Brigg Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 (redigert) Jeg tanket i Strusshavn på sørtur. Prisen et ca samme som stedet "under brua". Men beløpsgrensen for kredittkort er satt svært lavt i Strusshavn. Måtte begynne på nytt for hver 700 kr ca. Lagt til: Siste notering for fyllingen under Askøybrua er kr 8,97 sist lørdag. Redigert 10.August.2017 av Brigg (see edit history) Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Ida Marie III Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Brigg skrev 2 minutes ago: Jeg tanket i Strusshavn på sørtur. Prisen et ca samme som stedet "under brua". Men beløpsgrensen for kredittkort er satt svært lavt i Strusshavn. Måtte begynne på nytt for hver 700 kr ca. Da er det kortet ditt... Jeg fyller aldri for under 3000,- og det går på direkten.. Link to post
Brigg Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Mulig det er kortet mitt, jeg er kanskje ikke like kredittverdig ?. Men dette varierer mye fra sted til sted, så det avhenger ikke bare av kortet mitt. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Stella Polaris Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Takk for et supert bildegalleri av steder jeg håper å kunne besøke fra sjøsiden engang! :-) Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Ida Marie III Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Brigg skrev 1 minute ago: Mulig det er kortet mitt, jeg er kanskje ikke like kredittverdig ?. Men dette varierer mye fra sted til sted, så det avhenger ikke bare av kortet mitt. Joda, jeg har opplevd det samme andre steder, men det er mange år siden..men aldri der inne.. Vet ikke hva som er årsaken til det... Link to post
sap_2000 Svart 10.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 (redigert) Ligger i strusshavn og tanker nå. Men Gud bedre, får bare fyllt for 700,- ad gangen som @Brigg sa (så det først nå ). Gjelder master gullkort. Skikkelig irriterende med disse grensene kjenner jeg. Synes forøvrig jeg så en kjent båt her inne @Ida Marie III? Må vel dra kortet en 10-12 ganger til så får smøre oss med tålmodighet Skal søke til betjente stasjoner evt tankbil om mulig fremover. Kortet vil jo være utslitt før vi er tilbake i Oslo Redigert 10.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Etter innlegget om dieselpumpene å dømme må du begynne å få vondt i huet @sap_2000??? Flotte bilder! Nyter! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Ida Marie III Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 sap_2000 skrev 14 minutes ago: Ligger i strusshavn og tanker nå. Men Gud bedre, får bare fyllt for 700,- ad gangen som @Brigg sa (så det først nå ). Gjelder master gullkort. Skikkelig irriterende med disse grensene kjenner jeg. Synes forøvrig jeg så en kjent båt her inne @Ida Marie III? Må vel dra kortet en 10-12 ganger til så får smøre oss med tålmodighet Skal søke til betjente stasjoner evt tankbil om mulig fremover. Kortet vil jo være utslitt før vi er tilbake i Oslo Det var som faen... Jeg har et vanlig Skandiabanken minibank kort... Nei, det er ikke min båt som ligger der, men identisk Jeg er en del nm. nord for deg... Link to post
sap_2000 Svart 10.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 19 minutes ago, Erikda said: Etter innlegget om dieselpumpene å dømme må du begynne å få vondt i huet @sap_2000??? Flotte bilder! Nyter! Bjørn mener jeg fikk et akutt behov for blodtrykkmedisiner, og det stemmer! Ga oss på 10 runder. Er jo ikke lange biten opp til Måløy hvor jeg uansett skal ha stappfulle tanker. Bergen next. Mangler bare at det er fullt Mvh. SAP Link to post
Ida Marie III Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 (redigert) sap_2000 skrev 2 minutes ago: Bjørn mener jeg fikk et akutt behov for blodtrykkmedisiner, og det stemmer! Ga oss på 10 runder. Er jo ikke lange biten opp til Måløy hvor jeg uansett skal ha stappfulle tanker. Bergen next. Mangler bare at det er fullt Alltid en plass der inne... Skal bare se jeg har feil igjen... Redigert 10.August.2017 av Ida Marie III (see edit history) Link to post
Key Freak Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 700 kroner på en marina, det er jo en vits! Skjønner at det kommer litt an på kortet, men likevel... Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
"Mojo" Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Det er plass i Vågen Link to post
Bergen dørk Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Tipper Ida Marie III bruker et debetkort (dvs et ordinært bankkort med direkte trekk fra konto) og at begrensningene kun er for alle typer kredittkort. Forsvarer det ikke, men kjenner til (som bankmann) at det her ligger litt ulike typer koder på kortmaskinene. Man kan oppleve det samme på enkelte butikker, selv om det er blitt sjeldnere. mvh Bergen Dørk Link to post
