til hverken Solås eller Stangeland. Hovedoppgaven nå må være å gjenoppbygge folkets tillit til Redningsselskapet.

 

Vega

Link to post
Share on other sites

Det redningsselskapet trenger mest nå er å få lagt alt rotet bak seg, eventuelt få en ny ledelse, som ikke har koplinger til hverken Solås eller Stangeland. Hovedoppgaven nå må være å gjenoppbygge folkets tillit til Redningsselskapet.

 

Vega

Jeg tror også at det hadde tjent selskapet om nå både styreleder og generalsekretær la seg flate og vedgikk at de har rotet seg opp i stiuasjoner det er vanskelig å komme ut av. Ingen av dem kan klare å gjenskape den tilliten som NSSR har hatt i befolkningen, og nye granskninger m.m. vil heller ikke gjenreise tillit men antagelig bare føre til mer uro.

 

Det man vet lite om er hva flertallet av de ansatte mener. Har de tillit til generalsekretæren? Har de tilit til styret/styreleder? NSSR er avhengig av tillit, men de er også avhengige av motiverte medarbeidere på alle plan.

Link to post
Share on other sites

Nå begynner det virkelig å skje ting! Folk får komme tilbake på jobb igjen, og en skøyteskipper kritiserer åpenlyst styret i Selskapet. Samtidig som folk truer med å stoppe store pengegaver.

Stangeland var ganske spak på TV2-nyhetene nå kl 21.00 synes jeg. Og det bør han nok være, skal det bli ro i rekkene, og folk få igjen tilliten dem.

Link to post
Share on other sites

Litt pussig at Sundt legger så mye press på dette, det ser ut for at han er veldig oppsatt på å beholde Stangeland. Vanskelig å tolke uttalelsene annerledes. Det bli i alle høve interessant å høre i januar hva fasiten egentlig er mht. hva den suspenderte har gjort eller ikke gjort.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Sundt har gitt frist til Januar.

 

Interessant blir det absolutt. Samtidig er jeg ganske så skeptisk til de korte frister som foreligger. Tilsynelatende er omfanget av denne saken så stort, at å kartlegge, evaluere, systematisere, og beslutte noe utfra alt dette omfang på så kort tid kan meget fort resultere i flere uheldige saker. Skal de fortsatt gå for suspendering, er bevisbyrden så stor, samt at det påligger så enormt stort ansvar, at jeg er glad jeg ikke sitter i styret der nå !

Link to post
Share on other sites

enig. Men slik er det ofte, når press settes på fra alle kanter. Innenfra, utenfra, fra sponsorer, Datatilsyn, politi, båtfolket, you name it. Det er i denne situasjonen bestyrelsen kan vise seg ikke bare som handlekraftig men også med evne til å treffe RIKTIGE beslutninger.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...