Jump to content

Nå er vannscooter reglene historie.


LM 605

Skal vannscooter følge samme regler som båter?  

231 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

On 9/22/2017 at 6:48 AM, UGLESETT said:

Her skal jeg gi deg et tips. Hvis du tar klokkeslettet på soloppgang og  klokkeslettet for solnedgang og deler timene på  tallet 2 finner du når solen står høyest på himmelen. I praksis starter solnedgangen etter at solen har nådd høyest på himmelen. 

 

Hvis du ser bildene båtfolk legger ut her på BP er bildene ofte tatt i solnedgangen. Tid for ettertanke?

 

De fleste bilder er nok tatt etter middag, og mens det ennå er dagslys, ja. Det er nok ikke egnet til å overraske noen. Men du hadde kanskje et spesielt poeng med å påpeke det?

 

Forøvrig konstanterer jeg at du må være særdeles flink til å drøye det ene rødvinsglasset ditt. Selv pleier jeg å sprette korken noe senere enn du gjør, men hver sin lyst, så lenge det bare er snakk om ett glass vin er det neppe noe å skamme seg over.

Redigert av quantumduck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

UGLESETT skrev for 5 timer siden:

 

 

Du er ikke bekymret for kostnadene  med overgang fra gummijolle til vannscooter?

Du må lese alt Ugle...ikke gummijolle, men 5 meters skjærgårdsjeep...

Nei, ikke bekymret for det økonomiske her, det er faktisk hovedårsaken til mulig bytte..

Brillene ikke igjenfunnet ?? Specsavers neste ??

Link to post
Share on other sites

Håper ikke de siste personrettede angrepene får denne tråden lukket. La oss alle jobbe for å holde den on topic.

 

Jeg tror de fleste argumentene i diskusjonen er bragt fram. Jeg har ingen nye å bidra med - bare min fortolkning. Jeg har kjøpt vannscooter i høst og kan selvsagt mistenkes å bare tenke på meg selv, men jeg har hatt samme synspunkt også før jeg tenkte å skaffe meg min egen.

 

Der vi har hytte (Vikane utenfor Fredrikstad) er det et yrende liv på sjøen hele sommeren. Noe er plagsomt i form av støy og bølger. Vannskikjøring og andre vannleker etter båt representerer en ulempe og risiko. Men for meg er det åpenbart at sjøen er et fellesområde vi må dele på. Mitt ønske om å slippe støy/bølger/nærgående vannskikjørere må vike for at flere skal kunne nyte sjølivet slik de ønsker. Min mening er at ulempen ved vannscootere ikke er av en størrelsesorden som rettferdiggjør forbud.

 

Disse linjene får ikke dere som vil forby vannscooter(-kjøring) til å mene noe annet. Vi er uenige om graden av ulempe for et flertall (de som ikke ønsker å bruke vannscootere) er så stor at den berettiger et forbud for et mindretall.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...