Ida Marie III Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 (redigert) Bergen dørk skrev 11 minutes ago: Tipper Ida Marie III bruker et debetkort (dvs et ordinært bankkort med direkte trekk fra konto) og at begrensningene kun er for alle typer kredittkort. Forsvarer det ikke, men kjenner til (som bankmann) at det her ligger litt ulike typer koder på kortmaskinene. Man kan oppleve det samme på enkelte butikker, selv om det er blitt sjeldnere. Joda, et vanlig minibank kort med Visa.. Har ikke opplevd det der problemet på en del år, men har opplevd det.. Enda godt jeg har mine ord i behold ang plass i Bergen havn.. Redigert 10.August.2017 av Ida Marie III (see edit history) Link to post
Brigg Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Ja, dette er et problem knyttet til kredittkort ala Mastercard o.l. Vanlige bankkort/debetkort/bankaxept har som regel ikke dette problemet. En fordel med kredittkort (i allefall mitt) er at jeg får ca 30 øre rabatt/liter ved drivstoffylling. Har fått denne rabatten de fleste marinaer jeg har fylt i sommer. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
sap_2000 Svart 10.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Fikk pressa oss inn innerst i vågen ved siden av Zachen foran en noget spesiell hjemmebygget sak. Mener jeg har lest om den et sted... skal ordne og stelle litt i båten. Bjørn skal også stelle seg Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Den er akkurat nå omtalt på båtfolk den du snakker om? Link to post
Otto R Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Jeg fylte diesel på Strusshamn med Skandiabanken visa kort , ikke noe problem å fylle for 1100kr . Vi med seil er jo litt billigere i drift ? Link to post
Zitt Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Jeg har ikke hatt anledning til å følge dere minutt for minutt på hele turen så langt, men ser nå at dere har fått "kongeplassen" på Vågen. Det skulle bare mangle, man kan jo ikke legge den skuten fra seg hvor som helst, det skjønner jo alle. Velkommen "hjem" til Bergen @sap_2000 og @Bjørn Løvjomås! God tur videre! Link to post
TB22 Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Sitat skal ordne og stelle litt i båten. Bjørn skal også stelle seg Bjørn sin tanntråd eg fekk i propellen kanskje? Ca 35m lang, 2mm flytende og selvlysende grønn Uansett. Det er to stykker som ikke fikk fisk idag, meg, og en til som har grønn line i manko Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Trond123 Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Storebror NS47og lillebror NS28 samlet i Bergen Link to post
tilplan Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 sap_2000 skrev for 4 timer siden: Ga oss på 10 runder. Har opplevd flere ganger at når jeg har satt inn kortet på nytt vil maskinen skrive ut kvittering selv om det ikke er papir. Det går jo ikke og da kan en sette inn kortet så mange ganger en vil. Det blir ikke mer diesel med det kortet. Egentlig helt håpløst. Opplevde dette senest i Egersund på søndag selv om jeg fikk beskjed på skjermen før fylling om at det ikke var mulig å skrive ut kvittering. Gøy å følge dere på turen. Ønsker dere god tur videre. Link to post
sap_2000 Svart 10.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 (redigert) 2 hours ago, Zitt said: Velkommen "hjem" til Bergen @sap_2000 og @Bjørn Løvjomås! God tur videre! Tusen takk , men forsiktig med "hj" ordet Zitt. "Noen" kunne kanskje tenkt seg at det gikk troll i ord Alltid mye annet enn bare å kjøre båt som skjer på turer som dette. serviceavdelingen har jobbet litt, har hatt litt besøk, båten og kroppen vasket etc og vips er det for sent for kjøkkenene stenger rundt omkring som vanlig. Blir vel en "hot dog" som de sier her, eller en kebab. Bjørn savner rifla påmfri, dog @Trond123 ligger utenpå oss. Hyggelig med besøk @TB22 kjørte tett på hjemstedet ditt i dag, men så ingen på moloen. Approps selvlysende tanntråd, så skal jeg høre med bjørn om har fikk revet ut noen tenner i dag i morgen er planen å karre oss oppover mot Måløy eller silda for å ligge stand by på været. Skal bytte filtre i morgen. Har hatt noe undertrykk på ene vacuummålerern og tappet noe vann. Har jo dobble oppsett, men tar ingen sjanser. I den anledning vil jeg skifte filteret og tømme hele bollen for evt grums som raser ut når man drar ut elementet. noen som vet hvor på vår vei jeg kan få kjøpt en 5 eller 10 liters kanne så jeg kan fylle opp bollene Igjen? noen bilder Redigert 10.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Eureka Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 (redigert) ligger det ikke en legendarisk pølsebod like i nærheten av Bryggen som har et hinsides utvalg? Var ihverfall det da jeg seilte sørover i 2011.. -og da jeg studerte i byen noen år tidligere. Forøvrig er hagestolen ryddet inn her på Sunnmøre ? Frukttrærene fikk jeg ikke flytter i le... Redigert 10.August.2017 av Eureka (see edit history) Link to post
LALUNA II Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 høres ikke lovende ut det været Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn