BOBO II Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Du får bare si i fra Bjørn når du ankommer Vollen jeg ser ned på marinaen fra stuevinduet hvis du trenger kaffe og noe og bite i..når du ankommer. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Du får bare si i fra Bjørn når du ankommer Vollen jeg ser ned på marinaen fra stuevinduet hvis du trenger kaffe og noe og bite i..når du ankommer. Da håper jeg du tar turen ned. Hadde vært hyggelig å hilse på. Du får nok sikkert med deg noen oppdateringer både her og der. White Lady blir jo med på mAis Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Frissy Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Da håper jeg du tar turen ned. Hadde vært hyggelig å hilse på. Du får nok sikkert med deg noen oppdateringer både her og der. White Lady blir jo med på mAis God tur. Ser frem til bilder! Kjenner det begynner å nærme seg sesong nå gitt. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Som nevnt blir Laluna med. Håper vi får fint vær for han tar med seg drone. Det kan jo bli gøy. Så er det og to hobby fotografer ombord. Så jeg håper det blir mye bilder. Det kommer også til å bli lagt ut noen bilder på Fb. Båtfolk på Facebook. Video er litt lettere der desverre. ? men for de av dere som følger der og vil det nok sikkert bli litt dobbelt av noen bilder. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
BOBO II Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Da håper jeg du tar turen ned. Hadde vært hyggelig å hilse på. Du får nok sikkert med deg noen oppdateringer både her og der. White Lady blir jo med på mAis gleder meg til og ha noe og følge med på igjen Bjørn ser frem til masse bilder samt følge med på mAis. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Klart til avreise. Vinke til jolla.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Jezz, årets sikreste vårtegn: Bjørn og Co rir igjen! Men du, White Lady "ligger" fremdeles i Arendal på Marine Traffic! Vi vil helst ha alt med oss, sånn for sikkerfets skyld, i tilfelle du ikke husker veien! God tur, gutter! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Det er white lady du ser på bildet Zitt. Ho får ikke være med. Bare MAis blir med.. ?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Nei, nå har jeg ikke fulgt godt nok med i timen igjen! Når du skrev klart for avreise, så oppfattet enkle meg at det var avreise fra Sandnes. Men det gjør jo ikke så mye, bare at det blir lenger å vente! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Hehe. Det er godt at det er lov å feile for superbongotrommeren og. Du hr enda noen timer på deg. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Jakob T Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Med vind fra N til NW skal der vere best å gå nermt land fra Egersund og sørover mot Hidra. Hadde ein tur fra Sørlandet til Egersund med vinden og sjøen mot,gikk noken mil fra land,fikk bra med juling.Såg mindre båter heilt inne men land i god fart. Ankom Egersund uten rib knust deksel over kokeapparat.Spurde kona heile tida om me skulle snu,men fikk beskjed om å fortsette.Ingen fare med båt,men rufsete tur.Greit å vente på godver. Havnevakten i Egersund bekrefta at i den vindretningen var det best å gå langs land Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Har hatt samme erfaring på vei nordover et par ganger ved NW vind. Gikk inn rundt hidra og snek oss langs med land opp mot egersund. Var betydelig roligere, og kunne holde grei fart fremfor å stampe i timesvis i 7-8 kn om vi hadde gått direkte Lista - Egersund. Medsjø er jo litt greiere for bjørn & co, men spørsmålet er hvor man legger ruta når man nærmer seg siragrunnen, samt hvor nærme land man vil eller ønsker å gå med en ukjent og eldre båt om vinden er delvis pålands. Mange vurderinger å ta, og der er kapt Bjørn god Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
tilplan Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Har ikke fått fulgt så mye med på sjøen i dag, men på vei hjem fra jobb i tretida var det en del sjø. Ikke så gal vind, men det gikk en større båt nordover. Når baugen var på det øverste så jeg store deler av bulben og når baugen var nederst var vel avstanden fra rekka i baugen til vannet omtrent halvparten. Tror ikke det hadde vært noe koselig å tatt turen i dag Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Ute å sjekker været på morran Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Ute å sjekker været på morran Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Erik Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Syntes jeg hørte en fugl som feis... Det er vel noe bortimot navigasjons lyst nå vel ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Tom Rør Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 God tur folkens :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Nå er vi på tur ut fjorden white lady vises på marinetrafic. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
tilplan Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Da har dere fått en god start. God tur. Kommer en rapport fra Jæren om rundt en halv time. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyF Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 God tur ! :) tror AISen henger, dere er enda i starten av gansen :) Sitér dette innlegget Bayliner 275 Ciera / Nidelv 300 Sport / Galeon 330 Fly / Princess P40 / Seaco 1030 Bayliner 3988 Link to post
tilplan Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Hadde tenkt meg ned til sjøen, men måtte komme meg på jobb litt fort og så bare fra veien. Det er lite vind og ser ikke så galt ut med bølger, men noe er det. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Sjekk kamera fra Stavanger nå Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Erik Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 (redigert) Utsikt fra kontorpulten for 5 Min siden (se rett ved Tjuvholmen) : God tur rundt. Tror Jæderen viser seg fra sin beste side for dere i dag Redigert 10.Mars.2017 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Frissy Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Ser jo ut som det er fulltreffer med været i Rogaland! Håper det fortsetter slik. God tur. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Hei og hå, der våknet jeg også! Ser ut som en myk og deilig start, og måtte det bare fortsette slik! Hell og lykke på ferden! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.